AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #21 Skrevet 11. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke lett jobb om du velger den ene eller den andre. Jeg har studert sosialantropologi selv, men jeg har tatt en annen mastergrad som hjelper til med en jobb i det offentlige. Jeg anbefaler deg ikke i så fall å bare studere sosialantropologi, men eventuelt en mer nyttig mastergrad over der, eller kanskje noe yrkesrettet som feks sosialt arbeid så blir du sosionom? Anonymkode: b5563...576 Dette! Dette er et bygge på fag! Anonymkode: 23956...20d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #22 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta det DU interesserer deg for! Alt for mange velger etter «garantert jobbsikkerhet» - typ. sykepleie. Jeg hadde glatt valgt sosialantropologi, sosiologi (som jeg forøvrig syns er veldig spennende), eller reiseliv. Reiselivet tar seg opp igjen - og jo, det er muligheter for jobb. Har aldri hørt at Høyskolen Kristiania har et dårlig rykte - de har gode anerkjente forelesere og forskere som har direkte kontakt med arb.livet. Anonymkode: 913c6...890 Er veldig lei av slike idealistiske, naive og dårlige råd. Dette er slikt man kan lure femåringer med - unge voksne må derimot tåle å høre noen kjipe sannheter. Verden er dessverre ikke så perfekt at alle har en reell mulighet til å livnære seg av hobbyen eller særinteressen sin. I min vennekrets har jeg én som har studert sosialantropologi, og to som gikk reiseliv. Det er tre år siden alle var ferdige, og ingen av dem har i dag en jobb hvor de bruker studiekunnskapen sin, eller en jobb de ikke like enkelt kunne fått uten. Anonymkode: c01cf...3c0 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #23 Skrevet 11. mai 2020 Jeg er nylig ferdig utdannet med bachelor i reiseliv, og sitter her uten jobb. Blir trolig nye studier på meg til høsten. Anonymkode: 4fe3f...e96 1
Ugle83 Skrevet 11. mai 2020 #24 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper du fikk jobb til slutt? Anonymkode: 3aa1f...78a Ja, fikk fast jobb til slutt😊 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #25 Skrevet 11. mai 2020 Reiseliv er hvertfall bortkastet. Da hadde jeg heller studert noe økonomifag, NHH eller BI eller noe annet. Så kan du søke mye bredere (med økonomifag er du også interessant for reiselivsnæringen, mens med reiselivsfag er du ikke interessant for noe annet enn reiselivsnæringen) ... Hilsen eks-reiseliver med toppkarakterer og irrelevant jobb. Anonymkode: aee8d...399 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #26 Skrevet 12. mai 2020 Begge er bortkastet. Har ei venninne som tok master i noe hun bare hadde lyst til, hun har ikke fått noe relevant på de ti årene siden hun ble ferdig. Man trenger ikke nødvendigvis ta et profesjonsstudie som sykepleier, men tenk litt på sannsynlighet for jobb. Er så kjipt å sitte der med år og studielån uten å få noe igjen for det. Anonymkode: cb688...583 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå