Gjest Naine Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Hva gjør dere sammen i helgene feks? Her er helga sånn: Jeg står opp med datteren min, setter på barnetv, lager frokost og spiser sammen med henne. Etter det leker hun for seg selv mens jeg holder på med mitt. Etterhvert står mannen opp, og setter seg foran pc'n feks. Vi er på en måte delt i to. Han holder på med sine ting, og vi med våre. Jeg blir så misunnelig når jeg hører om par som samarbeider om å ta husvasken, drar på turer med barna sine, spiser frokost sammen osv osv... Det er jo MIN datter da, men jeg trodde at vi kanskje kunne bli en familie når vi flyttet sammen... Der tok jeg feil gitt. Det er så frustrerende og være den som alltid står opp med ungen, bringer henne til dagmamma, går på jobb og gjør alt husarbeidet...
millemei Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Her bytter vi på å stå opp med barna i helgene. Og så finner vi på noe kjekt alle sammen litt ut på dagen. Ut i hagen eller nabolaget og leker, reiser på besøk til besteforeldre eller venner, går turer i fjellet, går på kino, lekeland, badeland og lignende. Jeg synes du skal ta en skikkelig prat med samboeren din og si hvordan du føler det. At du synes han skal bidra mer. Når han har valgt deg, har han ikke bare valgt deg, men også barnet, og han må ta del i omsorgen for barnet i tillegg til husarbeid og lignende.
monja Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Her bytter vi på å stå opp med barna i helgene. Og så finner vi på noe kjekt alle sammen litt ut på dagen. Ut i hagen eller nabolaget og leker, reiser på besøk til besteforeldre eller venner, går turer i fjellet, går på kino, lekeland, badeland og lignende. Jeg synes du skal ta en skikkelig prat med samboeren din og si hvordan du føler det. At du synes han skal bidra mer. Når han har valgt deg, har han ikke bare valgt deg, men også barnet, og han må ta del i omsorgen for barnet i tillegg til husarbeid og lignende. Dette er mye av det vi bruker å gjøre og. Og vi bytter på å stå opp med lillegutt. Vi bruker masse tid sammen med han og når han sover bruker vi tiden på oss selv eller husarbeid. Du må seriøst snakke med samboeren din ja, for det er jo ikke bare du som skal bidra hjemme.
sandra++ Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 heri huset gjør vi ting i sammen, sambo er nok ikke verdens flinkeste til husarbeid - men er utrolig flink til og ta seg av mitt barn. At han skulle ta stor del i mitt barns liv har jeg vært "streng" på fra første stund, han står opp med han,steller han,tar han med seg på ting m.m. vi gjør ofte ting sammen : spiller, baker, ut på tur, besøker m.m. Ta deg en prat med han du, min samboer trengte litt veiledning siden han ikke har vært borti så mange barn før.
La Guapa Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 vi spiser frokost sammen. Den som setter på bordet slipper å rydde av... Så koser vi oss litt, drikker kaffe og litjpia leker seg med pappa`n. Vi drer il byen en tur og kjøper oss is, besøker familien og venner. Noen ganger tegner vi sammen med den eldste datteren hans (vi har henne annenhver helg) Det tror jeg er det koseligste jeg vet...når vi tegner sammen hele gjengen. Før var vi mye å fløy på forskjellige arrangementer , tivoli, kino osv. hver gang datteren hans hadde besøkshelg.Så fant vi ut at det ikke ble kvalitetstid av det...så nå lager vi noe sammen isteden..eller leser. Hun setter minst like stor pris på det. MEN om to uker reiser vi til Liseberg.Skal være i Göteborg i hele 5 dager sammen med et vennepar... Vet ikke hvem som gleder seg mest...vi eller ungene :-D
mari Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 her var vår helg (litt spes. for denne helgen): min mann og vår sønn dro fredag på guttetur med noen venner (alle barna mellom 18 mnd. og 4 år) til et vann og sov der natt til lørdag. De kom hjem til meg og vår lille jente (20 mnd) og varme vafler. Vi og min svoger dro inn til byen og så på europride paraden. Spiste middag i byen. Søndag sto vi begge opp med barna. Spiste frokost sammen (som vannlig), og gjorde rent første etage mens barna var ute på terassen/i hagen. Så dro vi på driving rangen alle sammen så min mann som skal ta grønt kort til uken fikk slått noen baller. Så dro vi hjem og spiste middag, med besøk fra svoger igjen, før jeg og svoger dro på fotballkamp (HEIA LYN...) Skulle egentlig besøkt oldemoren til barna, men hun var ikke hjemme. Vi står alltid opp sammen med barna, med mindre en av oss har vært ute kvelden før, da får selvsagt den personen sove så lenge den vil. Frokost spises også sammen og rengjøringen er noe vi stortsett deler på (bortsett fra nå som jeg har ferie da jeg tar litt mer) Synes virkelig du skal ta en prat med mannen din, dere skal jo være en familie og familier gjør ting sammen. Når det kommer til rengjøring så bare si at han har ansvar for halve jobben, fortell han hva det består i og IKKE gjør hans del!
Ann Forup Skrevet 27. juni 2005 #7 Skrevet 27. juni 2005 Her i huset er det omvendt, min samboer er den som er først oppe, men ofte står vi op samtidigt når lille victor vogner kl 7 30 og da hjælpes vi ad, nu om sommeren dækker vi vanligvis op på tressen og spiser frokost alle sammen når reste af unger har komme sig op af sengen, vi prøver altid at lave en masse ting med ungerne og vi prøver at gøre helgerne som hverdagen til hyggestunder med ungerne de er i fokus hjemme os os, men nu har både samboer og jeg selv været gift før hvor det var hver sin lejer og ingen lavet noget sammen, så det lovet vi hinande at det skulle ikke ske igen og det har det heller ikke og vi har nu været sammen i 8 år, men det er vigtig at sætte sig ned og snakke om det, hvis man ikke siger noget så kan det være vanskeligt for modparten at vide at noget er galt, der er ingen af os som er tankelæser.
Thomasine Skrevet 27. juni 2005 #8 Skrevet 27. juni 2005 I vårt hjem spiser vi alltid frokost sammen i helgene. Det blir det sjelden tid til i ukedagene. Vi står opp annenhver dag i helgene, og den som sover lengst får servert frokost!! Den som lagde frokosten slipper selvfølgelig å rydde!! Frokosten blir gjerne ikke før rundt 10.00-11.00 og fram til da får barna rosiner eller kanskje en brødskive om de vil. Elsker felles frokoster i helgen!! Ellers prøver vi å slappe av i helgene. Drar på besøk til andre barne-familier, sitter ute i hagen, leser, ser på tv, baker, leker på gulvet... Min mann er flink til å gjøre ting hjemme. Vi har delt opp "aktivitetene"; han skifter sengetøy og vasker badene og støvsuger. Jeg vasker vinduer ( ...ikke all verdens ofte... :oops: ), gulvene, ordner kleshaugen og står vel for de fleste middagene. Må nok jobbe litt med den biten... Som de andre sier her synes også jeg du bør ta en "alvorsprat" med kjæresten. Han fikk hele "pakka" da han valgte deg. Han kan ikke bare kose seg med noe av den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå