AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #21 Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: I kassen blir moms på 25% lagt på, og prisen er stadig vekk lav (og kvaliteten er sikkert så som så på akkurat denne reimen, men uansett). Anonymkode: f1ff4...f75 Ingen forskjell i kvalitet på de jeg har kjøpt og orginalreimen. Foruten farger til dagens humør. Anonymkode: cf635...707 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #22 Skrevet 12. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ingen forskjell i kvalitet på de jeg har kjøpt og orginalreimen. Foruten farger til dagens humør. Anonymkode: cf635...707 Enig, har kjøpt flere selv. Men den billigste jeg fant nå så faktisk litt jalla ut, i silikon. Jeg hadde kjøpt neste på listen, hadde jeg trengt flere Anonymkode: f1ff4...f75
Fantorang1 Skrevet 12. mai 2020 #23 Skrevet 12. mai 2020 Frakten gir et hint om det blir fortolling; DHL og de andre virker å kreve inn fortollingsgebyr selv om det er unntatt toll til privatpersoner, vet ikke helt hvor jeg skal klage på et slikt gebyr da de avviser mine protester mot disse avgiftene. Sendes det gratis og er fra Amazon, eBay eller en av de andre store som har VOEC vil det komme i postkassen uten noe videre tull og toll. Momsen legges på ved utsjekk i nettbutikken - er totalen under 3000,- NOK etter moms er dette tollfritt såfremt det ikke er varer med spesielle restriksjoner; mat, snop, medisiner, våpendeler eller annet med egne regler. Alt jeg får i postkassen har så langt ikke blitt noe trøbbel med, det er merket med VOEC når momsen allerede er betalt og alle de kurrante nettstedene sine forsendelser ankommer uten mas om toll og avgifter. Forskjellen fra tidligere er at summen nå er økt på hvor mye man får handle for fra nettet uten fortolling - og at moms skal betales på utsjekk i bytte mot at de påfører VOEC kode på pakken.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #24 Skrevet 12. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Ble avsporing vedr. VOEC dette. Men for å oppsummere: kjøp på eBay og Wish kan man i dag foreta uten å få noe ekstra å betale. Prisen som står i "kassen" er totalprisen, og momsen blir betalt til Norge. I skrivende stund fant jeg reim på eBay til 31 kroner, inkl. frakt. I kassen blir moms på 25% lagt på, og prisen er stadig vekk lav (og kvaliteten er sikkert så som så på akkurat denne reimen, men uansett). Anonymkode: f1ff4...f75 Du skal ikke betale noe ekstra til speditør dersom avsender ha lagt ved skattefaktura som viser VOEC nummer. Men problemet er at mange selgere driter en lang marsj i dette, samt at fraktselskap gang på gang har vist seg å kjøre på med ny fortolling samt gebyrer. Hos UPS, som jeg har vært mye i kontakt med, var det flere personer som ikke hadde snøring på denne ordningen. Men penger skulle de ha - mens jeg ble truet med inkasso. Anonymkode: 1c197...fdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå