Gå til innhold

Jeg trenger ei tjukk dyne.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På soverommet mitt er det 18 grader om natta, og jeg bruker ei vanlig dyne, men jeg er fortsatt kald om natta. Derfor ser jeg etter ei dyne som kan varme meg bedre om natta. Hvilke dyner foreslår dere? Jeg fryser nok fordi kroppstemperaturen min faller ganske mye om natta.

Takk for svar.

Anonymkode: 4534c...213

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en vinterdyne.

Anonymkode: cbc44...61f

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en mann som kan varme deg .... og litt annet da ..... 

Anonymkode: 307d6...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dundyne 

Anonymkode: a29e5...926

Skrevet

Jeg har helårs dundyne, helt super. Men noen ganger blir jeg veldig kald likevel, og slenger da et litt tykt fleecepledd over dyna, det hjelper veldig. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en mann som kan varme deg .... og litt annet da ..... 

Anonymkode: 307d6...895

Jeg er ikke homo.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en solid vinterdyne fra Ringsted Dun (kjøpt på illums). Vi sover med to åpne vinduer året gjennom, så er ned mot 5-10 grader om vinteren. Så denne er nok god og varm når det er 18 grader :)  Hender jeg trekker et mink-pledd over beina når gradestokken når -10. 

Anonymkode: 75634...44e

Skrevet

Kjøp deg en tyngdedyne/vektdyne tilpasset din vekt. Den ligger godt nedpå og holder seg på plass hele natta. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kjøp termodyne. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg som leste "jeg trenger ei tjukk dame?"

Anonymkode: cc4d8...c35

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en såkalt sommerdyne hos IKEA. Virker som om det de mener med sommerdyne er noe helt annet enn jeg trodde, for så varm dyne har ikke jeg opplevd før.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare jeg som leste "jeg trenger ei tjukk dame?"

Anonymkode: cc4d8...c35

Nei, jeg også. Det hadde vært mer interessent enn tjukk dyne.

Anonymkode: 9ea08...857

• Liker 1
Skrevet

Hva slags dyne har du pr i dag, da? Det er jo litt viktig å vite. Har du en vanlig sommerdyne, syntetmateriale? Eller har du allerede den varmeste, tjukke dundynen? 

Kjøp kvalitet, og ikke billige drittmerker. En dyne skal holde i mange år, og det er viktig at det er god kvalitet på den - man skal tross alt bruke den flere timer hver natt. Sjekk på Høies hjemmesider, for eksempel. Når jeg tastet inn dundyne, type varm, så fikk jeg opp disse alternativene:

https://hoie.no/dynevelger#Storrelse140x200,quality234,VarmeegenskapVarm

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Million skrev:

Hva slags dyne har du pr i dag, da? Det er jo litt viktig å vite. Har du en vanlig sommerdyne, syntetmateriale? Eller har du allerede den varmeste, tjukke dundynen? 

Kjøp kvalitet, og ikke billige drittmerker. En dyne skal holde i mange år, og det er viktig at det er god kvalitet på den - man skal tross alt bruke den flere timer hver natt. Sjekk på Høies hjemmesider, for eksempel. Når jeg tastet inn dundyne, type varm, så fikk jeg opp disse alternativene:

https://hoie.no/dynevelger#Storrelse140x200,quality234,VarmeegenskapVarm

Jeg har en tynn dyne i dag. Dyna er vel så gammel at merket er utgått. Jeg tror det er en sommerdyne.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tynn dyne i dag. Dyna er vel så gammel at merket er utgått. Jeg tror det er en sommerdyne.

Bevilg deg selv en skikkelig god og varm dundyne (evt syntet) nå da. Vi går mot varmere årstid, men du trenger jo ikke bruke dynen på de varmeste nettene, du kan bruke din gamle da.

Vi tilbringer mye av vår tid i sengen, så det er viktig at det vi bruker når vi ligger der, madrass, sengetøy, dyne og pute, er av god kvalitet og er skikkelige saker. Finnes ikke noe verre enn å sove dårlig pga en eller flere av disse tingene ikke holder mål!

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke dun, synes det er noe herk. Men en skikkelig helårs fiberdyne derimot er tykk og god. Men man bør faktisk etter få år (5) ( og da minst ti vask) skikfte dyne, for fiberen blir ikke like luftig etter mange vask. Prøblemet med dun og vasking er at det ikke alltid vil bli luftig igjen uansett tennisballer og plass nok i tørketrommelen.

Anonymkode: 4db21...69c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg beklager sent svar. Takk for tipsene folkens. Har dere noen forslag til ei god dyne fra JYSK? 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/17/2020 at 8:27 PM, AnonymBruker said:

Jeg beklager sent svar. Takk for tipsene folkens. Har dere noen forslag til ei god dyne fra JYSK? 

Anyone? :)

Anonymkode: 3452a...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Bruk et ullteppe over dyna. Det kan du ta vekk om det blir for varmt. En ekstra dyne vil gjøre samme nytten, men det blir litt tyngre.

Anonymkode: 45271...864

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...