AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Jeg er så usikker på om jeg bør gå tilbake på jobb eller studere til høsten. Jeg har en assistent stilling på et kontor, og planen er å gå tilbake dit når barselpermisjonen er over i august. Jeg er veldig lei av jobben, og føler den er veldig lite givende. Alt er lett, og jeg føler at jeg er nederst på rangstigen. Arbeidsmiljøet er ganske bra, og jeg trives med kollegaene mine. I barselpermisjon har jeg gjort ferdig år to av tre av en bachelor. Nå vurderer jeg å jobbe redusert og heller studere til høsten. På mange måter hadde det vært deilig for jeg ville fått mer tid til barna, og jeg hadde utviklet meg videre. På min nåværende arbeidsplass har jeg ytret ønske om å få en annen stilling som er relevant til mitt studie. Det har vært stor vilje der for å finne en løsning for meg, men pga corona virker det ikke som det er mulig nå. Men muligheten kan komme senere utover høsten. Hvis jeg studerer kan jeg spolere denne muligheten. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre! Vi har høyt boliglån og mye utgifter, og det blir tøft med lavere inntekt. Noen som har noe råd til meg? Anonymkode: e51ff...bd1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Jeg vet ikke hva du burde gjøre, for det virker som det er mange ting å vurdere som egentlig bare du kan vurdere. Men, når det kommer til det økonomiske, tror jeg det går fint. Jeg skulle vært i jobb nå etter endt foreldrepermisjon og så fullført studie, men på grunn av dårlig arbeidsmarket før korona, og enda dårligere etter har vi levd på én inntekt i et halvt år nå. Det er trangt, men det går fint! Man finner billigere løsninger på middag, blir flinkere til å gjøre gratis-aktiviteter sammen osv. Det har faktisk gått veldig fint! Derfor har vi bestemt oss for at hvis jeg får en jobb innen den tid, skal mannen min ta opp igjen studiet sitt fra høsten. Han skal ta det deltid, så vi har 1,5 inntekt, og sånn som vi lever nå vil det være rene luksusen. Anonymkode: 59fa8...1c3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #3 Skrevet 11. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så usikker på om jeg bør gå tilbake på jobb eller studere til høsten. Jeg har en assistent stilling på et kontor, og planen er å gå tilbake dit når barselpermisjonen er over i august. Jeg er veldig lei av jobben, og føler den er veldig lite givende. Alt er lett, og jeg føler at jeg er nederst på rangstigen. Arbeidsmiljøet er ganske bra, og jeg trives med kollegaene mine. I barselpermisjon har jeg gjort ferdig år to av tre av en bachelor. Nå vurderer jeg å jobbe redusert og heller studere til høsten. På mange måter hadde det vært deilig for jeg ville fått mer tid til barna, og jeg hadde utviklet meg videre. På min nåværende arbeidsplass har jeg ytret ønske om å få en annen stilling som er relevant til mitt studie. Det har vært stor vilje der for å finne en løsning for meg, men pga corona virker det ikke som det er mulig nå. Men muligheten kan komme senere utover høsten. Hvis jeg studerer kan jeg spolere denne muligheten. Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre! Vi har høyt boliglån og mye utgifter, og det blir tøft med lavere inntekt. Noen som har noe råd til meg? Anonymkode: e51ff...bd1 Siden du ikke er lovet noe som helst om ny stilling (altså helt konkret med plan om oppstart og kontrakt), ville jeg hatt utdanning som plan A (med deltidsarbeid) og ny stilling som plan B. Du kan alltids avslutte studiet fra en dag til en annen om kontrakt for ny stilling foreligger. Men sørg for å beholde arbeidsforholdet, enten gjennom deltidsstilling eller ved å ta studiepermisjon. Hvis den utdanningen du tar gjør deg mer attraktiv for arbeidsgiver (økt kompetanse) kan du søke om studiepermisjon med lønn, eller evt forhandle frem en kontrakt hvor du blir belønnet for å fullføre studiet og evt jobbe X antall år før du får søke deg nytt arbeid. Men, siden dette er coronatider og ingen vet helt sikkert hva som skjer med arbeidsmarkedet, boligverdi osv, så må vurdere hva det vil koste deg å evt si opp/gå ned i stilling for å gjøre ferdig studiene. Anonymkode: 8601c...056 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå