Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ettersom det er jeg som lager middag, så blir det når jeg gidder :fnise: 
Middag mellom 16-20, hverdager tidlig, helgene: Sene :)  
Idag ble det middag ca nå (1800)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rundt kl 19. Liker ikke å spise middag så tidlig. Har ikke matlyst da.

Anonymkode: 3abe7...77e

AnonymBruker
Skrevet

Er ferdig på jobb rundt kl 16, hjemme 15 minutt etter det. Lager middag med en gang, dvs at vi spiser en gang mellom 16.30 og 17.00. Voksen dame med ett hjemmeboende barn (17).

Liker å bli ferdig med middagen før man evt skal trene, på besøk eller noe annet. 

Fredag og lørdag spiser vi senere, som regel mellom 19 og 20. 

Anonymkode: 577c4...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ca. kl. 18. 

Anonymkode: f253a...e82

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal man få tid til å lage middag til 16 når man jobber til 16? Så må man jo komme seg hjem fra jobb, man må lage eller varme opp maten ++ :klo: 

Her er middag tidligst 18. Gjerne senere også Men aldri før. Må det spises før så er det gårsdagens rester eller noe fra frysen som spises. Altså man spiser lunsj to ganger den dagen. Og etter jobb spises det selvsagt snack. Da er man jo sulten. Og er man sulten så skal man drikke mye, spise noe lite og lett, vente litt, og så spise seg mett (ellers gafler man jo i seg uten magemål og uten å tygge ordentlig og ødelegger fordøyelsen og overspiser og så blir en tjukk og usunn).

Anonymkode: 79826...46a

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal spise nå. Ikke mulighet før, siden begge har lang reisevei. Ungene lager seg brødskiver når de kommer hjem fra skole. Generelt sett spiser vi sent i helgene også. 

Anonymkode: cf15f...0f1

• 2 uker senere...
Skrevet

vi (jeg og samboer) har ikke barn og vi jobber til alle døgnets tider begge to i tillegg til at vi er typiske b-mennesker, så middag blir stort sett en gang mellom 19 og 21, litt tidligere hvis vi har vært på tidligvakt begge to og er sultne når vi kommer hjem

Skrevet

Vi har sen middag på grunn av trening. Typisk mellom kl 20 og 21.

Det sagt har alle utenom meg seg et varmt måltid tidligere også, rundt kl 16 vanligvis. 

Skrevet

Vanligvis en gang mellom 16-18. Av og til 19, en sjelden gang senere :)

AnonymBruker
Skrevet

Før var det 19-tiden. Nå med en 2 åring er det ca 16-16.30

Anonymkode: 96686...3ba

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg føler for det, typisk mellom fem og åtte.

Anonymkode: 4cfc5...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 19.00 og 20.30. Kun to voksne. 

Anonymkode: 19927...0ad

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er sulten

Anonymkode: 4ef29...1c0

AnonymBruker
Skrevet

19/20 tiden. Bor alene 

Anonymkode: b93df...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg hjemme den sagen blir det tidlig middag ca. 12-13 tiden, jobber jeg blir det i 17-tiden.

Anonymkode: ee30a...e68

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 20-21 nå for tiden. Begge er hjemme pga. korona, men jeg jobber hjemmefra.

Anonymkode: 3e9e5...c74

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn, og har ganske varierte arbeidshverdager (jeg jobber mye frilans). Samboer og jeg spiser typisk rundt 17, senest 18 på hverdager. Begge er ganske småspiste til frokost/lunsj, så når arbeidsdagen er ferdig er vi typisk skrubbsultne og trenger ny energi. Liker heller ikke å legge meg på full mage, føler jeg får halsbrann og sover dårligere. 

I helger og ferier, når man legger seg senere, vil jeg gjerne spise rundt klokka 20. 

Anonymkode: a0f99...df4

Skrevet

Jeg skjønner at i husholdninger med bare voksne er det greit å være fleksibel og å spise når man blir sulten! Men dersom det også er barn og ungdommer som skal ha mat kan jo ikke dette fungere? Alle blir vel ikke sulten samtidig? Og hvis dere skal spise klokken 18 blir jo ettermiddagen veldig amputert i forhold til fritidsaktiviteter og slikt? Da mine var hjemmeboende begynte jeg å lage mat rundt 16, og vi spiste nesten alltid klokken 16.30.

Skrevet

Rundt kl 16 avhengig av når samboer er ferdig på jobb, hender seg det kan drøye til nærmere kl 17. Samme i helgen

AnonymBruker
Skrevet

Mellom 19 og 22. Jobber mye sent begge to, har ikke barn. 

Anonymkode: a937f...2c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...