Gå til innhold

hvorfor eldres man fortere når man har barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser på veninner osv så ser de nesten ikke ut, håret til alle kanter, bryr seg ikke hva de har på seg, pynter seg kjeldene, flere rynker og de ser så slitne ut. Jeg har også venner som er to år yngre enn meg. Jeg er 25 uten barn, de 23... når vi er ute på byen osv tror alltid folk at de er eldre enn meg. En eldre mann kom bort til oss en gang og til og med sa til veninna mi « hva har skjedd med deg a? Hva har skjedd med deg?!» selvfølgelig veldig frekt og vi fikk han kasta ut av baren, men ja.... Når jeg ser meg rundt, i butikker, familie osv.... så ser de som har barn så mye eldre ut enn de er. Rumpa eser til alle kanter (ikke på en fin måte) joggebukse og alt. 

nå sammenligner jeg heller ikke med kjendiser om folk skal si... se på hun og hun da som har barn, kjendiser har penger til å fikse på seg her og der. Jeg snakker om den norske befolkningen i første grad.

jeg kjenner også to andre som er i 40 åra uten barn, og de ser jo nærmest ut som de er i tjueåra? Synes nesten det er mer ulemper med å ha barn. At det ikke bare går ut over utseendet, men alt blir jo så mye mer negativt i livet, stress, lite søvn, man ser ikke bra ut lenger, kan ikke gjøre som man vil, mindre penger, barn som skal på fotballkamper her og der, masse klesvask, rotete hus, mindre sex med mannen, store utgifter til barnehagen. Og alt dette veier folk opp med «men det er så mye kjærlighet» virkelig???? Er det virkelig så mye kjærlighet når barna gråter, trasser, roter og søler, hylgriner fordi de ikke får vilja si, kjefter og smeller med dørene og alt? 
gud bevare meg, er glad jeg ikke ønsker meg barn.

Anonymkode: 573f2...0fe

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er naturligvis av alt stresset, selvfølgelig eldes man raskere med barn.

Anonymkode: 29770...e14

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Mange ser jo smashing ut med barn også.Tone Damli, Nikoline Anundsen, Sandra Lyng Haugen, Komikerfrue, Caroline Berg Eriksen. 

Det kommer nok an på utseendet før graviditeten og etter fødsel, og ikke minst hvilket type barn du får. Får du en skrikerunge eller et sykt barn, er jo det mye mer slitsomt enn et barn som sover og er medgjørlig. Å være alenemor er jo slitsomt og da trenger du familie/venner som stiller opp og hjelper til. 

Anonymkode: 9a13a...472

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange ser jo smashing ut med barn også.Tone Damli, Nikoline Anundsen, Sandra Lyng Haugen, Komikerfrue, Caroline Berg Eriksen. 

Det kommer nok an på utseendet før graviditeten og etter fødsel, og ikke minst hvilket type barn du får. Får du en skrikerunge eller et sykt barn, er jo det mye mer slitsomt enn et barn som sover og er medgjørlig. Å være alenemor er jo slitsomt og da trenger du familie/venner som stiller opp og hjelper til. 

Hvis du leser innlegget så sa jeg at det ikke er vits å nevne kjendiser! Fordi de har mange midler til å hjelpe seg med operasjoner og alt.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser innlegget så sa jeg at det ikke er vits å nevne kjendiser! Fordi de har mange midler til å hjelpe seg med operasjoner og alt.

Sandra og Nikoline har ikke tatt noe botox/filler men de er unge og pene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror mange slutter å bry seg om utseende i like stor grad som før med en gang de får barn, i tillegg til at det tar på med mye våkenetter og hormonsvingninger. Men det er ikke nødvendigvis sånn for alle, mye gener som spiller inn også. Både jeg og storesøster har holdt oss godt tross barn i ung alder. 

Anonymkode: 34e67...c6f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ooo no, mammapolitiet kommer til å gå løs på deg ts når de våkner av skrik ungene sine😄 

Men fra spøk til alvor, jeg er selv noen år eldre enn deg og uten barn men det at jeg skulle ha glattere hud uten barn må jeg si var nederst på listen av barn/ikke barn.

Men selvsagt kan en ikke stå å ha hjemmespa hver dag når en har fått barn,  en kan ikke alltid få perfekt og lang søvn, en bekymrer seg generelt mer. jeg tror slike ubetydelige ting som hårfrie legger og hjemmespa naturligvis byttes ut med "livet og kjærlighet" en føler for dette barnet. Og ja jeg skjønner heller ikke denne fascinasjonen for barn, er ikke så gla i de. Men jeg forstår veldig godt at foreldre har andre prioriteringer enn om mascaraen sitter helt perfekt på altså, jeg er faktisk veldig gla de har andre prioriteringer enn det. 

Jeg tror jeg og du og alle de 1000 vis av andre mennesker som ikke ønsker barn, ikke vil ha disse skrikungene inn i livet vårt ser denne problemstillingen på en helt annen måte enn foreldre og de som ønsker seg barn. Og på samme måte er det med de foreldrene som "har sett lyset" og nå skal prakke deres livsvalg med å få barn over på alle andre, typ "dette er meningen med livet, jeg har et mye bedre liv enn deg, du kommer til å angre deg" sånt jehovas vitner stil er ganske respektløst.

Vi er forskjellig, prioriterer livet vårt forskjellig. Men med dette sagt har jeg sett både fine, strøkne og nydelige damer med og uten barn, jøss norske kvinner er forskjellige si😊 Så viss du bare har sett "bestemødre" i stilen på 20-30 år med barn lurer jeg på hvilken butikk du går i.

Anonymkode: fb2ff...aa0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ooo no, mammapolitiet kommer til å gå løs på deg ts når de våkner av skrik ungene sine😄 

Men fra spøk til alvor, jeg er selv noen år eldre enn deg og uten barn men det at jeg skulle ha glattere hud uten barn må jeg si var nederst på listen av barn/ikke barn.

Men selvsagt kan en ikke stå å ha hjemmespa hver dag når en har fått barn,  en kan ikke alltid få perfekt og lang søvn, en bekymrer seg generelt mer. jeg tror slike ubetydelige ting som hårfrie legger og hjemmespa naturligvis byttes ut med "livet og kjærlighet" en føler for dette barnet. Og ja jeg skjønner heller ikke denne fascinasjonen for barn, er ikke så gla i de. Men jeg forstår veldig godt at foreldre har andre prioriteringer enn om mascaraen sitter helt perfekt på altså, jeg er faktisk veldig gla de har andre prioriteringer enn det. 

Jeg tror jeg og du og alle de 1000 vis av andre mennesker som ikke ønsker barn, ikke vil ha disse skrikungene inn i livet vårt ser denne problemstillingen på en helt annen måte enn foreldre og de som ønsker seg barn. Og på samme måte er det med de foreldrene som "har sett lyset" og nå skal prakke deres livsvalg med å få barn over på alle andre, typ "dette er meningen med livet, jeg har et mye bedre liv enn deg, du kommer til å angre deg" sånt jehovas vitner stil er ganske respektløst.

Vi er forskjellig, prioriterer livet vårt forskjellig. Men med dette sagt har jeg sett både fine, strøkne og nydelige damer med og uten barn, jøss norske kvinner er forskjellige si😊 Så viss du bare har sett "bestemødre" i stilen på 20-30 år med barn lurer jeg på hvilken butikk du går i.

Anonymkode: fb2ff...aa0

Nå snakket jeg ikke om bestemødre i 20-30 årene heller da. Snakket om at de fleste på 30 og oppover med barn ser mye eldre ut enn de er. Og dette finner du alle type butikker daglig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at noen kan se litt slitne ut de fleste årene de har barn men generelt i min omgangskrets er det de uten barn som ser eldst ut, teorien min er fordi de fester og drikker mer alkohol enn de med barn.

Anonymkode: be6bd...b9d

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

De første årene, skulle det være...

Anonymkode: be6bd...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ikke helt igjen problemstillingen. De jeg har sett både med og uten barn på samme alder ser like gamle ut. Kanskje det er geografiske forskjeller? Kan se for meg at stemmer ute på bygda om det er der du kommer fra, der ser de jo brått mer slitne og herja ut.

Anonymkode: eb4e3...5f9

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Prioriteringer endres når man får barn. Jeg er nok en sliten mor i 30årene og har nå begynt å sette av litt mer tid til megselv, ikke for noen annen grunn enn at jeg føler jeg ikke har gjort det siden jeg hadde positiv graviditetstest i hånda.  

Man får et helt hjelpesløs lite menneske man blir ansvarlig for når man får barn. Det kan faktisk ikke spise eller sove uten hjelp og da må man være på til enhver tid.  Uansett hvor mye man forbereder seg til den endringen blir det nok litt større omveltning for de fleste. Jeg var så "heldig" å få et barn med kolikk det første året så ting ble veldig ekstremt hos oss.

Det er vanskelig å forklare for jeg forstod det ikke selv før jeg fikk egne barn. Jeg skulle ikke la det barnet ta over livet mitt og jeg falle fra hverandre, men ting ble annerledes likevel 😳 jeg angrer ikke på at jeg endret prioriteringene, men jeg kunne vært flinkere til å sette av 30 til 45 min for å pleie meg selv litt mer enn jeg har gjort.

Anonymkode: 95ab2...ff4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder nybakte mødre kommer det nok mye an på hvordan babytiden er. Å ha en baby som sover lite eller er syk fører nok med seg mye mer slitenhet enn om man har en rolig sovebaby. Dessuten skjer det jo fysiske endringer i kroppen etter graviditeten, f.eks ved at man mister mye hår. 

Helt enig i at man ikke kan sammenligne med kjendiser og kongelige. De har ofte ressurser til å kjøpe seg masse hjelp til det de måtte ønske. 

Anonymkode: 0a8fd...4d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg har observert det samme. Jeg bor på et sted med mange småbarnsforeldre og synes de fleste mødre jeg ser ikke ser så gamle ut. Joggebukse og håret til alle kanter har jeg ikke sett her jeg bor.

Tror det kommer veldig an på når man får barn. Her jeg bor er det vanlig å få barn i 30-årene, og da har de aller fleste begynt å få litt rynker og andre prioriteter enn mote og skjønnhet. Jeg tror det kan være mer synlig når man er 24 år, og man ikke har tid til å dolle seg like mye opp som sine medsøstre. 

Anonymkode: 18698...3d5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser meg rundt, i butikker, familie osv.... så ser de som har barn så mye eldre ut enn de er. 

Og du vet alderen på alle i butikken? Siden du sier at de ser eldre ut enn de er, mener jeg. 

Jeg tenker at i den grad det er noen forskjell så ligger forskjellen i endrede prioriteringer hos de som har barn. De innser kanskje at det er andre ting i livet som er viktigere enn utseende. 

Anonymkode: 02257...eb7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du er 25.... Omtrent som er barn å regne i min verden. 
Jeg er femti, og i min omgangskrets  har folk (kvinner og menn) småbarn, skolebarn, voksne barn, barnebarn, ingen barn. Det er overhodet ingen sammenheng med utseende og «hvordan man holder seg». Men de som (hun ene) som fikk flere barn før fylte 25 har alltid sett litt voksen ut, og ikke særlig forfengelig. Hun ser ikke noe eldre ut enn andre i dag. 

Anonymkode: 3c576...a8b

• Liker 16
Skrevet

Har ikke tenkt over det, og vet om mange småbarnsforeldre her jeg bor som ser smashing ut. Jeg tror det er veldig individuelt, og også veldig individuelt hvor mye mødrene bryr seg om utseende både før og etter barna kom til verden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ung ut for alderen helt til jeg fikk barn. Søvnløshet, stress, økonomiske bekymringer gjør at jeg ser ut som alderrn min nå. Men det gjør naboen min på samme alder uten barn også.

Anonymkode: d9a22...e20

• Liker 3
Skrevet

Tror det er i en periode mens de har små barn. Om de tar bedre vare på seg selv senere når de har bedre tid tror jeg ikke det vises. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 40 og har barn, men jeg kjenner meg ikke igjen om å eldes. Faktisk har jeg ikke sett sunnere og freshere ut. 

Jeg har single kolleger i 20-årene som blir tatt for å være eldre enn meg pga all den festingen. I tillegg sprøyter de ansiktet med alskens produkter for å holde seg ung. Når vi er ute på lønningspils, er det jeg som blir sjekket opp av guttehvalper i 20-årene i den tro at jeg er like gammel som dem. 

Anonymkode: 6f76e...bbe

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...