AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Kan dette funke eller er det dødfødt? Det er ikke hverdagskost for noen av oss,men den ene har et veldig travelt liv med jobb på forskjellige tider+barn annenhver uke. Vedkommende har vært ærlig på at hen ikke kan forplikte seg på nåværende tidspunkt pga det og pendling etc. Begge er enige om at vi kan prøve og ha det litt gøy fordi begge ønsker sex og nærhet,og det har vært en god stund siden osv. Jeg har ikke hatt et fwb forhold på mange år,og den gangen varte det noen mnd kanskje?!?. No hard feelings. Ønsker langvarig forhold på sikt,men tenker at det går an å kose seg litt i mellomtiden. Må også nevnes at vi kjenner litt til hverandre fra før,hadde kontakt for tre år siden og visste hvem hverandre var fra back in the days. Noen som vil dele erfaringer på godt og vondt?Bør man avtale hva som er greit osv?!? Anonymkode: d970a...0ef
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Er det ikke vanlig å overnatte ved slike «forhold»? Ts Anonymkode: d970a...0ef
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen?? Anonymkode: d970a...0ef Da må du bare ta søkefunksjon fatt. Det er hundrevis av tråder om alle aspekter ved det å ha FF og FWB her inne. Det har ingen ting å si hva som er vanlig i slike forhold. Dere må tilpasse aktiviteter og kontakt etter det som passer dere, og om det er fare for at ensidige følelser oppstår. Anonymkode: 9e958...8e4 5
*Mocca* Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Som andre har svart, mange tråder om temaet. For min del er ikke overnatting et tema engang. Det er en ting som skaper for tette bånd for min del, gir grobunn for følelser, som vil gjøre det vanskelig å ha et ukomplisert sexforhold 2
Bamseklemmer Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Grobunn for følelser ja, det har du så rett i *Mocca*, venner som er hyggelige med hverandre har lett for å bli til forhold. Det er bare tøv som de fleste skriver at det bare er å "stenge" av for følelsene, det er lettere å skrive enn å utføre det IRL. Ikke enkelt dette med FWB eller FF, man må være iskald eller følelsesløs. Jeg har prøvd det noen ganger, men sjalusien kommer uansett... 1
Bamseklemmer Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er FWB? Friends With Benefits, er en betegnelse for venner som har sex, uten å ha romantiske følelser eller forpliktelser ovenfor hverandre. For mange er venne-sex et veldig godt alternativ når man ikke ønsker et seriøst forhold🙄 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Blir litt usikker. Syns det blir feil at hen skal komme fra jobb og rett i sengen og så dra igjen rett etter man har styrt på litt. Så spooning i tillegg til sex er for mye?Har hatt et slikt «forhold» før,for endel år siden når jeg studerte i en storby. Ingen av oss fikk følelser,vi møttes kanskje 6-7 ganger over noen måneder. Møttes for å spise/drikke(edru) litt og så på TV før vi endte i sengen og det var alltid overnatting og kos og dro på morgenen.Jeg hadde litt liten erfaring den gangen og han «lærte» meg litt opp og vi hadde det artig til vi bare naturlig sluttet å ha kontakt. Han datet/pulte andre og jeg datet andre. Han det dreier seg om er litt ambivalent. Ham har sagt han kun har tid seint på kveld og nettene for tiden,da han jobber til forskjellige tider og har sagt han knapt har tid til overs utenom det. Vært ærlig med at han ikke vil forplikte seg på nåværende tidapunkt. Vi skreiv mye sms i helgen og prøvte å avtale hvordan vi ønsker det. Det er ikke hverdagskost for noen av oss. Begge har vært lite seksuelt aktive siste åra så vi kan utforske litt sammen osv. Men, han virket veldig ivrig og giret når vi skreiv lørdagen, og da snakket han om overnatting og at han jobbet sent noen dager så kunne kjøre til jobb fra meg etter å ha vært der sånn jeg forstod det. Men i går(søndag) virket han kald igjen og var ikke sikker selv på overnatting osv...så jeg veit ikke helt hvordan man skal gjøre det. Greit å være enige om regler så det ikke oppstår misforståelser da. Ts Anonymkode: d970a...0ef
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 34 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Grobunn for følelser ja, det har du så rett i *Mocca*, venner som er hyggelige med hverandre har lett for å bli til forhold. Det er bare tøv som de fleste skriver at det bare er å "stenge" av for følelsene, det er lettere å skrive enn å utføre det IRL. Ikke enkelt dette med FWB eller FF, man må være iskald eller følelsesløs. Jeg har prøvd det noen ganger, men sjalusien kommer uansett... Du har rett. Tenkte å gå inn med å prøve å være iskald og bare være i nuet og prøve å drite i det etterpå. Men mulig det er lettere sagt enn gjort. Han som har vært forelsket i meg i «gamle dager»,men garantert ikke nå men mannfolk klarer vel å ha endel sex uten å legge følelser i det? Vanskeligere for kvinnfolk. Men jeg er innstilt på å legge alt av følelser til side og kun være in the moment der og da om det går. Men må si man har savnet nærhet til en mann også da,ikke bare sex men å sove tett osv. Men det trenger ikke bety at man nødvendigvis får følelser... ikke helt lett dette nei. Tror kanskje vedkommende også er redd for at den ene eller andre får følelser og det er det ikke tid til for tiden. Man trenger heller ikke ta sorgene på forskudd. Vi var enige om å møtes for å ha det litt gøy da🤔 Bør man ikke være vennlige mener du?Er jo ikke slik at en skal stå naken i døra eller ligge klar i sengen når besøket kommer. Det blir for dumt! Ts Anonymkode: d970a...0ef 1
Bamseklemmer Skrevet 12. mai 2020 #12 Skrevet 12. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror kanskje vedkommende også er redd for at den ene eller andre får følelser og det er det ikke tid til for tiden. Man trenger heller ikke ta sorgene på forskudd. Vi var enige om å møtes for å ha det litt gøy da🤔 Bør man ikke være vennlige mener du?Er jo ikke slik at en skal stå naken i døra eller ligge klar i sengen når besøket kommer. Det blir for dumt! Vet du hva, det å ha det gøy sammen er knallbra og smart av deg, det løser noen kleine øyeblikk. Tror egentlig dere er noen turtelduer som passer godt sammen, men samtidig, hvis man ikke viser følelser gir man jo også feil inntrykk hvis man senere skulle ha lyst på forhold... Et viktig tips er å ikke gjøre den andre sjalu med å flørte med andre, da kommer sjalusien som et lyn fra klar himmel, da blir alt det gode bare negativt... Diskuterer dere følelser med hverandre, vær åpen og ærlig så går det så mye bedre... Vennlig ja, absolutt vær en "ektevenn", støtt hverandre og ha masse gøy sammen, det er limet i vennskapet... Jeg vil innrømme en sak...jeg har selv vært der du er nå, hadde ei vennnne som absolutt ville prøve og lære alt om sex, vi delte leilighet et skoleår, da kom råskapen frem, vi ble mestre på det meste, men penetrering var ikke lov iflg. henne da, så det måtte jeg bare akseptere, ikke alltid vi klarte å gå på skolen da, men sånn var jo studentlivet😂 Hun er forresten fadder på mitt barn, så ektevennskapet vil alltid leve, vi holder ikke på nå da, men hun hinter noen ganger hvor flott vi hadde det som studenter😉
