MelindaAndy Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Hei! Akkurat som i fjor, så står sitter jeg her å vipper over hvilket studie jeg skal velge. Jeg er forhåpentligvis snart ferdig i militæret, og må begynne å se etter et sted og bo, men jeg sliter veldig med å bestemme meg. Det jeg vet er at det enten blir Klinisk Ernæringsfysiologi eller Siviløkonom. Problemet er at hvis jeg skal bli klinisk ernæringsfysiolog, så må jeg ta et år hjemme hvor jeg tar noen realfag jeg trenger. Det er egt ikke et problem, men vil helst begynne å studere snart. Samtidig, så virker det som om det er veldig lite jobber for disse? Og det er egt det som får meg til å tvile veldig på dette studiet, selv om jeg har veldig lyst, men har ikke lyst til å være arbeidsledig i evt 6mnd etter jeg er ferdig studert.. Økonomi er et fag jeg virkelig elsker. Husker jeg kunne sitte med økonomi på vgs hele dagen uten å gå lei, og kunne tenke meg å gå denne veien. Problemet er at jeg vet at det er frykteeelig mange som velger økonomi og at konkurransen er stor. Og da lurer jeg på om skolen du velger har mye å si når det kommer til jobb i ettertid? NHH har for høyt snitt for meg, da må jeg evt ta opp noen fag. Jeg har heller ikke noe særlig lyst til å gå 5 år på BI, fordi det er fryktelig å bruke penger på privatskole, når man kan få det gratis i Norge. Det jeg tenkte var å ta bachelor på OsloMet (HiOA?) og evt. ta master på NHH (hvis snittet blir bra nok selvfølgelig) eller BI (hvis prestisjeskoler virkelig har så mye å si for det yrket). Jeg kunne gjerne gått 5 år på HiOA, men jeg hører mye rykter, spesielt innenfor økonomi, at skoler har mye å si. Hvis ikke så har jeg også hørt at NTNU også er en bra skole for økonomi. Vet ikke hvordan det er sør i Norge? Så ja, setter pris på all hjelp 🙏
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #2 Skrevet 13. mai 2020 Du elsker økonomi så hvorfor ikke gå for det? Skole har kun noe å si om du er ute etter spesifikke jobber i et spesifikt miljø. Som siviløkonom får du deg jobb uansett hvilken skole du går. Anonymkode: 69fde...e73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå