Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på et kundesenter der vi sitter i åpent landskap men de siste ukene har jeg vært på hjemmekontor. Firmaet er ganske stort med flere tusen ansatte, og øverste sjef har gått ut på intranettet og anbefalt at alle som kan har hjemmekontor slik også myndighetene anbefaler.

Men: Sjefen min på  Kundesenteret vil ga flest mulig på jobb på kontoret. Er det noen andre som opplever dette? Har det noe med økonomi å gjøre, eller andre ting,? Vi kollegaer har videomøter  og kommuniser på Skype daglig, så vi har god kontakt. Skjønner derfor ikke helt hvorfor sjefen går i mot nasjonale anbefalinger og sin egen sjef?

Anonymkode: 5ce13...fe2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut at en mellomleder skal gå imot firmaets retningslinjer. Ligger disse skriftlig på feks intranettet ville jeg henvist til dem og sagt jeg ønsket å være hjemme og spurt hvorfor han ønsker at dere bryter disse for deres avdeling.

Anonymkode: 9da99...c36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge øverste sjef bare har anbefalt at dere har hjemmekontor, så er det ikke et pålegg. Da er det nærmeste sjef som bestemmer.

Anonymkode: 31035...d3d

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut at en mellomleder skal gå imot firmaets retningslinjer. Ligger disse skriftlig på feks intranettet ville jeg henvist til dem og sagt jeg ønsket å være hjemme og spurt hvorfor han ønsker at dere bryter disse for deres avdeling.

Anonymkode: 9da99...c36

Mellomleder kjenner vel sine egne ansatte best tenker jeg. Mener på ingen måte at det gjelder TS, men hvis det er mange i avdelingen som er unnasluntrere, så skjønner jeg godt at man ikke ønsker hjemmekontor. Mange må ledes med pisk og en jernhånd, og ikke frihet under ansvar.

Anonymkode: 31035...d3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når sjefer er uenige slik, så betyr det at de ikke har kultur og aksept for hjemmekontor, egentlig. Da er det best å være der nærmeste leder vil du skal være, så du ikke risikerer å bli holdt utenfor. 
Snakker av erfaring, dessverre. 

Anonymkode: 79077...bed

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når sjefer er uenige slik, så betyr det at de ikke har kultur og aksept for hjemmekontor, egentlig. Da er det best å være der nærmeste leder vil du skal være, så du ikke risikerer å bli holdt utenfor. 
Snakker av erfaring, dessverre. 

Anonymkode: 79077...bed

Det er det jeg er redd for er sannheten ja...

Men dette setter meg i en vanskelig situasjon. Jeg er helt avhengig av kollektivtransport for å komme meg til og fra jobb. På vei hjem skal jeg innom å hente barn i barnehagen. Nå har barnehagen fått 1/2 time lengre åpningstid enn forrige uke, men jeg er fortsatt bekymret for at jeg ikke når å hente innen stengetid. (Er på dette grunnlaget jeg har hatt hjemmekontor i det siste). På bussene skal man holde avstand og unngå påstigning dersom det er for mye folk, ellers må man vente til neste buss. Ser for meg at det kan bli slik at jeg må vente og vente på en buss som ikke er for full, og da kan tiden løpe i fra meg siden jeg reiser hjem fra jobb i rushtiden. Har ikke mulighet til å endre arbeidstid heller. 

Anonymkode: 5ce13...fe2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Retningslinjene fra myndighetene har endret seg, du viser til gamle anbefalinger. 

I begynnelsen var beskjeden at alle som kunne, skulle jobbe hjemmefra. 

Nå oppfordres man til å få ting i gang igjen. Men det er opp til leder å organisere det slik at man følger retningslinjene, om en meter avstand, med mer. 

Anonymkode: e780b...8d3

Skrevet

Det er slik ansvar smuldre opp, en kan også mistenke at det er det bedriften vil også, mot det offentlig ser det ut som anbefalingene om hjemmekontor blir fulgt samtidig som de ansatte blir nærmest beordret til å være på jobb, uten at noen kan stilles til ansvar vis det faktisk blir et utbrudd av kovid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...