AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Hei, vurderer å gå Reselivsledelse og- opplevelsesutvikling på Kristiania Høyskole. Er det noen som har erfaring med dette studiet? Får man gode jobber? Hvordan er lønna? Vurderer også sosialantropologi og synes det virker veldig interessant. Men har hørt at det er vanskelig å få jobb, spesielt for de som har bachelor. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 140de...75d 1
n_97 Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Høyskolen kristiania har ikke så godt rykte på seg. Men om du er dyktig og kan selge deg inn til arbeidsgivere er såklart mulig. Jeg hadde heller satset på antropologi eller liknende ved et universitet. 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Høres mer spennende med sosialantropologi. Så kan du studere adferd på reisende😄 Anonymkode: 81376...f1e 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Med tanke på å få relevant jobb ville jeg skygget banen for de to retningene der. Ja, sosialantropologi er spennende, men får du jobb? Veldig mange glemmer dette vesentlige punkter. Anonymkode: d49c6...fb1 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 3 hours ago, n_97 said: Høyskolen kristiania har ikke så godt rykte på seg. Dette var helt nytt for meg som er tidligere student og er av en helt annen oppfatning! Lyst å fortelle? Anonymkode: 77ded...925 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Ikke velg Høyskolen Kristiania da..tulleskole! Universitetet er et bedre valg. Men akkurat sosialantropologi er vel kjent for å ikke gi jobb. Jeg ville først ha funnet ut hva slags jobb jeg vil ha, og deretter valgt studie. Anonymkode: 13ed1...9f7 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Begge retninger gir deg dårlige jobbmuligheter. Ville vurdert noe annet. Anonymkode: 96469...dca 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Hva med studier som kulturviter, sosiologi, samfunnsfag, utviklingsstudier, Interkulturelle studier, eller brannkonstabel? Noen som har erfaring med noen av disse yrkene? Anonymkode: 140de...75d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 Ta det DU interesserer deg for! Alt for mange velger etter «garantert jobbsikkerhet» - typ. sykepleie. Jeg hadde glatt valgt sosialantropologi, sosiologi (som jeg forøvrig syns er veldig spennende), eller reiseliv. Reiselivet tar seg opp igjen - og jo, det er muligheter for jobb. Har aldri hørt at Høyskolen Kristiania har et dårlig rykte - de har gode anerkjente forelesere og forskere som har direkte kontakt med arb.livet. Anonymkode: 913c6...890 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, vurderer å gå Reselivsledelse og- opplevelsesutvikling på Kristiania Høyskole. Er det noen som har erfaring med dette studiet? Får man gode jobber? Hvordan er lønna? Vurderer også sosialantropologi og synes det virker veldig interessant. Men har hørt at det er vanskelig å få jobb, spesielt for de som har bachelor. Noen som har erfaring med dette? Anonymkode: 140de...75d HVIS du skal ta sos.ant så tar du enten på NTNU/UIO. Sos.ant er et fag du bygger på. Slik som kommunikasjonsstudier. Det det mest artigste jeg har tatt. Men, its not an end all or be all. Det få stillinger innenfor, og mange jobber beinhardt får å få en god nok master for å få en phd, også bli første amenuensis (har phd, men for ung i forskning), MED ambisjoner for forskning, type massssseeeee publikasjoner. For å si det sånn. Han ene på studiet bruke 4 år på å pusse på sin master for å få A. De gir genrelt ikke A'er på master nivå. Du burde også hedge deg, med tanke på at du kan ha 90p valgfritt. Da velger du et ÅRSSTUDIUM som er nyttig feks språk,matte,sosiologi hvis du vil bli feks lærer Du må bygge tynge rundt studiet Anonymkode: 23956...20d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #11 Skrevet 11. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med studier som kulturviter, sosiologi, samfunnsfag, utviklingsstudier, Interkulturelle studier, eller brannkonstabel? Noen som har erfaring med noen av disse yrkene? Anonymkode: 140de...75d Tja. Vanskelig å få relevant jobb med, dersom du ikke er blant de aller beste. Ville heller valgt noe som ikke utdannet meg til arbeidsledighet/underkvalifisert for oppnåelige stillinger dersom du ikke er rik. Anonymkode: 3aa1f...78a 2
Knirke Skrevet 11. mai 2020 #12 Skrevet 11. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med studier som kulturviter, sosiologi, samfunnsfag, utviklingsstudier, Interkulturelle studier, eller brannkonstabel? Noen som har erfaring med noen av disse yrkene? Anonymkode: 140de...75d Av disse så tror jeg brannkonstabel er det valget som har størst sjanse for å gi deg en jobb. Mind you, det er ganske tøffe fysiske krav. Med de andre fagene ender du i beste fall opp som lærer. 4
Ugle83 Skrevet 11. mai 2020 #13 Skrevet 11. mai 2020 Jeg studerte sosialantropologi på NTNU. Det var spennende og jeg dro på et semester med kulturstudier til India. Men for meg klarte jeg ikke å se for meg noen form for jobb i den retningen. Det var veldig kamp om å være flink. Det ble demotiverende for meg og jeg sluttet etter et år. Det høres mer spennende ut å jobbe med reiseliv for det er mer praktisk. Jeg endte opp med en annen utdanning som heller ikke var lett å få jobb. Det er sikkert lurt å velge noe etter interessen som du også kan se for deg å få en jobb innen. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #14 Skrevet 11. mai 2020 Just now, Ugle83 said: Jeg studerte sosialantropologi på NTNU. Det var spennende og jeg dro på et semester med kulturstudier til India. Men for meg klarte jeg ikke å se for meg noen form for jobb i den retningen. Det var veldig kamp om å være flink. Det ble demotiverende for meg og jeg sluttet etter et år. Det høres mer spennende ut å jobbe med reiseliv for det er mer praktisk. Jeg endte opp med en annen utdanning som heller ikke var lett å få jobb. Det er sikkert lurt å velge noe etter interessen som du også kan se for deg å få en jobb innen. Håper du fikk jobb til slutt? Anonymkode: 3aa1f...78a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #15 Skrevet 11. mai 2020 Ah glemte å si. De minst søkte studiene på i år i samordna opptak er: resieliv, politi, lærer. De 2 første kommer til å slite. Politet har for mange folk. Reiselivet er pga nesten konkurs, med mange perimitterte. https://e24.no/naeringsliv/i/Jo8w0R/stordalens-reisekonsern-skal-kutte-opptil-30-prosent-av-alle-kostnader https://e24.no/naeringsliv/i/4qwGva/desperate-reiseselskaper-i-milliardnoed-vi-er-avhengige-av-noe-kraftfullt Hint hint babe! Anonymkode: 23956...20d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #16 Skrevet 11. mai 2020 De to jeg kjenner som har tatt reiseliv jobber på båter med matsalg. Finnes nesten ikke jobber å få, ikke bare nå, men før koronaen slo ut verden også. Anonymkode: 08bbf...54c 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #17 Skrevet 11. mai 2020 Næringslivet skriker etter sosialantropologer. Vi utdaner rett og slett ikke nok til å dekke det umettelige behovet. Anonymkode: 9d9e2...207 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #18 Skrevet 11. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Næringslivet skriker etter sosialantropologer. Vi utdaner rett og slett ikke nok til å dekke det umettelige behovet. Anonymkode: 9d9e2...207 Dette var sarkasme TS... Anonymkode: 23956...20d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #19 Skrevet 11. mai 2020 Nærligslivet skriker etter flere BI-gutter som har hatt finans, hvor renta er null, og aksjene kraæsjer. Nærinslivet skriker etter petroleumsinnretninger, og it-ingeniører. SIEM-OFFSHORE er helt enige. TS, ingen ting er sikkert som banken sier de. BS. Ingen ting er så sikkert som offentlig sektor. Bli sosinom. I dag druuukner du i arbeid. Anonymkode: 23956...20d 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #20 Skrevet 11. mai 2020 Du får ikke lett jobb om du velger den ene eller den andre. Jeg har studert sosialantropologi selv, men jeg har tatt en annen mastergrad som hjelper til med en jobb i det offentlige. Jeg anbefaler deg ikke i så fall å bare studere sosialantropologi, men eventuelt en mer nyttig mastergrad over der, eller kanskje noe yrkesrettet som feks sosialt arbeid så blir du sosionom? Anonymkode: b5563...576 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå