Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert at tråden "Hvilken dialkt er finest" må jeg bare spørre:

Er det noen dialekt du ikke liker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg liker i grunnen alle dialekter, selv om det er noen jeg liker bedre enn andre...

Det eneste jeg ikke liker, er folk som ikke tør/vil bruke dialekta si.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Det finnes et par dialekter jeg ikke liker hvis de er snakket i en overdrevet form, men jeg sier ikke hvilken de er. Men jeg kan si at jeg syns Stavangersk og Trøndersk er veldig fint uansett.

Gjest Formosiss
Skrevet

Ingen jeg ikke liker, men jeg har store problemer med å forstå folk som kommer fra mellom Kristiansand og Stavanger dersom de snakker fort :-s

Gjest Darcy
Skrevet

Bergensdialekten sliter jeg litt med.

Og Vennesladialekten..

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, det er dialekter jeg ikke liker så godt.

Skrevet

Fredrikstad/Haldensdialekt...

Men det er nydelige steder da!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ikke så veldig glad i de fleste dialektene på østlandet... :oops:

Skrevet

Takler ikke helt dialekta øverst i Nord jeg da...hehe, men så vet jeg at det er folk der oppe som ikke liker min dialekt heller :hoho:

Gjest Aloha
Skrevet

Syns enkelte med "overdreven" (hvis man kan si det slik) Stavanger dialekt kan være litt slitsomt å høre på til tider. Men det er fåtallet som kommer under den kategorien! De fleste dialekter har sin sjarm. :-)

Skrevet

Forstår rett og slett ikke sørlendinger jeg da. Sliter som bare det jeg.

Skrevet

Opplandsdialektene er jeg ikke veldig glad i.

Skrevet

De som snakker veldig bergensk (har merket det er lit ulikehter ute og går).

Skrevet

Synes det er så synd at "ingen" liker østlandsdialektene!

Spesielt Vestfold/Østfold - dialektene, nesten alle jeg kjenner, synes disse dialekene er stygge, selv om de bor i området selv.

Folk gnåler bestandig om hvor vakre vestlands/sørlands/nordlands-dialektene er, mens østlandsdialektene, de er i beste fall sjarmerende.

Synes vi trenger et "trend-skifte" her!

Gjest Gjesta
Skrevet

Liker ikke dialekten til bergenserne.

Gjest Gulltopp
Skrevet

Tromsødialekten kan være temmelig gyselig. Samme med dialekter fra Harstad, Senja og andre mindre steder i Troms. Ellers liker jeg ikke dialekter fra Østlandet, og heller ikke fra Stavanger, Kristiansand og Finnmark.

Skrevet
Synes det er så synd at "ingen" liker østlandsdialektene!

Spesielt Vestfold/Østfold - dialektene, nesten alle jeg kjenner, synes disse dialekene er stygge, selv om de bor i området selv.  

Folk gnåler bestandig om hvor vakre vestlands/sørlands/nordlands-dialektene er, mens østlandsdialektene, de er i beste fall sjarmerende.  

Synes vi trenger et "trend-skifte" her!

Jeg er ikke spesielt "fan" av stavangerdialekt og andre slike "skarre-dialekter"...Ser de er så populære. Så - som jeg har skrevet på den andre tråden om dialekter vi liker - jeg slår et slag for dialekter på østlandet!

Gjest gjest1
Skrevet

Kristiansandsdialekt på tv eller radio, helt for jævlig å høre på! Håper jeg ikke prater slik! :o

Trøndersk er den bøseste av dem, men æ ælska dennj SJØ >:---D

Liker ikke vennesla gud så sinna de høres ut de nissene :(

Gjest ordløs
Skrevet

Stavangersk, Rogaland generelt, egentlig. Men kjenner opptil flere "unntak", så det kommer vel an på hvem som snakker også.

Høylytt bergensk.

Bodødialekt og enkelte "sytende" nordlandsdialekter.

Vennesla ( i hvert fall ikke sånn som hun Idol-dama brøler)

Er ikke kjempefan av bredt østfoldsk heller, men som trøndersk har disse dialektene sin naive (og lett komiske) sjarm...

Og igjen - det kommer an på hvem som snakker...

Skrevet

Sørlandsdialekt synes jeg kan høres ganske uintellingent ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...