Gå til innhold

Forbudt med nærkontakt på fotballtreningene, men på skolen er visst fotball-spill helt OK??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjetteklassingen min fortalte at de fikk spille fotball i friminuttene idag, altså fotball på vanlig måte med nærkontakt. Men på treningene deres er dette strengt forbudt, og 1-meters regelen gjelder der som i andre deler av samfunnet. Da virker det mildt sagt merkelig med fullt frislipp i skoletiden, og rart når halve velkomstbrevet derfra fokuserte på viktigheten av å holde avstand til hverandre..Forstå det den som kan?!

Anonymkode: a0ac5...2d6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sjetteklassingen min fortalte at de fikk spille fotball i friminuttene idag, altså fotball på vanlig måte med nærkontakt. Men på treningene deres er dette strengt forbudt, og 1-meters regelen gjelder der som i andre deler av samfunnet. Da virker det mildt sagt merkelig med fullt frislipp i skoletiden, og rart når halve velkomstbrevet derfra fokuserte på viktigheten av å holde avstand til hverandre..Forstå det den som kan?!

Regjeringen jager egen hale igjen... er det noe nytt under solen ??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Regjeringen jager egen hale igjen... er det noe nytt under solen ??

Nei sant, du sier noe... ikke så lett å vite hva en skal tro til slutt🤔

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det på andres skoler, er det vanlig nå til dags? 

AnonymBruker
Skrevet

Her vil de ikke engang starte opp barnefotballen fordi de synes det blir for vanskelig å passe på at alle følger smittevernsregelen.Dette er en kommune med under 50 som er smittet.

Anonymkode: 85555...cb2

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det på andres skoler, er det vanlig nå til dags? 

De spiller vanlig fotball i friminuttene her også. 

Anonymkode: 78ef1...e6f

AnonymBruker
Skrevet

De spiller fotball innad i sin kohort. Da blir det lettere å finne smitteveien om noen blir smittet. Det er det som er grunnen til at vi har kohorter på skolene.

Anonymkode: 0c437...d1d

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De spiller fotball innad i sin kohort. Da blir det lettere å finne smitteveien om noen blir smittet. Det er det som er grunnen til at vi har kohorter på skolene.

Nå er det jo mange skoler som er gått bort fra kohort da pga det er lov å være 20 i en gruppe nå.

Anonymkode: 85555...cb2

AnonymBruker
Skrevet

Spilles fotball på alle skoler er mitt inntrykk, fryktelig frustrerende da å være trener for 8-åringene og må si at vi ikke kan spille på trening. Rett og slett håpløst at de ikke har lempet på dette for de små. Frykter at masssssse barn gir seg med fotball, begrenset hvor lenge de syns det er gøy med pasninger og kjegleøvelser.

Anonymkode: 48b24...b8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De i samme kohort får spille fotball på skolen til mine barn også, det er jeg glad for :) man kan ikke åpne skolene og forvente at barna skal være roboter og holder x antall meter avstand til alle, HELE TIDEN!

Anonymkode: 4f5fc...cfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo gruppestørrelsene på 5.-7. trinn ganske store, opptil 25 barn. Det blir derfor ganske mange som potensielt kan smittes av slik nærkontakt, så jeg ser ikke helt vitsen. Enten eller burde det være, samme både på trening og i skolegården. Og 12-åringer klarer fint å holde avstand ellers, blir noe annet med de minste på skolen såklart.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

På vår skole er det forbudt å spille fotball. Ingen får ta med seg noe hjemmefra ( f eks ball), og det finnes ingen til utlån på skolen.

Anonymkode: 2c87e...c03

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen kaller de det å spille "koronaball". Fotball med to, maks tre, barn på hvert lag :ler:

Anonymkode: b7313...d5e

Skrevet

Forbudet på treninger er vel gjerne fordi reglene gjelder generelt for hele landet, her består hvert fotballag gjerne av 2 alderstrinn og fra 2 ulike skoler.

Regner med det er kun elever fra en klassegruppe som får spille, ikke mikset lag av alle elevene på skolen. 

• Opprett ny...