Gå til innhold

Jeg skal prøve å bli smittet med vilje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som det ser ut som vi med stor sikkerhet kan anta at vi blir immune etter gjennomgått covid-19 infeksjon, tenker jeg at det vil være lurt å bli smittet selv så raskt som mulig. Jeg er ung og frisk, så viruset er helt ufarlig for meg. Ved å bli smittet nå og få det overstått, så kan jeg leve mitt liv mer normalt frem til det kommer en vaksine. Jeg vil selvfølgelig holde meg inne og unna folk hvis jeg skulle bli smittet, så dere trenger ikke bli hysteriske av det. 

Anonymkode: 6b002...777

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dumheten lenge leve..

Anonymkode: cb391...249

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden finnes allerede, i ganske mange versjoner.

Anonymkode: 84b7d...a5c

• Liker 12
Skrevet

"Helt ufarlig". Altså greit å satse litt på flaks i lotto, men det er da unge som er blitt alvorlig syke uten underliggende sykdommer.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om det ikke bare blir en lett forkjølelse sa? 

Anonymkode: 7dcc5...197

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærte i dag at viruset klusser til immunforsvaret ditt, så neste sykdom kan bli mye verre enn den ellers ville blitt. 

Anonymkode: 7b52a...4bb

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du har misforstått. Du må fremdeles følge alle smitterådene så du ikke tar med deg smitte til andre. Det eneste du oppnår er å risikere å smitte andre før eller under sykdommen. Hvis du ender opp med å trenge hjelp av helsevesenet så risikerer du å smitte sykepleiere og leger som må ta vare på deg. Du har nok ikke tenkt ordentlig igjennom dette.

Anonymkode: 0365e...dae

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis ikke alle rundt deg er immune kan du jo ikke det.

Du kan jo fremdeles frakte med deg smitte selv om du ikke er smittsom selv. (Du får virus på hendene,  og sprer det rundt til andre overflater)

Og hvordan har du tenkt å bli smittet? Og hva om du ikke får symptomer men blir en asymptomatisk smittebærer? 

Lite gjennomtenkt plan!

Anonymkode: 49264...4a2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal du hvitt du er syk? Og prøver du får vanlig influensa og da? Så du er ferdig med den? Ingen garanti før at coronavirus smitt hvarer noe lengre. 

Anonymkode: 0e027...e6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå som det ser ut som vi med stor sikkerhet kan anta at vi blir immune etter gjennomgått covid-19 infeksjon, tenker jeg at det vil være lurt å bli smittet selv så raskt som mulig. Jeg er ung og frisk, så viruset er helt ufarlig for meg. Ved å bli smittet nå og få det overstått, så kan jeg leve mitt liv mer normalt frem til det kommer en vaksine. Jeg vil selvfølgelig holde meg inne og unna folk hvis jeg skulle bli smittet, så dere trenger ikke bli hysteriske av det. 

Jeg også. Tenker å bli smittet etter eksamen ettersom at det er helt krise om jeg blir syk ila høstsemesteret. 

Få det overstått Indeed  ;)

Anonymkode: e7dd7...844

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen rakettforskeren.. 

Anonymkode: 6fd1b...359

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er slettes ikke ufarlig selv om du er ung. Tenker du i det hele tatt på at du i såfall risikerer å smitte noen som er i risikogruppen og som i verste fall kan dø? Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves sier jeg. Makan.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har du røyket? 

Anonymkode: 45441...aa6

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Tenker å bli smittet etter eksamen ettersom at det er helt krise om jeg blir syk ila høstsemesteret. 

Få det overstått Indeed  ;)

Men du kan jo bli syk på høsten selv om du får Corona nå....

Selv om man ikke er redd for å få det selv så går det likevel an å bruke hodet.  
Du vet ikke selv når du ble smittet, hvem du smitter og hvor syk du vil bli.
Om alle som ikke er redd for å få Corona selv tenker slik, at det er om å gjøre å bli smittet, det er da vi får overbelasting i helsevesenet, og dermed kan de som vanligvis ville overlevd dø.

Endret av Nnilm
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, pia mater said:

"Helt ufarlig". Altså greit å satse litt på flaks i lotto, men det er da unge som er blitt alvorlig syke uten underliggende sykdommer.

Det er vel mer som å ta sjansen på å IKKE spille lotto, sånn oddsen fordeler seg. Det er en sjanse for å ikke vinne, men den er jo veldig liten, så sannsynligvis er det helt uproblematisk å ikke levere inn kupongen.

Anonymkode: bfff2...614

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen som vet med sikkerhet at man ikke kan bli smittet flere ganger. Det tyder på vi blir immune, men hvor lenge var denne immunitet? Ingen vet enda.

Men lykke til med ditt projekt. Får bare satse på at du ikke har uoppdaget, underliggende sykdom, at du blir immun og at Covid19 ikke har hittil uoppdaget senvirkninger/skader.

Anonymkode: 4d3a5...992

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis ikke alle rundt deg er immune kan du jo ikke det.

Du kan jo fremdeles frakte med deg smitte selv om du ikke er smittsom selv. (Du får virus på hendene,  og sprer det rundt til andre overflater)

Og hvordan har du tenkt å bli smittet? Og hva om du ikke får symptomer men blir en asymptomatisk smittebærer? 

Lite gjennomtenkt plan!

Anonymkode: 49264...4a2

Tilnærmet umulig å bære viruset rundt på kun klær og hender. Jeg vasker meg jo som normalt, og folk går ikke rundt og tar på meg. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Nnilm skrev:

Men du kan jo bli syk på høsten selv om du får Corona nå....

Selv om man ikke er redd for å få det selv så går det likevel an å bruke hodet.  
Du vet ikke selv når du ble smittet, hvem du smitter og hvor syk du vil bli.
Om alle som ikke er redd for å få Corona selv tenker slik, at det er om å gjøre å bli smittet, det er da vi får overbelasting i helsevesenet, og dermed kan de som vanligvis ville overlevd dø.

Greier meg nok skal du se :) Dessuten så tenker jeg litt sånn at "dør jeg, så dør jeg"... 

Er jo ikke noe bedre å bli kjempesyk i november enn nå uansett? Må jeg igjennom intensivavdelingen før jeg blir ferdig med dette tøyset kan jeg like gjerne sjekke inn først som sist. 

Er drittlei av hele situasjonen. Fengsel og smittevern er verre enn bare å bli syk etc. Gidder ikke leve sånn som nå i 2 år til.

Når det gjelder reinfeksjon så er det lite som tyder på at det er særlig utbredt uansett. 

• Liker 3
Skrevet

Ja jeg tviler ikke på at du greier deg. 
Men det virker som at hvis du gikk inn for å få Corona nå så ble du ikke syk til høsten. 
Altså jeg bryr meg fint lite om jeg får Corona nå eller da...men jeg går ikke aktivt inn for å bli smittet, det synes jeg er for dumt og korttenkt. 
Jeg er redd for å smitte andre som ikke kan klare denne sykdommen, og siden de ikke kan vaksinere seg enda er det vårt ansvar å bidra til at de holde seg friske.
Vi har fått retningslinjer vi skal forholde oss til og oppfordrer alle til det.
Jeg har et  ansvar i samfunnet og påtar meg det som den største selvfølge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan tenker du å gå frem?

Husk at ved å utsette deg for mest mulig «risiko» for smitte så vil du potensielt kunne smitte MANGE før du selv vet at du er smittet, og det er faktisk ikke lov... 

Anonymkode: ae180...f2b

• Liker 7
  • Opprett ny...