Gjest Lasox Skrevet 11. mai 2020 #21 Skrevet 11. mai 2020 (endret) Folk er så dumme at man gjerne skulle bare ha gitt dem viruset, men problemet er jo at sjansen for å smitte andre er ekstrem høy og de kan være i risikogruppa og kan dø av viruset. Enkelte folk tenker ikke langt. Flere andre som er i nærheten kan også bli alvorlige syke og hvorfor belaste sykehuset unødvendig når andre har mere behov for de tilbudene som vi har enn noen idioter? Må jo være trolletråd!!! Endret 11. mai 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #22 Skrevet 11. mai 2020 Det virker som om mange rett og slett ignorerer statistikken og ikke tar inn over seg at det stort sett er syke 80-90 åringer som dør av covid-19. Det er ufarlig for de aller fleste, særlig om en er ung og frisk i utgangspunktet. Vi kan alle bli syke av en eller annen alvorlig sykdom når som helst. Vi kan også risikere å bli truffet av et ras eller en buss. Jeg foretrekker å leve normalt. Anonymkode: 34556...6dc 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #23 Skrevet 11. mai 2020 Du kan ikke bestemme akkurat når det passer å bli smittet altså😀 Anonymkode: 660f2...b68
Klaratiara Skrevet 11. mai 2020 #24 Skrevet 11. mai 2020 Det kan virke lurt helt til man tenker seg om. Konsekvensene av handlingen din kan bli alvorlige hvis folk over 40 år eller folk i risikogrupper blir smittet av deg. Du vet ikke når du er smittsom eller om du får symptomer på at du er syk. Ikke spesielt lurt å utsette seg for en sykdom man ikke vet nok om heller. Totalt sett en veldig egoistisk og korttenkt ting å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #25 Skrevet 11. mai 2020 1 minutt siden, Klaratiara skrev: Det kan virke lurt helt til man tenker seg om. Konsekvensene av handlingen din kan bli alvorlige hvis folk over 40 år eller folk i risikogrupper blir smittet av deg. Du vet ikke når du er smittsom eller om du får symptomer på at du er syk. Ikke spesielt lurt å utsette seg for en sykdom man ikke vet nok om heller. Totalt sett en veldig egoistisk og korttenkt ting å gjøre. Det er ikke alle som eier en egen tiara vet du 😷 Anonymkode: e7dd7...844
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #26 Skrevet 11. mai 2020 Hva med senvirkninger? Du risikerer å ødelegge helsen din permanent. Det er jo jævlig nedtur. Anonymkode: a047e...e2a 6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #27 Skrevet 11. mai 2020 13 minutter siden, Klaratiara skrev: Det kan virke lurt helt til man tenker seg om. Konsekvensene av handlingen din kan bli alvorlige hvis folk over 40 år eller folk i risikogrupper blir smittet av deg. Du vet ikke når du er smittsom eller om du får symptomer på at du er syk. Ikke spesielt lurt å utsette seg for en sykdom man ikke vet nok om heller. Totalt sett en veldig egoistisk og korttenkt ting å gjøre. Dør ja. Men det er ikke noe kjære mor å overleve korona heller, etter flere ukers koma og tvungen pustehjelp, og opptrening for å få førligheten tilbake. Så syke risikerer alle bli. Anonymkode: c15b0...761
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #28 Skrevet 11. mai 2020 Mente å sitere 6cd der. Anonymkode: c15b0...761
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #29 Skrevet 11. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med senvirkninger? Du risikerer å ødelegge helsen din permanent. Det er jo jævlig nedtur. Anonymkode: a047e...e2a Omtrent like sannsynlig som å bli truffet av lynet, og vi skal alle uansett smittes etter hvert. Like greit å bli ferdig med det med en gang. Anonymkode: 6b002...777 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #30 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ingen som vet med sikkerhet at man ikke kan bli smittet flere ganger. Det tyder på vi blir immune, men hvor lenge var denne immunitet? Ingen vet enda. Men lykke til med ditt projekt. Får bare satse på at du ikke har uoppdaget, underliggende sykdom, at du blir immun og at Covid19 ikke har hittil uoppdaget senvirkninger/skader. Anonymkode: 4d3a5...992 Det er dette som bekymrer meg. Jeg er ung og så vidt jeg vet frisk, så tenker at det er ikke så farlig om jeg blir smittet. Men jeg vil jo ikke smitte andre, og i verste fall smitte noen som kommer til å dø av det. Og dette med at man vet jo aldri. Plutselig har man en underliggende sykdom man ikke visste om eller at man får noen senskader. Hadde jo vært godt og bare fått det overstått liksom om man visste man aldri fikk det igjen, men når folk blir syk i så forskjellige grader og usikkerhet om senskader er det ikke noe jeg ville tatt sjansen på. Anonymkode: f9727...5f6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #31 Skrevet 11. mai 2020 Dette er bare et trolleinnlegg som ledd i den klassiske "Hysteri! Det er bare en influensa" agenda. Mistenker at alle her inne med denne holdningen lever isolerte liv hvor de ikke har folk i livet de er glad i. Anonymkode: 18d75...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #32 Skrevet 11. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har misforstått. Du må fremdeles følge alle smitterådene så du ikke tar med deg smitte til andre. Det eneste du oppnår er å risikere å smitte andre før eller under sykdommen. Hvis du ender opp med å trenge hjelp av helsevesenet så risikerer du å smitte sykepleiere og leger som må ta vare på deg. Du har nok ikke tenkt ordentlig igjennom dette. Anonymkode: 0365e...dae Her er det vel du som har misforstått. Anonymkode: 97814...f0b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #33 Skrevet 11. mai 2020 Da kan du jo risikere å måtte få det flere ganger, viruset muterer jo.. Anonymkode: 56a3d...2e6 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #34 Skrevet 11. mai 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omtrent like sannsynlig som å bli truffet av lynet, og vi skal alle uansett smittes etter hvert. Like greit å bli ferdig med det med en gang. Anonymkode: 6b002...777 Nei, det er ikke like sannsynlig som å bli truffet av lynet. Korona gir pusteproblemer, det skaper ekstra stress på hjerte, lunger, blodomløp, hjernen, det hele. Og sånne skader kan ta lang tid for kroppen å reparere. Men jeg syns faktisk du skal bli smittet. Så kan du være inne noen måneder til. Jo færre IQ-kompromitterte, naive amøber som kreker rundt i offentligheten jo bedre. Anonymkode: a047e...e2a 4
Klaratiara Skrevet 11. mai 2020 #35 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dør ja. Men det er ikke noe kjære mor å overleve korona heller, etter flere ukers koma og tvungen pustehjelp, og opptrening for å få førligheten tilbake. Så syke risikerer alle bli. Anonymkode: c15b0...761 Jeg er ikke for å spre korona hvis du tolket det slik. Helt enig i det!
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #36 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke like sannsynlig som å bli truffet av lynet. Korona gir pusteproblemer, det skaper ekstra stress på hjerte, lunger, blodomløp, hjernen, det hele. Og sånne skader kan ta lang tid for kroppen å reparere. Men jeg syns faktisk du skal bli smittet. Så kan du være inne noen måneder til. Jo færre IQ-kompromitterte, naive amøber som kreker rundt i offentligheten jo bedre. Anonymkode: a047e...e2a Nei, dette stemmer ikke. 90-95% får ingen eller kun milde symptomer som går over på et par dager. Anonymkode: 6b002...777 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #37 Skrevet 11. mai 2020 3 timer siden, Klaratiara skrev: Det kan virke lurt helt til man tenker seg om. Konsekvensene av handlingen din kan bli alvorlige hvis folk over 40 år eller folk i risikogrupper blir smittet av deg. Du vet ikke når du er smittsom eller om du får symptomer på at du er syk. Ikke spesielt lurt å utsette seg for en sykdom man ikke vet nok om heller. Totalt sett en veldig egoistisk og korttenkt ting å gjøre. Folk over 40 eller folk over 70 ??? Uansett overrasket over at de fleste er redd korona men vil allikevel åpne samfunnet og gå på kino og restaurant! Anonymkode: de49c...847
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #38 Skrevet 11. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette stemmer ikke. 90-95% får ingen eller kun milde symptomer som går over på et par dager. Anonymkode: 6b002...777 Dette stemmer overhodet ikke! "Milde symptomer" i Covid-19 sammenheng er alle som ikke krever intensivbehandling. Jeg kjenner et par unge som ble smittet, og det gikk definitivt ikke "over på et par dager". Høy feber og pustebesvær i ukesvis. Den ene har hatt det siden mars, og er ennå ikke frisk. Anonymkode: 18d75...1f0 5
Klaratiara Skrevet 11. mai 2020 #39 Skrevet 11. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk over 40 eller folk over 70 ??? Uansett overrasket over at de fleste er redd korona men vil allikevel åpne samfunnet og gå på kino og restaurant! Anonymkode: de49c...847 Folk over 40 har dødd av covid-19 eller fått et alvorlig forløp uten underliggende sykdommer både her og i utlandet. Folk over 70 er i risikogruppa. Poenget mitt er at den kan ramme mange hardt, og det er egoistisk og korttenkt av TS å ønske seg koronasmitte. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #40 Skrevet 11. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stemmer overhodet ikke! "Milde symptomer" i Covid-19 sammenheng er alle som ikke krever intensivbehandling. Jeg kjenner et par unge som ble smittet, og det gikk definitivt ikke "over på et par dager". Høy feber og pustebesvær i ukesvis. Den ene har hatt det siden mars, og er ennå ikke frisk. Anonymkode: 18d75...1f0 Jo, det stemmer. De fleste har faktisk ingen symptomer. Anonymkode: 6b002...777 2
Anbefalte innlegg