AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Del Skrevet 10. mai 2020 Hei! noen som har erfaring med Nutrilett slankekur ( 3 ukers plan)? og har dere fått noen resultater? Anonymkode: d314d...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #2 Del Skrevet 12. mai 2020 Hva er poenget med en dyr kur? Anonymkode: bb67e...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 12. mai 2020 #3 Del Skrevet 12. mai 2020 Det er ikke lov til å snakke om dietter med inntak under 1500 kcal her inne dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #4 Del Skrevet 12. mai 2020 Man går ned og så går man opp igjen når vanlig mat igjen spises. Alt som heter noe med "kur" er ubrukelig for slanking, med mindre det dreier seg om to kilo" bikiniovervekt". La det være og spis heller vanlig sunn norsk mat, frukt og grønt. Alt har bedre av det. Anonymkode: 3e262...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #5 Del Skrevet 13. mai 2020 Må da være lov å diskutere hurtigkurer, disse er jo ikke ment å vare i mange uker og inneholder tross alt alle næringsstoffene som kroppen trenger! Anonymkode: 4e997...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #6 Del Skrevet 13. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må da være lov å diskutere hurtigkurer, disse er jo ikke ment å vare i mange uker og inneholder tross alt alle næringsstoffene som kroppen trenger! Anonymkode: 4e997...5c5 Gjør de nå egentlig det? Piller og kosttilskudd kan ikke erstattet MAT. Syntetiske varianter er slettes ikke det samme som i sin naturlige form. Og inntak og opptak er ikke det samme. At noe inneholder alle næringsstoffene kroppen trenger betyr ikke at kroppen tar opp disse. Det er forskjellig biotilgjengelighet på forskjellige varianter av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 152e1...160 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #7 Del Skrevet 13. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør de nå egentlig det? Piller og kosttilskudd kan ikke erstattet MAT. Syntetiske varianter er slettes ikke det samme som i sin naturlige form. Og inntak og opptak er ikke det samme. At noe inneholder alle næringsstoffene kroppen trenger betyr ikke at kroppen tar opp disse. Det er forskjellig biotilgjengelighet på forskjellige varianter av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 152e1...160 Nutrilett skriver at produktene deres sørger for at kroppen får alle de vitaminer og mineraler, fiber og andre næringsstoffer man trenger under en diett – samtidig som man går ned i vekt! Anonymkode: 4e997...5c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #8 Del Skrevet 13. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nutrilett skriver at produktene deres sørger for at kroppen får alle de vitaminer og mineraler, fiber og andre næringsstoffer man trenger under en diett – samtidig som man går ned i vekt! Anonymkode: 4e997...5c5 Det ser jeg ikke at de sier noen steder. Det de sier er at det "inneholder... den anbefalte daglige kvoten av vitaminer og mineraler". Det er ikke det samme som "gir kroppen alle de vitaminene og mineralene den trenger". Sitat Erstatningene gir 800 kalorier eller mindre per dag, og inneholder protein, karbohydrater, fiber og den anbefalte daglige kvoten med vitaminer og mineraler Jeg lurer veldig på hvorfor de velger å stappe produktene sine fulle av sukker. Sukker trenger vi jo ikke. Det vi trenger er proteiner og fett. Det har ikke lykkes forskere å finne noen karbohydrater vi må spise for god helse... Og nutrilett nevner ikke at de inneholder fett en gang, kanskje fordi produktene ikke inneholder nok omega-3- og omega-6? Uten nok fett vil du ikke kunne ta opp mange vitaminer en gang. En nutrilettshake inneholder ikke nok fett til å ta opp de fettløselige vitaminene. Og hvorfor ønsker noen å gå på denne dietten? Til og med nutrilett innrømmer at du slanker bort muskler: Sitat Under en slik diett er ca. tre fjerdedeler av vekten du mister kroppsfett og en fjerdedel er muskler Ingredienser er mye soya (som alle med mer enn én hjernecelle vet at man bør holde seg langt unna), fruktose, sirup, soyaolje... Dette er søppelmat. Og gir sannsynligvis ikke den omega-3'en vi trenger. Soyaolje har veldig lite omega-3 og mye omega-6. Og vi får allerede i oss altfor mye omega-6 i forhold til omega-3. De tror vi bør få i oss 1-2 deler omega-6 per del omega-3. Soyaolje har ca 16 ganger så mye omega-6 som omega-3... Anonymkode: 071c6...b67 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #9 Del Skrevet 13. mai 2020 Nutrilett er ikke "mat". Jeg har aldri forstått meg på de som skal slanke seg ved hjelp av all verdens rare kurer, det er jo bare tull (og en veldig stor andel av dem går opp igjen alt + gjerne litt til, når kuren avsluttes....) Lag heller en plan med utgangspunkt i den maten du faktisk skal spise til vanlig. Det tar lenger tid, men da har du en mye bedre sjanse for å lykkes (Trenger du hjelp til kaloritelling/ riktig kosthold kan du vurdere f.eks et Grethe Rohde-kurs, det baseres på helt vanlig mat). Det finnes ikke noen hokus-pokus kur, kjedelig men sant. Da jeg var ungdom gikk moren min og hennes venninner stadig vekk på en eller annen kur, Nutrilett var en av dem. Ingen av dem ble noe tynnere.. Dvs de ble jo tynnere mens de var på kur, men etterpå gikk de opp alt og litt til. HVER GANG! Anonymkode: b28d2...48d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #10 Del Skrevet 14. mai 2020 Det Nutrilett gjør, er å skille de dumme fra de smarte, og penger fra de dumme 😁 Anonymkode: d3205...327 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Del Skrevet 15. mai 2020 På 12.5.2020 den 16.03, addict skrev: Det er ikke lov til å snakke om dietter med inntak under 1500 kcal her inne dessverre. Et kcal inntak på under 1500 er ikke sunt for noen. Anonymkode: 18b11...