Gjest Alterego666 Skrevet 12. mai 2020 #13 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har hatt flere slike forhold. Typisk noen man får en tenning for, men hvor forskjellene i liv og lynne er for store til å vurdere forhold. Det kan likevel være mye varme følelser i et slikt forhold, men altså ikke kjærlighet. De gangene det har utviklet seg følelser, har vi avsluttet og i de fleste tilfeller beholdt vennskapet. I ett tilfelle utviklet det seg til en voldsom kjærlighet for begge som ikke passet inn i livene til noen av oss på det tidspunktet.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 På 12.5.2020 den 3.30, Bamseklemmer skrev: Vet du hva, det å ha det gøy sammen er knallbra og smart av deg, det løser noen kleine øyeblikk. Tror egentlig dere er noen turtelduer som passer godt sammen, men samtidig, hvis man ikke viser følelser gir man jo også feil inntrykk hvis man senere skulle ha lyst på forhold... Et viktig tips er å ikke gjøre den andre sjalu med å flørte med andre, da kommer sjalusien som et lyn fra klar himmel, da blir alt det gode bare negativt... Diskuterer dere følelser med hverandre, vær åpen og ærlig så går det så mye bedre... Vennlig ja, absolutt vær en "ektevenn", støtt hverandre og ha masse gøy sammen, det er limet i vennskapet... Jeg vil innrømme en sak...jeg har selv vært der du er nå, hadde ei vennnne som absolutt ville prøve og lære alt om sex, vi delte leilighet et skoleår, da kom råskapen frem, vi ble mestre på det meste, men penetrering var ikke lov iflg. henne da, så det måtte jeg bare akseptere, ikke alltid vi klarte å gå på skolen da, men sånn var jo studentlivet😂 Hun er forresten fadder på mitt barn, så ektevennskapet vil alltid leve, vi holder ikke på nå da, men hun hinter noen ganger hvor flott vi hadde det som studenter😉 Tror du misforstod her,hadde en fwb venn i Trondheim da jeg studerte der for 11-12 år siden,som lærte meg opp etc ikke han det var snakk om her. Han bare sa når vi meldte litt,at han ikke hadde hatt sex på laaang tid,som jeg tror er siden det ble slutt med moren til barna for endel år siden. Greia er at han er hot and cold. Vi er ikke noen turtelduer. Vi er ikke klar på reglene,annet han mente det var enklest å være hos meg,da jeg ikke har bil for tiden og travelt for han og evt skulle hente meg og kjøre til seg,og kjøre meg tilbake etterpå. Forsåvidt greit at det kan være hos meg. Veit jo ikke om det blir mer enn èn gang heller. Ble mer bekymret etter å ha lest den andre tråden «Fuckfriends -hva er reglene». Jeg føler vi stiller litt mer likt her da vi begge har vært en stund uten sex og kan utforske og ha det gøy med litt humor. Men jeg har samtidig i bakhue at det kan være kun en engangsfortredelse og at man kan virke usikker/utrygg siden det er en stund siden fysisk sex. Men er ganske seksuell av meg selv om det har vært lite ekte mannebein de siste årene. Bruker vibrator og onanerer nå fra tid til annen,så lysten er der bare at man kan virke litt forsiktig og en smule usikker i starten. Dette har jeg fortalt ,og han sa at folk er forskjellige osv. Noe som er litt dumt er at i Tinderprofilen min står det at jeg søker seriøst og varig,men vil ikke det med han. Er ikke så aktiv på Tinder for tiden,er bare innom av og til,skal skifte bedre bilder etterhvert. Ser han er der og har sveipet han til venstre to ganger. Han ser nok meg der inne om han sveiper. Så det er litt rart dette. Men jeg har ikke sagt jeg ønsker forhold med han,kun uforpliktende for tenker at det kan være kjekt. Og da mener jeg ikke noe mer i dette øyeblikk. Nå har vi ikke skrevet siden forrige helg,og han har hatt barnefri denne uken. Han spurte meg forrige lørdag når vi skreiv endel når det passet for meg osv og at han var barnefri fra søndagskveld. Men jeg var ikke hjemme for tiden,men sa jeg skulle hjem om litt. Men er fortsatt ikke hjemme i min leilighet😂(det vet ikke han). Er hos familie. Ikke et ord om noe,ingen forslag eller noe..digresjon: Han er veeeldig laidback og tar ikke mye initiativ. Slik er han generelt tror jeg. Ts Anonymkode: d970a...0ef
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #15 Skrevet 16. mai 2020 På 12.5.2020 den 14.26, Alterego666 skrev: Jeg har hatt flere slike forhold. Typisk noen man får en tenning for, men hvor forskjellene i liv og lynne er for store til å vurdere forhold. Det kan likevel være mye varme følelser i et slikt forhold, men altså ikke kjærlighet. De gangene det har utviklet seg følelser, har vi avsluttet og i de fleste tilfeller beholdt vennskapet. I ett tilfelle utviklet det seg til en voldsom kjærlighet for begge som ikke passet inn i livene til noen av oss på det tidspunktet. Kan jeg spørre hvordan dere løste denne voldsomme kjærligheten? Er i en liknende situasjon der den kjærligheten er det som løfter meg gjennom hverdagen men et forhold egentlig er umulig. Det passer inn i hans liv men absolutt ikke i mitt. Anonymkode: c7e47...9b8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #16 Skrevet 16. mai 2020 En fyr som ikke har hatt sex på maaange år kommer iallefall ikke til å ligge med masse andre i tillegg til deg. Men siden du er på tinder så vil du kanskje date/ha sex med andre? Jeg har hatt samme sexpartner i noen år, pga avstand møtes vi maks 1 gang i mnd, og da med overnatting. Min erfaring er å ha tydelige regler, vi har avtale om å være eksklusive men det er vårt valg, vi har måtte ha noen samtaler i løpet av årene pga at vi ikke hadde klare linjer til å begynne med. Mange synes ett sånt opplegg vi har blir strengt, og at hele greia med FF da er borte, men husk det er dere to som må finne ut av hvordan dere ønsker å ha det, det er ingen universal regler for et FF forhold. Her også er det mye jobb bla som gjør at ingen av oss ser etter kjæreste, mye jobb 24/7 gjør også at han i perioder ikke orker tenke på eller fokusere på sex, det måtte jeg vende meg til da vi jo blir matet med at menn "alltid" er kåte og klare. Anonymkode: db2eb...e11 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #17 Skrevet 16. mai 2020 Funker veldig bra for meg og ff. Snakket på forhånd om at det kun var sex og så lenge vi ikke dater og finner på ting så er det ingen fare for min del at jeg får sterke følelser for han. Han er langt i fra min "vanlige" type og det er ting jeg ikke liker ved han som også gjør at det aldri ville blitt han og meg. Anonymkode: 45faf...1a5
Gjest Alterego666 Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvordan dere løste denne voldsomme kjærligheten? Er i en liknende situasjon der den kjærligheten er det som løfter meg gjennom hverdagen men et forhold egentlig er umulig. Det passer inn i hans liv men absolutt ikke i mitt. Anonymkode: c7e47...9b8 Vi holdt avstand og var uten kontakt i mange år. Da vi etter ti år tok forsiktig kontakt, var følelsene like sterke, om ikke sterkere. Vi er nå sammen på sjette året etter en temmelig turbulent periode.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 47 minutter siden, Alterego666 skrev: Vi holdt avstand og var uten kontakt i mange år. Da vi etter ti år tok forsiktig kontakt, var følelsene like sterke, om ikke sterkere. Vi er nå sammen på sjette året etter en temmelig turbulent periode. Takk for svar og unnskyld om det er på siden av tråden. Det er det sannsynlige utfallet her også, lurer rett og slett på om det ikke bare er like greit å gjøre det umulige mulig med en gang istedenfor å fornekte livet liksom. Tricky! Får jeg spørre om det er turbulent på grunn av deres relasjon eller omgivelsene? Anonymkode: c7e47...9b8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 On 5/12/2020 at 1:52 AM, *Mocca* said: Som andre har svart, mange tråder om temaet. For min del er ikke overnatting et tema engang. Det er en ting som skaper for tette bånd for min del, gir grobunn for følelser, som vil gjøre det vanskelig å ha et ukomplisert sexforhold Jeg respekterer din mening, men kjenner likevel jeg blir sint av å lese dette. Min tidligere elsker sa det samme (begge single), det fikk meg til å føle meg som en hore. Det var veldig sårt at han ikke taklet at jeg skulle overnatte etter sex. Nå møter jeg en fyr hvor relasjonen stort sett er seksuell men vi overnatter hos hverandre og begge føler seg verdsatt og ønsket. Anonymkode: 0a60a...179 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå