Gå til innhold

Da har det altså skjedd. Blitt meldt til bv av hevn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min familie har det alltid vært drama, jeg har fjernet meg fra det meste fir mange år siden. Den eneste jeg fremdeles hadde kontakt med var min søster. Jeg hadde gode tanker om henne lenge, men har den siste tiden opplevd henne som både truende og ufin. Ved en anledning måtte jeg ringe politiet for å få hjelp til å fjerne henne. Hun har stjålet, truet og tydeligvis lagt ut mange stygge rykter om meg. 

Nå fikk jeg nettopp en tlf fra bv om at jeg har blitt meldt, grunnlaget hørtes grovt ut og jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det. Jeg vet at via yrke mitt kan jeg ha med bv å gjøre. Jeg vet at jeg personlig kjenner til et par stk i bv her i vår middels store by. Så det er viktig for meg å bevare roen av flere grunner. 

Jeg vet ikke om jeg løste telefonsamtalen med de helt riktig. Jeg sa at jeg var litt forberedt på at dette kunne skje pga en truende person i nær familie som har uttrykt trusler for å melde meg til bv. Jeg sa til de at jeg syns jo at dette er vondt, men at jeg ikke har noe å skjule. Også spurte jeg de lett "ja, da vil dere sikkert komme på besøk, bare kom når det passer dere så ordner dette seg sikkert fort." 

Hva bør jeg og hva bør jeg ikke gjøre nå? Jeg har brutt all kontakt med min søster for en stund siden. 

Anonymkode: e7ab5...534

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Kutt all kontakt med familien og samarbeid med barnevernet, så ordner det seg. Har du ikke noe å skjule så er det jo overhode ikke noe problem. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Kutt all kontakt med familien og samarbeid med barnevernet, så ordner det seg. Har du ikke noe å skjule så er det jo overhode ikke noe problem. 

Det tenker jeg også. Jeg vet jo hvordan barnevernet her i byen jobber. Jeg vet at jeg bare får skryt på helsestasjonen. Barnehagen barnet mitt går i, har jeg selv jobbet i og har god omtale fra. Det som ble sagt i bekymringen er jo helt syke ting som ikke har rot i noe virkelighet. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tenker jeg også. Jeg vet jo hvordan barnevernet her i byen jobber. Jeg vet at jeg bare får skryt på helsestasjonen. Barnehagen barnet mitt går i, har jeg selv jobbet i og har god omtale fra. Det som ble sagt i bekymringen er jo helt syke ting som ikke har rot i noe virkelighet. 

Noen mennesker liker å ødelegge for andre. Her var det svigermor. Vi kuttet kontakten. Orket ikke mer drama fra den dama der! 

Bv ser om du er en god mor eller ikke. Utrolig sårt og tungt å få melding på det ikke stemmer og du gjør alt for at barnet skal ha det trygt og godt. 

Kutt ut din søster. Dette vil skje igjen.

Anonymkode: 68904...73d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For en veldig kjedelig situasjon. 

Vi har gått igjennom det samme. Ble anmeldt til barnevernet av hevn/hat. 100% falsk anonym bekymringsmelding uten noe rot i virkelighet. Men dessverre hørte ikke barnevernet på oss foreldre, eller barnet, og vi ble ikke trodd. For oss endte saken altså ikke bra. 

Håper at det går bedre for deg. Jeg vet ikke hvor ofte det som skjedde med oss skjer. Håper at vår sak er en sjeldenhet. 

Det kan være lurt å skaffe deg en advokat hvis barnevernet ikke gir seg etter et par møter. 

Anonymkode: 70980...7bd

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har gått igjennom det samme. Ble anmeldt til barnevernet av hevn/hat. 100% falsk anonym bekymringsmelding uten noe rot i virkelighet. Men dessverre hørte ikke barnevernet på oss foreldre, eller barnet, og vi ble ikke trodd. For oss endte saken altså ikke bra. 

Håper at det går bedre for deg. Jeg vet ikke hvor ofte det som skjedde med oss skjer. Håper at vår sak er en sjeldenhet. 

Det kan være lurt å skaffe deg en advokat hvis barnevernet ikke gir seg etter et par møter. 

Jeg skjønner ikke hva de skal ta oss på her. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ble konsekvensen?

Anonymkode: a56e7...afe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva går bekymringsmeldingen ut på da? 
skjønner forøvrig godt du er bekymret , vi ble også meldt av en sjalu barndomsvenninne.. var helt j#%^* første dagene , da man naturligvis er veldig redd og usikker :( 

de henla saken hos oss, men uansett ikke sørlig gøy når de kontakter barnehage , helsestasjon osv 😬 

de var på et hjemmebesøk 

Anonymkode: b5e42...d99

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva de skal ta oss på her. 

Det skjønte ikke vi heller. Som sagt så var i vår sak bekymringsmeldingen en falsk en, men vi ble ikke trodd. De trodde altså de syke tingene som stod i bekymringsmeldingen. Som sagt så vet jeg ikke hvor ofte sånt skjer, men det er mulig altså. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ble konsekvensen?

Anonymkode: a56e7...afe

Konsekvensen ble at vi så ingen annen utvei enn å flytte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke helt på personen som sier de ikke ble trodd av barnevernet, jeg tror at mange som kommer under lupen til barnevernet og ikke blir kvitt de, ikke ser sine egne problemer. Jeg har såpass tiltro til barnevernet at de ikke UTEN grunn gjør et stort hogg i en familie. 

Ts, om en ustabil person har meldt dere og du ikke kjenner deg igjen i saken og har ditt på «det rene», vil dette gå helt fint. Men jeg skjønner at det er vondt og vanskelig. 

Anonymkode: bb458...760

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsekvensen ble at vi så ingen annen utvei enn å flytte. 

Høres veldig spesielt ut. Dette valget hadde ikke jeg tatt

Anonymkode: 657de...fc4

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke helt på personen som sier de ikke ble trodd av barnevernet, jeg tror at mange som kommer under lupen til barnevernet og ikke blir kvitt de, ikke ser sine egne problemer. Jeg har såpass tiltro til barnevernet at de ikke UTEN grunn gjør et stort hogg i en familie. 

Ts, om en ustabil person har meldt dere og du ikke kjenner deg igjen i saken og har ditt på «det rene», vil dette gå helt fint. Men jeg skjønner at det er vondt og vanskelig. 

Åja, altså hvis man blir anklaget for noe som man ikke har gjort så er problemet at man bare "ikke ser hva man har gjort", eller? På samme måte som hvis man har blitt dømt til fengsel uskyldig for mord så er problemet at man "ikke ser sine problemer" selv om man ikke har gjort det? Eller ofrene for heksejakt, de kunne bare ikke se sine problemer de heller? Er dette det du mener? 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Er det bedre å gi ditt eget barn bort selv om du ikke har gjort det du blir anklaget for? Da elsker du kanskje ikke barnet ditt veldig høyt. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forresten ikke noe "spesielt". Det er hundrevis av familier som flytter fra landet hvert år på samme grunn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Er det bedre å gi ditt eget barn bort selv om du ikke har gjort det du blir anklaget for? Da elsker du kanskje ikke barnet ditt veldig høyt. 

Dersom alt er som det skal være i hjemmet er det ingen grunn til å flytte. Man må bare stole på prosessen og snart er barnevernet ferdig med undersøkelsene sine.

Anonymkode: ab18e...e72

• Liker 12
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man bare "rømme" fra bv? Når man flytter til ny kommune så utgår saken? Håper virkelig ikke dette skjer ofte - hvor det faktisk ikke er snakk om falsk anklage. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva handlet beskyldningene om? 

Anonymkode: d5cbc...588

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt og fullstendig enig med deg.

Og at det finnes foreldre der ute som ikke selv ser og forstår at de ikke evner å ivareta barnas interesser, det får man stadig bekreftet. Ikke rent sjelden klandrer de andre det som skjer eller de oppgir helt andre årsaker enn de reelle.

Klart barnevernet ikke bare tar et barn ut fra et rykte, altså at hvem som helst kan si hva som helst og ødelegge for andre. Er overbevist om at når de får slike meldinger så oppfølger de og gjør en vurdering, så ender det med at de selvfølgelig ikke tar barnet om de ikke finner bekymringer selv.

Jeg tror det er enkelt å komme unna en bekymringsmelding og desto sjelden de tar barna, og tar de dem så er det ikke grunnet bekymringsmeldingen men heller for forhold de finner (men som foreldre er for ute av stand til å forstå selv, hadde de forstått så hadde de ikke mistet barna i første omgang).

Anonymkode: b5bc3...3f7

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...