AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Dere som har opplevd begge deler, hvilken situasjon var verst? Anonymkode: 1f1e3...2a1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Det kommer jo helt an på. Men i de aller, aller fleste tilfeller er man selvfølgelig i bedre form etter en vaginal fødsel. Jeg selv valgte keisersnitt og angrer ikke på det, men det var tøft. Anonymkode: 84134...d26
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Når det gjelder smerter er nok keisersnitt verst i tiden etter fødsel. Men hører sjeldent om noen som har varige plager i åresvis etter keisersnitt slik som etter vaginal fødsel. Anonymkode: 41055...cff 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 Keisersnitt!! Greit jeg var mørbanket etter vaginal fødsel men keisersnittet var jo forferdelig i ukesvis etterpå. Anonymkode: 70e27...0f7 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Har kun hatt keisersnitt. Vondt det første døgnet, følte meg litt redusert i 5 dager. Hadde gjort det igjen når som helst.... Flere av Venninnene mine som har født normalt har sittet på badering i flere uker, fått varige skader i underlivet, katastrofekeisersnitt, hatt smertefulle fødsler som varte flere døgn etc.... Ingen garanti for noe - uansett hva man ender opp med. Men jeg hadde foretrukket keisersnitt om jeg kunne velge. Nå ble det uansett sånn for min del da. Anonymkode: 09196...30f 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Vanlig, klippet og sydd, kunne ikke sitte komfortabelt på uker. Var som før graviditet dagen etter ks - ingen smerter av det. Anonymkode: a2280...a28
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Jeg har kun hatt KS, men det var helt j****. Hadde sterke smerter den første uken og moderate smerter i uke to. Den første uken var så vond at jeg knapt husker den. Klarte ikke å ta vare på barnet mitt engang. Aldri KS en gang til. Anonymkode: e68aa...55f
moncabang Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 Hatt ett keisersnitt og to fødsler, keisersnittet var definitivt det værste 1
Lilypond Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Hatt ett keisersnitt og en vaginal fødsel, tiden etter fødsel med keisersnitt var uten tvil verre.
Sokkar Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 . Venninna mi hadde en fødsel som knakk henne. Hun ble deprimert etterpå. Mannen måtte gjøre nesten alt. Så for hennes del var det definitivt bedre med KS. Jeg har ikke hatt KS, men jeg var i tipp topp form etter fødselen.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 Tror nok en operasjon alltid vil være verre en en naturlig ting. Nå har jeg kun født vaginalt, ikke så mye smerter nedentil der, er jo bare den uhorvelige mengden blod og gørr som kommer ut en uke eller to som er ille. Og litt sviing hvis man fikk noen sting. Nå er det jo også så klart forskjell på oss som fikk 1 pyntesting og for de som revner. De med kesiersnitt må jo også være forsikt med hvor mye de bærer en stund fremover, det er nok ikke barebare hvis man har flere barn. Anonymkode: 58076...9ad
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har bare født vaginalt, men jeg skal ha keisersnitt neste gang - for ingenting kan være verre enn det jeg gikk igjennom 😛 Jeg husker ikke de 6 første ukene etter fødselen en gang, det er bare svart.. Anonymkode: fab2d...a97 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #14 Skrevet 12. mai 2020 Vaginal fødsel var katastrofe her. Knakk halebenet, ble klipt og sydd feil, og fikk også infeksjon etterpå. Klarte ikke sitte på 6 mnd, lak urin/avføring like lenge. Mamma måtte flytte inn til oss i flere måneder for å hjelpe til med babyen (samboer kunne ikke overta permisjonen min). Etter keisersnitt på lillesøster var jeg oppe å gikk etter 5 timer, tok paracet i 2-3 døgn, stakk litt i arret sålenge graffene var i ellers ingen ubehag. Eneste kjipe etter snittet var at jeg ikke kunne løfte storebror de første 5-6 ukene. Anonymkode: 1a7e5...5b2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #15 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har bare hatt keisersnitt - hastekeisersnitt. De to første dagene etter lå jeg i sengen døgnet rundt. Så var det på tide å reise seg opp og gå med prekestol. Det var ikke bare bare, men det verste synes jeg var å reise seg opp av senga og legge seg ned igjen. Det var litt vanskelig å gjøre det uten å belaste magen og såret 😛 Men da vi reiste fra barsel prøvde jeg å gå og bevege så mye jeg orket, og så hvilte jeg en del. Den første uken var verst, etter det gikk det litt bedre. Jeg måtte jevnlig ta smertestillende da, og gikk litt med krummet rygg, var ubehagelig å bøye og strekke seg, komme seg inn og ut av bil, opp og ned fra sengen. Måtte være forsiktig med å hoste, nyse, le - jeg glemte meg et par ganger og fyf det gjorde vondt 😩 Måtte være forsiktig med løft de første 10 ukene. Det var ikke såå ille som det høres ut på meg, det var ikke helt forjævlig liksom, jeg hadde fint taklet det en gang til Jeg må ha KS neste gang også, så jeg håper det går like greit Anonymkode: 61f93...892
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #16 Skrevet 12. mai 2020 Vanligvis bedre etter vaginal selvsagt. Men det kommer jo an på. Om man sprekker eller blir klippet mye så kan det bli rimelig ille. Jeg fikk infeksjon i tillegg. Det var hundre prosent jævlig i over to måneder, til jeg ble operert. Da var det to uker til med store smerter. Men har også født vaginalt hvor det eneste jeg merket var litt sårhet det første døgnet og etter det følte jeg meg helt som vanlig. Så: stort sett føler man seg bedre etter vaginal fødsel, men ikke alltid. Anonymkode: 0b017...927
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #17 Skrevet 12. mai 2020 Nå har jeg født kun vaginalt, men jeg var i tipp topp form etterpå. Var så vidt litt øm der nede. Så jeg vil jo si at for det store flertall, så er tiden etter helt klart lettest for de som føder vaginalt. Anonymkode: eac97...f6e
Hverdagsfrue Skrevet 12. mai 2020 #18 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har kun hatt keisersnitt. Men kjenner meg ikke igjen i at det var særlig vondt eller problematisk etterpå. Må understreke at dette var planlagt keisersnitt. Litt smertestillende den første uken. Var oppe å gikk 4 timer etter fødsel. Eneste begrensning var når jeg skulle endre sitte/liggestilling. Måtte unngå å bruke magemuskler. Og kunne ikke gå på trilletur på 3 mnd (bor i bakke) for å unngå å belaste magemuskler. Men kunne bruke bæresjal.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #19 Skrevet 12. mai 2020 Fødte vaginalt. Revnet, var litt ømt etterpå, men gikk helt fint. Skal føde igjen snart og håper jeg får født vaginalt. Veldig redd for keisersnitt. Anonymkode: 8ff00...377
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #20 Skrevet 12. mai 2020 Har kun hatt planlagt ks. Tiden etterpå var jeg litt øm rundt operasjonssåret og måtte være forsiktig med å løfte/bære. Men heller det enn å få fødselsskader,lekke urin og avføring og få sexlivet ødelagt. Anonymkode: 0d351...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå