Gå til innhold

Masker har liten eller ingen effekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Sør-Korea og bruker maske hver eneste dag. Det samme gjør sønnen min i barnehage. Vi bor i en middels stor by, men i hverdagen er vi ikke tettere på andre folk enn da vi bodde i Norge. Kunne ikke falle meg inn å gå uten maske, selvom det ikke akkurat er behagelig i varmen. Glad jeg bor i et land hvor folk bryr seg nok til å gjøre sitt beste for å beskytte hverandre.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glad for at masker ikke hjelper, ingen masker er pene!

Anonymkode: dbea5...f59

Skrevet
På 11.5.2020 den 11.57, AnonymBruker skrev:

Maskene er for å ikke smitte andre, ikke for å beskytte dem som bruker dem. Så rart at mange fortsatt ikke har fått med seg dette.

Anonymkode: c5ec1...b04

FFP3 og briller

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Forskning presentert av WHO konkluderer med at det er "signifikant" reduksjon i smitte dersom bærer av masken er syk, men det er "some evidence" når det gjelder selvbeskyttende effekt hos bæreren.  

Husker ikke linken, men samme kan det være. Når man kjenner til viktigheten av smittedosering blir hele maskediskusjonen teit. Selv om man smitter hverandre med maske vil det være langt bedre enn om man smitter hverandre helt uforstyrret.

Alt dette har WHO endelig forstått. Klapp på skuldra til WHO for viljen og evnen til å svelge stoltheten og foreta en usving :)

Så lenge viruset smitter gjennom luftsmitte, burde en kreve at alle smittede isoleres i undertrykksventilerte rom med lås, og alle mennesker burde til en hver tid nytte godkjente P3-masker som skiftes stadig.

Anonymkode: d2b17...d64

• Opprett ny...