Gå til innhold

Forstuet ankel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg løp i dag, og da jeg løp (i en slakk nedoverbakke med gress), så greide jeg å vrikke foten. Jeg vrikket den innover på en måte, sånn at jeg "landa" på ankelen. Jeg fikk vondt, men smerten avtok litt etter hvert. Kjente det litt da jeg gikk og sto, men det var ikke så ille. Kjente det mer etter hvert, og nå har jeg sittet med foten høyt og jeg har hatt kald klut på, men jeg kjenner at jeg får ikke til å stå på foten eller tråkke på foten, fordi det gjør så vondt. Jeg greier ikke å røre på tærne uten at det gjør vondt, og nå når jeg sitter med foten høyt og rolig, kjenner jeg at det gjør vondt på utsiden av ankelen. Har jeg forstuet ankelen? Burde jeg kontakte legevakta? 

Anonymkode: e4a2d...967

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som skikkelig overtråkk eller en fraktur. Ville oppsøkt legevakta for klinisk undersøkelse og evt røntgen

Anonymkode: 9e77b...85b

Skrevet

Ta røntgen! Jeg trodde jeg hadde forstuet i en uke, tok til slutt røntgen og fant ut at det var brudd. Vrikket foten likt som deg.

Du bestiller time hos fastlegen, så henviser han deg til røntgen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, reis på legevakten, så sender de deg rett på røntgen. Det gjorde jeg. Hadde brudd i både leggbein og skinnbein etter å ha vrikket foten. 

Anonymkode: c30b0...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...