Gå til innhold

Somaliere utgjør hele 40 prosent av de som har dødd av korona i Stockholm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for brukerangrep og nedsettende innlegg, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes en mellomting da. 

Anonymkode: 40686...7ee

Ja, noe i mellom godt immunforsvar og et dårlig.
Midt på treet immunforsvar.
Jeg sier ikke at man skal sette seg i søla på denne måten, men det er sikkert en opplevelse.

George Carlin har noen gode poenger her.
Germs - bakterier....

Endret av slask
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, slask skrev:

Ja, noe i mellom godt immunforsvar og et dårlig.
Midt på treet immunforsvar.
Jeg sier ikke at man skal sette seg i søla på denne måten, men det er sikkert en opplevelse.

George Carlin har noen gode poenger her.
Germs - bakterier....

Jeg mente at man kan ha normal god håndhygiene og vaske hendene, uten at man er overhysterisk og har det helt sterilt. 

Helt sterilt - god normal håndhygiene - dropper håndvask helt når man er taxi sjåfør/renholder

Det som er i midten: god normal håndhygiene: dvs at man vasker seg på hendene før man spiser og etter at man har tatt buss/vært på jobb osv. 

Anonymkode: 40686...7ee

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, amit said:

Hørte noe om at de fleste av legene som hadde dødd av smitten var medlemmer av minoritetsbefolkninger i både UK og USA. 

Der er vel de kulturelle forskjellene omtrent ikke eksisterende. 

Dette må de finne ut av, få innsikt i sykdommen. Da er det uheldig at de ropes rasisme. 

Anonymkode: 265e5...6d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

God artikkel om vitamin Dpå bbc.com: https://www.bbc.com/news/health-52371688

«Some researchers have suggested that vitamin D deficiency might be linked with poorer outcomes if someone catches coronavirus. But other underlying risk factors, such as heart disease, are common in these patients too, making it hard to draw conclusions.

Spanish and French researchers are doing clinical trials to see if vitamin D helps coronavirus patients.»

OBS! For mye vitamin D kan være farlig, så er det sagt. Passelig D-vitamin er bra. Norske helsemyndigheter anbefaler vel også nordmenn å ta D-vitamintilskudd i vinterhalvåret. 

Såvidt jeg husker, her vel også overvektige D-vitaminmangel? Mørkhudede også oftere. De som er mye inne, f.eks sykehjem, også oftere. Jeg tipper at D-vitaminmangel er en av årsakene som har noe å si.

Det som slår litt hull på teorien, synes jeg litt, er at også barn kan ha D-vitaminmangel. De har jo det likevel for det meste gått bra med i verden.

Anonymkode: 24b05...5d9

• Opprett ny...