AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Hvordan fortelle til barna (barnehagealder) at man skal gå fra hverandre? Det blir meg og barna som flytter i første omgang, pappaen blir nok boende i huset til det er solgt. Hvor tidlig er det «greit» å flytte etter man har fortalt om det som skal skje? Tenker litt det er greit å ikke drøye for lenge? Anonymkode: a25c4...a78
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 Snakk med noen profesjonelle før du river sammen hele verden til barna dine. Det beste er jo at barna får bli boende i huset, brudd og flytting er to tøffe ting. Anonymkode: 761c7...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Hvor gamle er barna? Anonymkode: 4fbe2...efb
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med noen profesjonelle før du river sammen hele verden til barna dine. Det beste er jo at barna får bli boende i huset, brudd og flytting er to tøffe ting. Anonymkode: 761c7...2b4 Akkurat det svaret jeg var ute etter. Takk for det. Kåge ass ❤️👌 Det er ikke aktuelt for oss å bli boende i huset. Vi vil alle måtte flytte uansett da ingen av oss har råd til eller ønske om å sitte igjen med boligen alene. Anonymkode: a25c4...a78 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gamle er barna? Anonymkode: 4fbe2...efb Fire og seks. Anonymkode: a25c4...a78
Marikken Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Jeg ville ventet til du har landet et sted å flytte til. Da kan nyheten kobles sammen med en mulighet for besøk i ny leilighet, se på nye rom og prate om hvor fint dere kan få det der. Ikke for å undergrave den andre parten, men for å gi barna noe konkret å se fram til oppe i det hele. 1
MissStiles Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Vi flyttet fra hverandre i fjor sommer. Hun var 4 år. Ingen av oss valgte å bli boende i huset. Så det ble både salg av hus og bli vant til 2 nye hus og ny barnehage. Vi begynte vel så smått å si at vi skulle flytte når huset ble lagt ut for salg. Hun stilte ikke noen spørsmål ved det men skjønte nok mer enn vi tror. Fordi når vi sa at mamma og pappa ikke er kjærester lenger så var det greit. Det var en liten overgang men det gikk bedre enn forventet. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 Vi sa til barna på 4, 5 og 9 år at vi hadde bestemt at vi heller ville være venner enn kjærester. De tok det veldig greit. Jeg blir boende i huset, mens han har kjøpt eget hus. Den 1,5 måneden nå før overtakelse leier han en hybel i nabolaget. For å gi barna en myk overgang bor vi annenhver uke hos barna i huset. Han bor i hybelen den uken han ikke har barna, mens jeg og baby bor hos foreldrene mine den uken vi ikke bor hos de 3 eldste. Så spiser vi middag sammen på søndager når vi bytter og en dag midt i uken. Så får minste ha samvær med pappaen:) vi samarbeider godt og greier fint å omgås, så for oss fungerer dette og barna virker å trives. De har fått sett huset som pappaen har kjøpt. Anonymkode: f092c...ea8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå