AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #1 Skrevet 11. mai 2020 Vi avtalte å være sammen med min brors familie med 3 tenåringer og en russ på 17 mai for å ha en liten markering siden det ikke blir tog og gatefest i år. I raushetens navn har han også invitert en annen familie med barn, og videre en annen person som er alene. Så kom han på at vi kunne feire sønnens bursdag i samme slengen, så mormor ble også invitert og også vår felles mor som sa at hun var alene og ønsket noen å være med.. Totalt blir vi da 16 stykker + en hund på et areal med normalt stor stue/ kjøkken og terrasse (samt liten stue i 2 etasje) Siden jeg arbeider med svært sårbare grupper ble jeg skeptisk til en så stor samling på forholdsvis ikke så stor plass så jeg vurderer å heller være hjemme. Tenker at det kan være fornuftig å dele oss opp og eventuelt ha vår mor her. Min bror mener jeg er hysterisk. Han mener at sjansene er større å vinne i lotto enn å bli smittet og mener jeg har for mye frykt. Han viser til at det er kun 1 person smittet her i byen i løpet av 2 uker og at jeg ikke kan "isolere meg for alltid". Jeg går på jobb, går tur sammen med venner og har hatt og går på besøk med begrenset antall og god avstand. Sønnen min er med bestemte venner og spiller fotball ifølge anbefalingene. Hva tenker dere - har min bror rett i det han sier, er jeg for skeptisk? Eller mener dere som meg at det er fornuftig å fortsatt være forsiktig i denne forstand? Anonymkode: f487b...a09
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #2 Skrevet 11. mai 2020 Ville fortsatt vært forsiktig, å dele seg slik du foreslår er nok en god plan. Inviter din mor, så er sikrere for henne og for de du jobber med. De blir jo uansett nok mennesker til å ha en fin feiring hos din bror. Det som er skummelt med viruset er at det smitter før man blir syk og at flesteparten ikke blir så dårlige. Så når smitten kommer tilbake oppdaget man det ikke før det har gått en stund. Anonymkode: d4d18...0ec 4
pia mater Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Syns du høres fornuftig ut! Det er virkelig vanskelig å holde avstand til 15 andre personer innendørs, og du tar kanskje på noen dørhåndtak, møbler ol. som noen andre har vært i kontakt med før deg. Du jobber, som du sier, med sårbare grupper. At du tar hensyn til de er kjempebra! Hvis det hadde vært større sjanse for å vinne i lotto enn å bli smittet hadde det vært helt fantastisk 🤑 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Du kan gjøre hva du ønsker, men jeg synes det blir feil at du skal invitere din mor hjem til deg. Hun er allerede invitert dit og til hennes barnebarns bursdag. Hun må gjøre det hun vil, uten at du skal legge på «men mor, kom til meg i steden for her er det mindre smitte». Da kan hun føle seg dratt mellom to. I tillegg synes jeg det blir feil ovenfor din bror også. Hun er allerede invitert. Hun står selvsagt fritt til å si nei dit, men ikke for å være hos deg i stedet. Anonymkode: f7c11...07d
Anbefalte innlegg