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Del Skrevet 15. mai 2020 På 13.5.2020 den 20.07, AnonymBruker skrev: Nutrilett er ikke "mat". Jeg har aldri forstått meg på de som skal slanke seg ved hjelp av all verdens rare kurer, det er jo bare tull (og en veldig stor andel av dem går opp igjen alt + gjerne litt til, når kuren avsluttes....) Lag heller en plan med utgangspunkt i den maten du faktisk skal spise til vanlig. Det tar lenger tid, men da har du en mye bedre sjanse for å lykkes (Trenger du hjelp til kaloritelling/ riktig kosthold kan du vurdere f.eks et Grethe Rohde-kurs, det baseres på helt vanlig mat). Det finnes ikke noen hokus-pokus kur, kjedelig men sant. Da jeg var ungdom gikk moren min og hennes venninner stadig vekk på en eller annen kur, Nutrilett var en av dem. Ingen av dem ble noe tynnere.. Dvs de ble jo tynnere mens de var på kur, men etterpå gikk de opp alt og litt til. HVER GANG! Anonymkode: b28d2...48d Nettopp. Eneste grunnen til at sånne dumme kurer selger, er fordi de ikke virker. Og kunder hopper desperate videre på neste kur. Anonymkode: 18b11...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Del Skrevet 15. mai 2020 Som de andre sier, man går ned under kuren og legger på seg alt (og gjerne litt til) etter at den er over. Prøv heller kaloritelling eller en type fasting. Jeg har gått ned mellom 0,5-1 kg i uka med å telle kalorier. Det er faktisk veldig lett. Etter 1 år kjenner jeg at det går helt fint å leve med spisevanene jeg har opparbeidet meg. Jeg kan spise vanlig mat mens jeg slanker meg. Både pizza, burger, pomfri og sauser. Jeg kan spise en is, drikke en brus eller spise sjokolade av og til. Anonymkode: 7f3c1...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #14 Del Skrevet 19. mai 2020 På 15.5.2020 den 18.41, AnonymBruker skrev: Et kcal inntak på under 1500 er ikke sunt for noen. Anonymkode: 18b11...ae2 Betyr det at jeg aldri kan gå ned i vekt da? Jeg er under 160, men overvektig. I går gikk jeg tur i fjellet i ca 40 min og gjorde ca 25 min med yoga. Da forbrant jeg ifølge fitbiten min 2000 kcal. Anonymkode: c14a5...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #15 Del Skrevet 19. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Betyr det at jeg aldri kan gå ned i vekt da? Jeg er under 160, men overvektig. I går gikk jeg tur i fjellet i ca 40 min og gjorde ca 25 min med yoga. Da forbrant jeg ifølge fitbiten min 2000 kcal. Anonymkode: c14a5...590 1500 kcal er Kvinneguidens regel. Brenner du 2000, og spiser 1500, har du et underskudd på 500. Anonymkode: d3205...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #16 Del Skrevet 19. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1500 kcal er Kvinneguidens regel. Brenner du 2000, og spiser 1500, har du et underskudd på 500. Anonymkode: d3205...327 Jeg vet at det er KGs regel, og derfor skriver jeg nesten aldri her heller, bare leser. Men den jeg siterte skrev at det ikke var sunt for noen. Jeg forbrenner 2000 kcal etter å ha trent med middels-høy intensitet i over en time. Det har jeg ikke tid/ork/motivasjon til å gjøre hver dag, altså vil jeg flere dager forbrenne under 2000 kcal. Anonymkode: c14a5...590 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #17 Del Skrevet 19. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er KGs regel, og derfor skriver jeg nesten aldri her heller, bare leser. Men den jeg siterte skrev at det ikke var sunt for noen. Anonymkode: c14a5...590 Du må ta utsagn med en klype salt. Kaloribehov, for vedlikehold såvel som nedgang, er relativt til kroppsstørrelse og aktivitetsnivå. Mange sulter seg, men mange fler spiser mer enn de tror eller vil innrømme. Sitat Jeg forbrenner 2000 kcal etter å ha trent med middels-høy intensitet i over en time. Det har jeg ikke tid/ork/motivasjon til å gjøre hver dag, altså vil jeg flere dager forbrenne under 2000 kcal. Da vil du ha et mindre underskudd de dagene. Anonymkode: d3205...327 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #18 Del Skrevet 19. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må ta utsagn med en klype salt. Kaloribehov, for vedlikehold såvel som nedgang, er relativt til kroppsstørrelse og aktivitetsnivå. Mange sulter seg, men mange fler spiser mer enn de tror eller vil innrømme. Da vil du ha et mindre underskudd de dagene. Anonymkode: d3205...327 Ikke hvis jeg spiser mindre. Jeg har jo heller ikke behov for like mye. Poenget er at det ikke er usunt for alle å spise under 1500. Det kommer helt an på høyde og aktivitetsnivå. Anonymkode: c14a5...590 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #19 Del Skrevet 19. mai 2020 På 13.5.2020 den 13.56, AnonymBruker skrev: Gjør de nå egentlig det? Piller og kosttilskudd kan ikke erstattet MAT. Syntetiske varianter er slettes ikke det samme som i sin naturlige form. Og inntak og opptak er ikke det samme. At noe inneholder alle næringsstoffene kroppen trenger betyr ikke at kroppen tar opp disse. Det er forskjellig biotilgjengelighet på forskjellige varianter av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 152e1...160 Veldig gode poeng. I tillegg er det forskjell på anbefalt daglig inntak (ADI) og optimalt daglig inntak (ODI) av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 2b743...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå