Visjon Skrevet 14. mai 2020 #61 Skrevet 14. mai 2020 Sånne tråder er alltid litt patetiske. Viser bare hvor skamfullt fattigdom er i Norge, når folk fra østkanten blir febrilske over å bli beskyldt for å være "fattig" av en trollete 20-åring fra Røa. Da har plutselig alle på østkanten bolig til 9 millioner og "masse kulturell kapital". Vi er ikke fattige, bare kunsteriske og akademiske, hvordan våger du!!! Faktum er at ja, folk i øst har gjennomsnittlig mindre penger enn folk i vest. Det er enkel SSB-statistikk. Og mange av byens reelt fattige bor på østkanten. Det er ikke noe galt i å være fattig, og det er heller ikke noe galt i å ha en helt vanlig inntekt. Mange på østkanten er verken akademikere eller kulturpersonligheter, men mekanikere, gymlærere, ergoterapeuter, sykepleiere, butikkmedarbeidere... Dette er fine yrker som man ikke skal være flau av, men stolt av. Jeg bor også øst for Akerselva, og har ingen behov for å trekke fram hva boligen min koster. Jeg har en ganske normal økonomi uten noe særlig arv, ergo fikk jeg mer plass for pengene i øst da jeg kjøpte for 10 år siden, og det har blitt koselig i min bydel. Ville jeg valgt å bo lenger vest om jeg kunne? Vanskelig å se for seg, det var aldri aktuelt grunnet pris. Mer er det liksom ikke å si om den saken. Man burde strengt tatt ikke ha noe behov for å forsvare sitt liv eller økonomiske situasjon overfor en 20-åring fra Røa. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #62 Skrevet 14. mai 2020 1 time siden, Visjon skrev: Sånne tråder er alltid litt patetiske. Viser bare hvor skamfullt fattigdom er i Norge, når folk fra østkanten blir febrilske over å bli beskyldt for å være "fattig" av en trollete 20-åring fra Røa. Da har plutselig alle på østkanten bolig til 9 millioner og "masse kulturell kapital". Vi er ikke fattige, bare kunsteriske og akademiske, hvordan våger du!!! Faktum er at ja, folk i øst har gjennomsnittlig mindre penger enn folk i vest. Det er enkel SSB-statistikk. Og mange av byens reelt fattige bor på østkanten. Det er ikke noe galt i å være fattig, og det er heller ikke noe galt i å ha en helt vanlig inntekt. Mange på østkanten er verken akademikere eller kulturpersonligheter, men mekanikere, gymlærere, ergoterapeuter, sykepleiere, butikkmedarbeidere... Dette er fine yrker som man ikke skal være flau av, men stolt av. Jeg bor også øst for Akerselva, og har ingen behov for å trekke fram hva boligen min koster. Jeg har en ganske normal økonomi uten noe særlig arv, ergo fikk jeg mer plass for pengene i øst da jeg kjøpte for 10 år siden, og det har blitt koselig i min bydel. Ville jeg valgt å bo lenger vest om jeg kunne? Vanskelig å se for seg, det var aldri aktuelt grunnet pris. Mer er det liksom ikke å si om den saken. Man burde strengt tatt ikke ha noe behov for å forsvare sitt liv eller økonomiske situasjon overfor en 20-åring fra Røa. Er veldig enig i det du skriver. Tror mange av motsvarene skyldes den generelt nedlatende holdningen man møter fra Oslo Vest. Mange av dem har aldri satt nesa si på østsiden av byen, og vet egentlig ikke hva de snakker om. Dette opplevde vi som vokste opp på 70-tallet også, det er ikke kun innvandrere som har skylda for den oppfatningen, men rett og slett borgerskapetS holdning til arbeiderklassen. Det er en del, jeg sier ikke alle, som lever i en boble av materielle goder og null bekymringer, og det eneste de ønsker å være og ser opp til er mennesker som er lik dem selv. En stagnerende livsstil hva utvikling og lærdom gjelder. Anonymkode: f6ecd...1cc
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #63 Skrevet 15. mai 2020 På 11.5.2020 den 14.34, AnonymBruker skrev: Selv om Oslo Øst er litt billigere enn Oslo Vest så er jo fortsatt Østkanten i Oslo ett av de dyreste stedene i Norge å bo. Jeg bor på østkanten, både jeg og samboer tjener 8-900.000 i året hver. Helt vanlig lønn, hverken rike eller fattige. Tror ikke vi hadde fått et akutt ønske om å flytte over til den andre siden av Akerselva om vi plutselig fikk masse penger mellom hendene. Anonymkode: 2b00a...fa7 Tjene 8-900.000 i året, er det helt vanlig lønn...? Da er jeg lut fattig... Tenk de som er på på trygd som bare har 150-200 000 i året...Er det noen som velger å leve fra hånd til munn frivillig...? På tide at politikere begynner å hjelpe våre egne som er syke og sliter. Istedet for å sende milliarder av skatte penger ut av landet som "uhjelp" til korrupte regimer i utlandet. Eller støtte korrupte milliardærer for å kjøpe seg inn i topp jobber i FN. Anonymkode: 20159...971
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå