Gå til innhold

Brødskjærer tilbake i butikken hos Coop igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var en bra begrunnet kommentar!

Anonymkode: 2585d...6fc

Tusen takk. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greier ikke folk å skjære brødskivene sine selv lenger ? ? 

Anonymkode: e472c...212

Kjenner en med ei arm. Han er ikke spesielt imponert over at brødskjæremaskinene liksom bare forsvant. 

Du kan sikkert prøve det spørsmålet til han? Jeg vet du får svar. Imens sitter jeg her å venter.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var innom Coop extra og der hadde de satt ut brødskjærer igjen. Det syns jeg er veldig useriøst i den situasjonen landet er i. Spurte en ansatt, og hun sa de hadde fått beskjed om å sette de ut igjen. Ikke akkurat ett bra smitteverntiltak... Dårlig av coop! Folk begynner tydligvis å slappe av igjen..

Så bra. De har jeg savnet.

Anonymkode: 2f8af...59f

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om å være hysterisk! En unødvendig ting som brødskjærer kan man kutte ut i butikkene nå som det er pandemi. Ja vi har lave smittetall nå, men ingen vet hvor lenge vi har det i år!! Senest i dag gikk kommuneleger ut med at folk har begynt å slappe av litt for mye!

Jeg er ganske sikker på at det er mer risikabelt og i det hele tatt være inne i butikken enn å bruke en brødskjærer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske sikker på at det er mer risikabelt og i det hele tatt være inne i butikken enn å bruke en brødskjærer.

Det er snakk om å begrense smitte. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om å begrense smitte. 

Ja, men du blir ikke mer smittet av en brødskjærer hvis du følger god håndhygiene som anbefalt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men du blir ikke mer smittet av en brødskjærer hvis du følger god håndhygiene som anbefalt. 

Poenget er at det er mange som ikke følger råd... Ta en titt i butikken selv... 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at det er mange som ikke følger råd... Ta en titt i butikken selv... 

Det gjelder jo alt annet også. Nå som så mye åpner opp igjen, til og med arrangementer for store folkegrupper så er en brødskjærer fra eller til det minste problemet. Vi blir ikke mer smittet av det enn å ta på et dørhåndtak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greier ikke folk å skjære brødskivene sine selv lenger ? ? 

Anonymkode: e472c...212

Man er ikke nødvendigvis begrenset til å skjære opp brød i den. Jeg pleier å skjære opp svartpølsa i den da den er mye skarpere enn kniven hjemme.

Anonymkode: 93a78...f1f

• Liker 1
Gjest Lasox
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksperten har talt. 

Hva skal vi med forskere når vi har så mange eksperter overalt.

Anonymkode: 4e703...05e

Jeg har aldri kalt meg selv for en ekspert, men du har ikke tenkt deg at brødskjærer som andre tar på kan bringe smitte? Covid-19 varer på slike overflater i flere dager (opptil 5 dager har jeg lest) og når det er flere som tar på den til daglig så er det nesten umulig for at ingen av dem kan ha viruset også kan viruset bli liggende der til at den kan føre seg over til neste 'host'? Selv eksperter av bakterie/virus har jo nettopp advart mot slike overflater. 

https://www.tv2.no/a/11432206?fbclid=IwAR24BEXIScbVMc6EzPM8zA4QJbYQEPEXjwaItMElR66vddrxJw6CfOGISxg

Greit nok at brødskjærer ikke er nevnt, men det er uten tvil en smittebombe det også pga. til vanligvis så høyt aktivitet der og jo flere som tar på det jo høyere risiko vil det bli.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lasox skrev:

Jeg har aldri kalt meg selv for en ekspert, men du har ikke tenkt deg at brødskjærer som andre tar på kan bringe smitte? Covid-19 varer på slike overflater i flere dager (opptil 5 dager har jeg lest) og når det er flere som tar på den til daglig så er det nesten umulig for at ingen av dem kan ha viruset også kan viruset bli liggende der til at den kan føre seg over til neste 'host'? Selv eksperter av bakterie/virus har jo nettopp advart mot slike overflater. 

https://www.tv2.no/a/11432206?fbclid=IwAR24BEXIScbVMc6EzPM8zA4QJbYQEPEXjwaItMElR66vddrxJw6CfOGISxg

Greit nok at brødskjærer ikke er nevnt, men det er uten tvil en smittebombe det også pga. til vanligvis så høyt aktivitet der og jo flere som tar på det jo høyere risiko vil det bli.

Nettopp derfor er det så viktig med håndhygiene. Vaske seg godt på hendene før man plukker seg i ansiktet, så er mye løst. Det samme gjelder for brødskjæremaskin👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så ta litt fuckings ansvar selv da! Ta med deg en antibac serviett. Rengjør håndtaket og ferdig. Om du ikke har antibac servietter, sprut litt antibac på håndtaket og smør ut med hendene, bruk så antibac på dine egne hender etterpå. Hva er problemet?! 

Og om du er hysterisk: Dropp brødskjæreren. Du MÅ ikke bruke den bare fordi den står der. Gud, verden går fremover, ting åpner opp igjen. Slutt.å.klag! 

Anonymkode: 2ff1f...661

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke nødvendigvis begrenset til å skjære opp brød i den. Jeg pleier å skjære opp svartpølsa i den da den er mye skarpere enn kniven hjemme.

Så folk må skjære brød med en maskin full av gammel svartpølse? Du er meg en hyggelig person. 

Anonymkode: 5eba0...d6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så ta litt fuckings ansvar selv da! Ta med deg en antibac serviett. Rengjør håndtaket og ferdig. Om du ikke har antibac servietter, sprut litt antibac på håndtaket og smør ut med hendene, bruk så antibac på dine egne hender etterpå. Hva er problemet?! 

Og om du er hysterisk: Dropp brødskjæreren. Du MÅ ikke bruke den bare fordi den står der. Gud, verden går fremover, ting åpner opp igjen. Slutt.å.klag! 

Nettopp

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så folk må skjære brød med en maskin full av gammel svartpølse? Du er meg en hyggelig person. 

Den blir jo vasket.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den blir jo vasket.

Ikke mellom hver kunde og du vet at du ikke skal bruke maskinen til andre ting enn det den er ment til å bli brukt til? Slutt å misbruke maskinen, for alt du det så kan en som er allergisk mot pølsene dine bruke maskinen etter deg, også kan de risikere å bli alvorlig syke på grunn av kryssforurensning! Det er også ikke greit med tanke på de som er veganere. Ha litt respekt for folk rundt deg å drit i å bruke brødmaskinen til ting den ikke skal brukes til! Det er lov å tenke seg om to ganger før man gjør ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte det samme!

Anonymkode: 529b0...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den blir jo vasket.

Sånn ca en gang annet hvert år...? Vi pleier ikke å rengjøre maskinen inni. 

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn ca en gang annet hvert år...? Vi pleier ikke å rengjøre maskinen inni. 

Dette grenser jo til hysteri, i løpet av et par brød er den jo vasket for pølserester.

• Opprett ny...