Gå til innhold

Delt omsorg og flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen vært borti noe liknende som mitt tilfelle?

Jeg og eksen har delt omsorg og bosted for våre to felles barn i tenårene. De har adresse hos faren, og jeg bor i nabokommunen. Nå "truer" han med å flytte og å overføre all omsorg for barna til meg.

Det virker som om han har tenkt å ha minimalt med kontakt med dem, men har sagt at han skal betale barnebidrag.

Det vanlige scenarioet er vel at den som ikke flytter, vil unngå at den andre foreldren flytter til et annet sted MED barna. Her er det på et vis omvendt, med at jeg ikke ønsker at han skal flytte fordi jeg vil at han fortsatt skal ha barna like mye som meg. De bør ha like mye samvær med faren som med meg, mener jeg. Dersom han flytter, fører det dessuten til at det yngste barnet må bytte skole, noe som vi siden bruddet har vært klar på begge to at hun skulle få slippe selv om jeg flyttet til annen kommune.

Har noen vært borti noen regler som gjelder for dette? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det finst regler for slikt. Alle foreldre kan droppe barna sine hos den andre forelderen om dei ønsker. 

Anonymkode: 1ac9b...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Ingen regler som gjelder, han kan bare flytte og endre barnas adresse hjem til deg.

Anonymkode: ed3ae...bb6

AnonymBruker
Skrevet

Kan du kanskje flytte inn der han bor nå, så barnet slipper å bytte skole?

Anonymkode: ee906...25f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du kanskje flytte inn der han bor nå, så barnet slipper å bytte skole?

Anonymkode: ee906...25f

Det er litt vanskelig, da jeg har ny samboer som da også måtte ha flyttet (og han har egne barn som går på skole i denne kommunen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...