Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig «vanlig» middagstid i hverdagen hjemme hos folk i Norge? 
Jeg er uten jobb for tiden, men samboer er i arbeid. Vi pleier å spise middag med en gang han kommer hjem fra jobb kl 16. Er det slik hos dere andre også som har type 8-16 jobb? Eller venter dere litt med middagen? 

Anonymkode: 0d0ee...055

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vokst opp med middag klokken 16, da alle har kommet hjem fra jobb og skole. Har denne vanen med meg fortsatt, men spiser middag rundt klokken 13-14 hvis jeg jobber kveldsvakt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er ganske sein men liker å ha litt tid før vi går i gang med middag så alt i fra 19 til 21 

Anonymkode: 22865...aee

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ca kl 19. Ikke tidligere, men kan bli senere.

Anonymkode: 78d46...a4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå jobber jeg turnus og mest kvelder så da blir "middag" på jobb i 19-20 tiden. Men er vokst opp med middag rundt kl 16 med unntak av på helg. Når jeg jobbet mer på dagtid og datteren min var mindre var det også middag rett etter jobb/skole i 16  tiden.

Anonymkode: 90e5e...c32

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 8-16, middag mellom 18 og 19, noen ganger senere. 

Da jeg vokste opp var det middag 16.30 hver dag. Da egne barn var små prøvde vi å ha middag kl 17, men det ble ofte senere. 

Nå synes jeg kl 19 er fint, men det kommer jo an på planene for kvelden (trening, kino, besøk etc). 

Anonymkode: dd199...801

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer litt når middagstid er. Det hender barna får middag i 15-tiden fordi de er sultne etter skolen, og da gidder jeg ikke lage noe middag til meg selv senere. Andre ganger drøyer det til kl 17, og i helgene rundt kl 18. Det går litt på når frokost og lunsj inntas, og hva som står på dagsprogrammet.

Vokste forresten opp med at det alltid var middag kl halv fem, uansett om man var sulten eller ei.

Anonymkode: 4821c...a94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

3-4 tiden og kveldsmat rundt 8-9tiden ☺️

Anonymkode: 058d5...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser 19-20. Kun to voksne, og vi liker å være ferdig med dagen da vi setter oss ned og koser oss med mat, og en samtale. 

Tar som regel et lite mellommåltid i 15-16 tiden, da. Og kombinert frokost/lunsj 10-11. Mens mannen spiser 8, 12 og ca 16. 

Anonymkode: 5b2a5...6be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobber 8-16, så vi pleier å begynne på middagen så fort vi kommer hjem 16.30. Om ungene må ut på ting, blir det ofte rask middag, men noen dager tar det lengre tid å lage maten. Altså begynner middag stort sett mellom 16.50 og 18. Fredag spiser hele familien sammen på kvelden i 19-20-tida, og søndag er det ofte rundt 15-16-tida. 

Anonymkode: 4943a...4f1

Skrevet

Mellom seks og sju. Innimellom senere, men på skoledager bør ungene legge seg åtte så da prøver jeg å ikke få så sen middag.

Skrevet

Ca 18. To voksne og tre barn mellom 7 og 11 år. Deilig å ikke stresse med middag etter jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn og er hjemme fra jobb en gang mellom 1630 og 1830. Noen ganger spiser vi med en gang vi kommer fra jobb men vanligvis spiser vi nok en gang mellom 18 og 20. En gang i blant senere..

Anonymkode: a0d5e...483

Skrevet

Jeg spiser middag rundt klokka fem-seks tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Middagstid er mellom 15 og 16 ideelt, men når jeg er på jobb blir det tidligst kl 18. Altfor sent! Rekker jo ikke ettermiddagskaffe før det er for sent. 

Anonymkode: f319e...280

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ha den ferdig til 17.00. Noen ganger må de som er ute på aktiviteter spise oppvarmet middag til kveldsmat. 

Anonymkode: a6eea...7d5

Skrevet

Jobber fra 8-16, spiser middag ca kl 18. Samboer er hjemme mellom 17 og 17:30.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser så godt som aldri tidlig middag. Som regel har jeg med meg ekstra matpakke på jobb, spiser den på slutten av arbeidsdagen og drar på trening/ ut og shopper/ tar en øl/ møter venninner/ osv. Spiser stort sett middag mellom 20.00 og 21.00 (noen ganger blir det pizza eller burger i byen i stedet).

Anonymkode: 3fa29...012

Skrevet

Lørdag og søndag kan det bli så tidlig som 13,14-tiden. Ellers nå så alt fra 16 til 19. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...