AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Hva skjedde sist gang du måtte blinke eller tute på noen? Eller om noen gjorde det til deg? Jeg bor nå rett ved en avkjøring/påkjøring til e18 og hører utrolig mye tuting. Sist noen tutet på meg var da jeg kjørte forbi noen i et påkjørsfelt. Det var langt igjen til skiltet som viser at to filer blir til en, så vet ikke helt hvorfor de tuta. Sist jeg tutet selv var i vinter i et kryss der der er vikeplikt, men mange biler likevel kommer rett ut. Ja, jeg er permittert og kjeder meg🤷♀️ Anonymkode: 37e8a...0e9 1
pia mater Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Jeg prøvde å tute for noen dager siden men den gamle kjerra mi ville ikke :(( Kjørte da på E6 i en 70-sone og noen listet seg ekstremt sakte ut på veien rett foran meg så jeg måtte bråbremse. Han fikk jo aldri opp farten engang 🙃 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 tutet utenfor biltema sist lørdag da jeg trodde en bil skulle rygge på meg. Anonymkode: 3bb3c...553
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Sist; handverker hadde stoppet midt i veien, og var inne i huset, er trangt her i boligfeltet. Da tutet jeg tre korte ganger. Nest sist; en som ikke fulgte med på at det ble grønt list. (disse to situasjonene er jeg i flere ganger i måneden, kombinert med de som rygger uten å følge med) Ble tutet på; feltskifte. Lå i 90, kom en i påkjøringsfeltet, så sjekket bak og la meg over til venstre med god margin til bilen bak. Men han kjørte tydeligvis langt over fartsgrensen og ville ikke bremse. Tutet på meg, la seg til høyre, holdt på å krasje med bilen som kom på, som måtte bråbremse og vrenge seg ut til høyre. La seg ut til venstre igjen, og var borte på sekunder. Anonymkode: 36961...cd6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 tutet i helga på noen russ i en rundkjøring Anonymkode: b8c08...135 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Jeg har veldig høy terskel for å tute. Har veldig lyst til å tute når folk f.eks ligger 20 km/t under fartsonen, men får meg ikke til å gjøre det. Sist jeg tuta var vell pga dyr i veien. Men kan ikke huske sist jeg tuta på andre biler eller folk. Anonymkode: b9ebd...6e1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Tutet i dag på en lastebil som kjørte ut foran meg (han hadde vikeplikt), der jeg var like ved å kjøre inn i ham. Anonymkode: 80ccc...20c
dillyduzit Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Vikepliktsbrudd i rundkjøring sist. Jeg skal til venstre, blinker men likevel smetter jævelen inn. Måtte bråbremse så det holdt og han måtte svinge unna for å ikke få meg i siden. Da var jeg sint, og det tror jeg han også fikk med seg.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 1 minutt siden, dillyduzit skrev: Vikepliktsbrudd i rundkjøring sist. Jeg skal til venstre, blinker men likevel smetter jævelen inn. Måtte bråbremse så det holdt og han måtte svinge unna for å ikke få meg i siden. Da var jeg sint, og det tror jeg han også fikk med seg. Når skal man til venstre i en rundkjøring? Anonymkode: 36961...cd6
dillyduzit Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når skal man til venstre i en rundkjøring? Anonymkode: 36961...cd6 Når butikkområdet ligger på venstre side av veien og det er en rundkjøring som leder deg inn til det området. 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. mai 2020 #11 Skrevet 11. mai 2020 Tutet i helja, da en motorsykkel raste forbi i veldig høy fart i 30 sonen.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #12 Skrevet 11. mai 2020 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Når butikkområdet ligger på venstre side av veien og det er en rundkjøring som leder deg inn til det området. Men da tar du vel til høyre ut av rundkjøringen? Hvis du tok til venstre i en rundkjøring forstår jeg jo at h*n tutet. Anonymkode: 36961...cd6 1
Gjest Saph Skrevet 11. mai 2020 #13 Skrevet 11. mai 2020 Tutet ikke, har aldri tutet med mindre det står skilt "Arne fyller 50, tut!" Men i dag var det nære på, kom til en bratt nedoverbakke der personen på vei opp bakken bestemte seg for å kjøre forbi en syklist rett før toppen. Han så ikke meg, og jeg så ikke ham før vi plutselig så hverandre på alt for nært hold på toppen av bakken. Da hadde jeg lyst til å tute på bilen hans, kaste stein på ruta hans og drite på panseret hans.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #14 Skrevet 11. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da tar du vel til høyre ut av rundkjøringen? Hvis du tok til venstre i en rundkjøring forstår jeg jo at h*n tutet. Anonymkode: 36961...cd6 Hallo, er det noen hjemme? H*n skulle til venstre i rundkjøringen, det vil ikke dermed si at h*n begynte å kjøre på venstre side. *facepalm* Anonymkode: 85bd6...db9 8
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #15 Skrevet 11. mai 2020 Når det blir grønt lys og bilen foran ikke kjører. De jobber på veien så det er av og til lange intervaller på lyset. Sist jeg tutet var på torsdag. Første gang jeg tutet med nye bilen, så var kvinnen i bilen foran mer opptatt med mobilen. Da jeg tutet så jeg mobilen fly opp i luften. 😅 Anonymkode: 72588...326 3
Nicathv Skrevet 11. mai 2020 #16 Skrevet 11. mai 2020 Jeg kan bare huske én gang jeg har tutet på noen i trafikken, og det var for litt over ett år siden. Bilen som sto foran meg i lyskrysset viste ikke tegn til å kjøre da det hadde vært grønt i noen sekunder, så jeg gav et lett og kort tut.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #17 Skrevet 11. mai 2020 Aldri tutet med vilje, men har vurdert det sterkt når folk kjører som svin. Men samtidig er jeg mer redd det tutet vil gjøre det vondt verre så har ikke tutet. Kunne aldri tenkt meg å tute på et lys, noen ganger går det tregere det går fint for min del. Anonymkode: f21d0...60a
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #18 Skrevet 11. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hallo, er det noen hjemme? H*n skulle til venstre i rundkjøringen, det vil ikke dermed si at h*n begynte å kjøre på venstre side. *facepalm* Anonymkode: 85bd6...db9 Virkelig. Har kjørt i Oslo i 20 år. Kan ikke se for meg et eneste scenario der man tar til venstre i en rundkjøring. Om det viser til er at man skal ta siste avkjørsel i rundkjøringen (man kjører fortsatt ut til høyre) - Så har man vikeplikt inn i rundkjøringen, og vikeplikt ved filskifte fra venstre til høyre fil rett før avkjørsel. Anonymkode: 36961...cd6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #19 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tutet i dag på en lastebil som kjørte ut foran meg (han hadde vikeplikt), der jeg var like ved å kjøre inn i ham. Anonymkode: 80ccc...20c Det er vanskeligere for en lastebil å bremse og få opp fart igjen, en det er for deg å vise litt velvilje og hjelpsomhet...egoister som deg irriterer vettet av mange Anonymkode: 73cea...e0d
visp Skrevet 11. mai 2020 #20 Skrevet 11. mai 2020 Ca to uker siden. Lå bak en som kjørte i 20 i 70 sonen. Det var ikke lov å kjøre forbi, men etter veldig lang tid så gjorde jeg det allikevel mens jeg viste fingeren og kjerringa viste fingeren tilbake. Hun burde blitt fratatt lappen. Jeg ga først rom for at det var en som hadde et illebefinnende, men da jeg så hun fikla med mobilen klikka det helt for meg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå