monja Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Inspirert at tråden "Hvilken dialkt er finest" må jeg bare spørre: Er det noen dialekt du ikke liker?
Diktern Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Nei, jeg liker i grunnen alle dialekter, selv om det er noen jeg liker bedre enn andre... Det eneste jeg ikke liker, er folk som ikke tør/vil bruke dialekta si.
Gjest SumoBryter Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Det finnes et par dialekter jeg ikke liker hvis de er snakket i en overdrevet form, men jeg sier ikke hvilken de er. Men jeg kan si at jeg syns Stavangersk og Trøndersk er veldig fint uansett.
Gjest Formosiss Skrevet 26. juni 2005 #4 Skrevet 26. juni 2005 Ingen jeg ikke liker, men jeg har store problemer med å forstå folk som kommer fra mellom Kristiansand og Stavanger dersom de snakker fort :-s
Gjest Darcy Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Bergensdialekten sliter jeg litt med. Og Vennesladialekten..
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #6 Skrevet 26. juni 2005 Ja, det er dialekter jeg ikke liker så godt.
Fat Sally Lee Skrevet 26. juni 2005 #7 Skrevet 26. juni 2005 Fredrikstad/Haldensdialekt... Men det er nydelige steder da!
Gjest Anonymous Skrevet 26. juni 2005 #8 Skrevet 26. juni 2005 Jeg er ikke så veldig glad i de fleste dialektene på østlandet... :oops:
kula Skrevet 26. juni 2005 #9 Skrevet 26. juni 2005 Takler ikke helt dialekta øverst i Nord jeg da...hehe, men så vet jeg at det er folk der oppe som ikke liker min dialekt heller
Gjest Aloha Skrevet 26. juni 2005 #10 Skrevet 26. juni 2005 Syns enkelte med "overdreven" (hvis man kan si det slik) Stavanger dialekt kan være litt slitsomt å høre på til tider. Men det er fåtallet som kommer under den kategorien! De fleste dialekter har sin sjarm. :-)
Kakemonster Skrevet 26. juni 2005 #11 Skrevet 26. juni 2005 Forstår rett og slett ikke sørlendinger jeg da. Sliter som bare det jeg.
Gjest Melk Skrevet 26. juni 2005 #13 Skrevet 26. juni 2005 De som snakker veldig bergensk (har merket det er lit ulikehter ute og går).
Diktern Skrevet 26. juni 2005 #14 Skrevet 26. juni 2005 Synes det er så synd at "ingen" liker østlandsdialektene! Spesielt Vestfold/Østfold - dialektene, nesten alle jeg kjenner, synes disse dialekene er stygge, selv om de bor i området selv. Folk gnåler bestandig om hvor vakre vestlands/sørlands/nordlands-dialektene er, mens østlandsdialektene, de er i beste fall sjarmerende. Synes vi trenger et "trend-skifte" her!
Gjest Gulltopp Skrevet 26. juni 2005 #16 Skrevet 26. juni 2005 Tromsødialekten kan være temmelig gyselig. Samme med dialekter fra Harstad, Senja og andre mindre steder i Troms. Ellers liker jeg ikke dialekter fra Østlandet, og heller ikke fra Stavanger, Kristiansand og Finnmark.
Ottine Skrevet 26. juni 2005 #17 Skrevet 26. juni 2005 Synes det er så synd at "ingen" liker østlandsdialektene! Spesielt Vestfold/Østfold - dialektene, nesten alle jeg kjenner, synes disse dialekene er stygge, selv om de bor i området selv. Folk gnåler bestandig om hvor vakre vestlands/sørlands/nordlands-dialektene er, mens østlandsdialektene, de er i beste fall sjarmerende. Synes vi trenger et "trend-skifte" her! Jeg er ikke spesielt "fan" av stavangerdialekt og andre slike "skarre-dialekter"...Ser de er så populære. Så - som jeg har skrevet på den andre tråden om dialekter vi liker - jeg slår et slag for dialekter på østlandet!
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2005 #18 Skrevet 26. juni 2005 Kristiansandsdialekt på tv eller radio, helt for jævlig å høre på! Håper jeg ikke prater slik! :o Trøndersk er den bøseste av dem, men æ ælska dennj SJØ >:---D Liker ikke vennesla gud så sinna de høres ut de nissene
Gjest ordløs Skrevet 26. juni 2005 #19 Skrevet 26. juni 2005 Stavangersk, Rogaland generelt, egentlig. Men kjenner opptil flere "unntak", så det kommer vel an på hvem som snakker også. Høylytt bergensk. Bodødialekt og enkelte "sytende" nordlandsdialekter. Vennesla ( i hvert fall ikke sånn som hun Idol-dama brøler) Er ikke kjempefan av bredt østfoldsk heller, men som trøndersk har disse dialektene sin naive (og lett komiske) sjarm... Og igjen - det kommer an på hvem som snakker...
Gjest mims Skrevet 27. juni 2005 #20 Skrevet 27. juni 2005 Sørlandsdialekt synes jeg kan høres ganske uintellingent ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå