AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Hei. Jeg leverte inn exphil oppgave for noen dager, og nå oppdaget jeg at jeg har glemt å putte inn sitatmarkering på et par definisjoner fra pensum. Jeg har referert til sidetall og bok osv, men formuleringene er enten ganske like eller like. Er dette nok til at jeg kan bli anklaget for plagiering?? Det er snakk om noen få korte setninger. Er veldig redd nå. Anonymkode: 2bc47...2d7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Lite trolig at du blir anklaget for plagiat hvis du har med noe form for kildehenvisning, men du kan få redusert karakter eller stryk for en feil/manglende kildehenvisning. Anonymkode: 37377...dee
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Hvis det blir oppdaget får du nok redusert karakter. Kanskje 1 til 2 karakterer ned. Dette er strengt, særlig på ex.phils første hjemmeeksamen noensinne. Det skal godt gjøres at du settes direkte ned til stryk pga et par setninger. Anonymkode: aa949...c36
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Jeg er sykt skuffet over meg selv for at jeg overså dette... Får vite resultatet om 3 uker. kan godt få stryk. så lenge de ikke oppretter en fuskesak! det er mitt verste mareritt.. det er veldig rart at veilederen min heller ikke kommenterte på disse setningene. jeg får snart panikkangst. Anonymkode: 2bc47...2d7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykt skuffet over meg selv for at jeg overså dette... Får vite resultatet om 3 uker. kan godt få stryk. så lenge de ikke oppretter en fuskesak! det er mitt verste mareritt.. det er veldig rart at veilederen min heller ikke kommenterte på disse setningene. jeg får snart panikkangst. Anonymkode: 2bc47...2d7 Veldig lite sannsynlig at det blir en plagiatsak. Anonymkode: 37377...dee
Gjest Albbas Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er sykt skuffet over meg selv for at jeg overså dette... Får vite resultatet om 3 uker. kan godt få stryk. så lenge de ikke oppretter en fuskesak! det er mitt verste mareritt.. det er veldig rart at veilederen min heller ikke kommenterte på disse setningene. jeg får snart panikkangst. Anonymkode: 2bc47...2d7 Det blir ikke plagiatsak. Sensorer og veileder leser ganske kjapt gjennom disse oppgavene, så de overser en hel haug med slurvefeil. De har ikke interesse av å lete etter feil med lupe, å gå gjennom oppgaver er ikke akkurat favorittsysselen deres...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 12 hours ago, Albbas said: Det blir ikke plagiatsak. Sensorer og veileder leser ganske kjapt gjennom disse oppgavene, så de overser en hel haug med slurvefeil. De har ikke interesse av å lete etter feil med lupe, å gå gjennom oppgaver er ikke akkurat favorittsysselen deres... Jeg håper virkelig det. Jeg tror hvis jeg blir tatt for plagiat får jeg sikkert i verste fall annullering av eksamen. Det virker litt ekstremt å bli utestengt i ett eller to semester. Jeg leste en sak om en masterstudent som hadde plagiert en tidligere masteroppgave, og han fikk bare ett semesters utestenging. Straffen må vel passe handlingen man har gjort? Plagiatet er snakk om sånn 3-4% av oppgaven. Og det er henvist til kilder, men jeg mangler sitatmarkering. Jeg tror jeg overså dette på grunn av hvordan jeg er vant med skoleeksamen.. Anonymkode: 2bc47...2d7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 Hvis du har henvist til kilder, er det ikke plagiat. Tviler på at du stryker pga dette, slik du beskriver det. Jeg er sensor på universitetet selv, forresten. Anonymkode: f8b0f...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har henvist til kilder, er det ikke plagiat. Tviler på at du stryker pga dette, slik du beskriver det. Jeg er sensor på universitetet selv, forresten. Anonymkode: f8b0f...9c9 Det er jeg også og er enig med deg. Tenker TS kan ta det helt med ro. Anonymkode: 07ae9...21e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #10 Skrevet 13. mai 2020 16 hours ago, AnonymBruker said: Jeg håper virkelig det. Jeg tror hvis jeg blir tatt for plagiat får jeg sikkert i verste fall annullering av eksamen. Det virker litt ekstremt å bli utestengt i ett eller to semester. Jeg leste en sak om en masterstudent som hadde plagiert en tidligere masteroppgave, og han fikk bare ett semesters utestenging. Straffen må vel passe handlingen man har gjort? Plagiatet er snakk om sånn 3-4% av oppgaven. Og det er henvist til kilder, men jeg mangler sitatmarkering. Jeg tror jeg overså dette på grunn av hvordan jeg er vant med skoleeksamen.. Anonymkode: 2bc47...2d7 Det er stor forskjell på EXPHIL og en masteroppgave. Ja, det er mange som stryker i exphil, men det er fordi det er mange som gir faen i faget. Min eksamensbesvarelse var svært dårlig fordi jeg ikke rakk å lese, men endte opp med en A likevel. Dette går fint! Anonymkode: 13db0...b1f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Det gikk greit! Jeg har fått tilbake karakteren og jeg fikk en B! Jeg er så lettet nå. Sommeren min er reddet. Anonymkode: 2bc47...2d7 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Så utrolig kjekt at du oppdaterte med hvordan det gikk ts👍 Gratulerer 😃 Anonymkode: 6df71...712 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gikk greit! Jeg har fått tilbake karakteren og jeg fikk en B! Jeg er så lettet nå. Sommeren min er reddet. Anonymkode: 2bc47...2d7 Herlig! Gratulerer så masse 😄🙏🏼 Anonymkode: 0fc18...4de 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå