Gå til innhold

Hurra! Endelig slutt på hjemmekontor!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg gleder meg ufattelig mye til å "få igjen" kollegaene mine, og ikke bare ha dem på skype. Vi har egne kontor og god plass i pauseområdet, så dette blir bra! Jeg er klar som et egg!

Anonymkode: a4ee1...504

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, drit i at oppheving av hjemmekontor medfører økt forurensning og smittefare 🙄

Anonymkode: 9f5e1...0f8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg gleder meg ufattelig mye til å "få igjen" kollegaene mine, og ikke bare ha dem på skype. Vi har egne kontor og god plass i pauseområdet, så dette blir bra! Jeg er klar som et egg!

Javel? Var det noe du hadde lyst til å diskutere også?

Anonymkode: aa334...23c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hørt noe om det, har de opphevet anbefalningene om hjemmekontor?

Anonymkode: fc4ef...a47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hørt noe om det, har de opphevet anbefalningene om hjemmekontor?

Nei, men noen arbeidsgivere (min inkludert) har et såpass stort kontrollbehov at de har kalt tilbake sine ansatte til kontoret 🙄🤦‍♀️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men noen arbeidsgivere (min inkludert) har et såpass stort kontrollbehov at de har kalt tilbake sine ansatte til kontoret 🙄🤦‍♀️

Hvis produktiviteten har gått ned med hjemmekontor forstår jeg det. Hvis ikke så er det meningsløst. Men arbeidslivet består dessverre av mange svake som ikke klarer seg når de blir issolert fra kontor/kolleger, og disse må skal alltid til en hver tid hensyntas, alltid. Voksne barn får dessverre viljen sin alt for ofte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange som gruer seg og har sunket godt ned i sofaen med hjemmekontoret sitt og hatt en eviglang ferie.  Nå er det slutt. 

Anonymkode: 336ec...30e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mange som gruer seg og har sunket godt ned i sofaen med hjemmekontoret sitt og hatt en eviglang ferie.  Nå er det slutt

Hvor har du det fra? Er ingen her som får komme på kontoret uansett. Hva slags ferie? Jeg skal sende faktura til men arbeidsgiver for det ekstra strømmen han har pålagt meg

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor har vært deilig. Mye jobb men likevel deilig.

Anonymkode: f28e2...36b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis produktiviteten har gått ned med hjemmekontor forstår jeg det. Hvis ikke så er det meningsløst. Men arbeidslivet består dessverre av mange svake som ikke klarer seg når de blir issolert fra kontor/kolleger, og disse må skal alltid til en hver tid hensyntas, alltid. Voksne barn får dessverre viljen sin alt for ofte.

Man er ikke svak fordi man liker å være i nærheten av andre mennesker, man er normal. Kanskje du er sær og svak som vil ha evig hjemmekontor for alle.

Anonymkode: c4c6e...33b

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, drit i at oppheving av hjemmekontor medfører økt forurensning og smittefare 🙄

Ikke økt forurensning hos meg i alle fall, sykler til jobben. Jeg gleder meg også til å se kollegene igjen, men vi får ikke alle være på kontoret samtidig enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også! Vi har mange ledige cellekontorer, stooort spiserom og store møterom til få mennesker og ingen trenger bruke kollektivtrafikk for å komme på jobb, så alt ligger til rette. Savner alle de fine kollegene mine nå. :) 

Det eneste som mangler nå er at jeg blir kvitt halsgrugget mitt, så jeg slipper sitte hjemme mens de andre drar tilbake. Testet i dag, så jeg krysser fingrene. :) 

Anonymkode: c84e7...ec4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mange som gruer seg og har sunket godt ned i sofaen med hjemmekontoret sitt og hatt en eviglang ferie.  Nå er det slutt. 

Slutt? Det anbefales hjemmekontor ut året, så jeg tror nok ikke at det blir slutt med det første. 

Anonymkode: 23ac3...188

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt? Det anbefales hjemmekontor ut året, så jeg tror nok ikke at det blir slutt med det første. 

Anonymkode: 23ac3...188

Det er nok slutt ja, de forskjellige firmaene har kalt inn sine ansatt.

Anonymkode: f28e2...36b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Studie fra Sør-Korea som ligger på forskning.no i dag:

https://forskning.no/virus/slik-smittet-korona-pa-kontoret/1681923?fbclid=IwAR1nRFyPZcJnRlZOyqPbEpFflji0FChsk57xC5DVooDhLSwaXEsoN2uXasE

«Smitten spredte seg i stedet først og fremst blant ansatte som satt tett inntil hverandre over lang tid inne på callsenteret.

Forskerne bak studien mener at studien deres viser hvor eksepsjonelt smittsomt SARS-CoV-2-viruset kan være i trange kontorlokaler.»

«Denne studien fra Seoul i Sør-Korea viser altså at smitte kan spre seg raskt på kontorer der ansatte sitter tett sammen. Den forteller også at få andre enn de som var tett på smittede personer over et lengre tidsrom, pådro seg smitte.

Hvor lenge man oppholder seg i nærheten av en smittet later altså til å være en avgjørende faktor.»

Anonymkode: fe25d...817

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spent på hva som skjer her, foreløpig har vi ikke fått høre noe. Gleder meg vilt til å kunne jobbe en annen plass enn i den lille leiligheten.

Anonymkode: 1804f...fc5

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel? Var det noe du hadde lyst til å diskutere også?

Anonymkode: aa334...23c

Så ut som det ble en diskusjon rundt temaet, jepp. Berører mange.

For min del så jobber jeg på en middels stor kontor"bedrift" hvor alle har egne kontorer, de fleste bor i sykkel - eller gangavstand i vår lille by. For de som må kjøre, har jobben gratis parkering til de med behov. Kjenner at jeg er mindre produktiv når jeg ikke får den nødvendige drøftingsmuligheten rundt saker vi står i, og jeg savner mine gode kollegaer - det må vel være lov å innrømme?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke svak fordi man liker å være i nærheten av andre mennesker, man er normal. Kanskje du er sær og svak som vil ha evig hjemmekontor for alle.

Anonymkode: c4c6e...33b

Jeg vil ikke ha hjemmekontor, men jeg vil enda mindre ha svake og plagsomme kolleger som ikke klarer å være hjemme ved behov.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i Oslo sentrum og må ta tog til jobb. Blir hjemmekontor leeenge enda på meg og det er så digg! I starten syntes jeg det var pyton, men nå er jeg så effektiv som jeg aldri har vært tror jeg.

Anonymkode: 0daf7...550

• Liker 1
  • Opprett ny...