Gå til innhold

Beste sag til å kappe lister?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Brukte en håndsag nå og det ble fælt. Så brukte jeg kapp- og gjærsaga, men bladet er for grovt og det ble heller ikke bra. Er det noe som kan leies eller kjøpes rimelig? Skal tross alt aldri gjøre dette igjen, så vil ikke investere for mye. 

Anonymkode: 431eb...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kira87

Kan du ikke bytte blad på kapp/gjær-saga? Det er jo den som er best egnet, særlig om du skal skråskjære i hjørner. Da får du jo stilt inn på de rette gradene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp fintannet blad til gjæresaga.

Anonymkode: 00520...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, kira87 skrev:

Kan du ikke bytte blad på kapp/gjær-saga? Det er jo den som er best egnet, særlig om du skal skråskjære i hjørner. Da får du jo stilt inn på de rette gradene.

Koster så mye? Og hvordan vet jeg om den passer til den jeg har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster så mye? Og hvordan vet jeg om den passer til den jeg har? 

Fra 150 kr på Jula☺️ Enkleste er å ta av bladet som er i saga, og sjekke om det er gravert inn noe informasjon på den. Eller ta det med til byggevarehuset og sammenlikne med de i hylla. Hvilken type er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott at du vil lære deg å liste selv. Dersom du trenger info bør du spørre på en byggvare. Og som nevnt over, ta med det gamle bladet så får du riktig størrelse. Å liste er gøy når  man får det til. Øv på litt planger eller gamle listebiter. Se videoer på youtube. Du kan fint bruke håndsag, med bruk da gjæringskasse. 

Anonymkode: 01d73...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kappsag med et godt blad. Freud med 60-80 tenner er bra, koster litt, men du får det du betaler for. Freud sagblad

Endret av K.B.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...