AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Mange som ser ut til å tro at bruk av masker vil redusere smittespredningen betydelig. Sorry, dere tar feil. Smittevernmaske er stort sett meningsløst i Norge. I teorien kan bruk av maske redusere sannsynligheten for at du smitter andre, men i realiteten er det helt verdiløst. Folk bruker maskene feil (fester de feil, tar på ansiktet, flytter de opp og ned osv), de har kun en betydelig effekt når mange er smittet (svært få smittede i Norge) i tett befolkede områder, og de gir en falsk trygget som kan faktisk øke smittespredningen. Anonymkode: 83a5c...a1a 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som ser ut til å tro at bruk av masker vil redusere smittespredningen betydelig. Sorry, dere tar feil. Smittevernmaske er stort sett meningsløst i Norge. I teorien kan bruk av maske redusere sannsynligheten for at du smitter andre, men i realiteten er det helt verdiløst. Folk bruker maskene feil (fester de feil, tar på ansiktet, flytter de opp og ned osv), de har kun en betydelig effekt når mange er smittet (svært få smittede i Norge) i tett befolkede områder, og de gir en falsk trygget som kan faktisk øke smittespredningen. Anonymkode: 83a5c...a1a Er du epidemiolog? Anonymkode: 7d8dd...740 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Det er jo det samme som å si at det ikke er noen vits i å vaske hendene fordi noen gjør det feil. Anonymkode: 97ab4...246 13
barbent Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som ser ut til å tro at bruk av masker vil redusere smittespredningen betydelig. Sorry, dere tar feil. Smittevernmaske er stort sett meningsløst i Norge. I teorien kan bruk av maske redusere sannsynligheten for at du smitter andre, men i realiteten er det helt verdiløst. Folk bruker maskene feil (fester de feil, tar på ansiktet, flytter de opp og ned osv), de har kun en betydelig effekt når mange er smittet (svært få smittede i Norge) i tett befolkede områder, og de gir en falsk trygget som kan faktisk øke smittespredningen. Anonymkode: 83a5c...a1a Tull og tøys Masker hindrer at smittede sprer smitten Burde vært påbudt med maske i det offentlige rom 14
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som ser ut til å tro at bruk av masker vil redusere smittespredningen betydelig. Sorry, dere tar feil. Smittevernmaske er stort sett meningsløst i Norge. I teorien kan bruk av maske redusere sannsynligheten for at du smitter andre, men i realiteten er det helt verdiløst. Folk bruker maskene feil (fester de feil, tar på ansiktet, flytter de opp og ned osv), de har kun en betydelig effekt når mange er smittet (svært få smittede i Norge) i tett befolkede områder, og de gir en falsk trygget som kan faktisk øke smittespredningen. Anonymkode: 83a5c...a1a Dummeste jeg har hørt.... 3m aura p3 maske har feks stor effekt! bruker man maske riktig, og alle hadde gjort det så hadde vi hatt betydelig mindre smitte i verden. End of story! hvordan man bruker en maske kan man lære kjapt på youtube feks. Så sorry... Du tar feil!! Anonymkode: fb2f7...47a 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det samme som å si at det ikke er noen vits i å vaske hendene fordi noen gjør det feil. Anonymkode: 97ab4...246 No shit! Bedre å gå med skitne hender enn å tro at de er rene, det kan jo skape falsk trygghet. Man må visst være profesjonell om man skal klare å vaske hendene sine her til lands også. Jeg er mektig imponert over hvor nedlatende norske myndigheter er overfor egen befolkning. De må jo tro vi er helt tilbakestående når de argumenterer slik de gjør. Jeg støtter asiatenes innfallsvinkel. Maske er et viktig og en helt tiltak mot smitte i det offentlige rom. Alle andre en FHI og Tegnell forstår dette. Til og med Tyskland har kommet haltende etter. Vi i Skandinavia et ganske alene om vår idiotiske holdning etter hvert. Begynner å bli ensomt å være bedreviter i nord nå. Anonymkode: 7d8dd...740 8
Gjest Sprettballen Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva andre sier om maskebruk. Jeg tenker at alle må bruke hva de mener er sunn fornuft, og så gjør jeg det samme. Jeg bruker det når jeg synes det er hensiktsmessig, for eksempel når jeg må hjelpe sårbare familiemedlemmer inne i deres hjem. Jeg har ingen grunn til å tro at jeg er smittebærer, men det handler om egen trygghet. Jeg må vite at jeg har gjort alt i min makt for ikke å smitte dem, og derfor går jeg imot anbefalingene i de situasjonene. Jeg har noen hjemmesydde som jeg bruker med "filter" (4 lag med tettvevd og tovet ull), og så har jeg kjøpt noen gjenbrukbare i ull på apoteket. I teorien skal det redusere 50-90 % av potensiell spredning av virus fra min side. Dette gjør jeg ikke i stedet for å følge de vanlige smittevernsrådene, men i tillegg til å følge dem. Så hvis maskebruk reduserer 50 % av risikoen, og de andre tiltakene reduserer risikoen med like mye, har jeg gjort mitt beste, og bedre enn det kan jeg ikke gjøre.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 Kan ikke dere som er så redde for smitte gå med maske da? Hvis den har så mye effekt så beskytter den vel dere. Så kan vi andre som ikke gidder å leve i frykt for viruset gå uten. Anonymkode: ec04a...bc9 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke dere som er så redde for smitte gå med maske da? Hvis den har så mye effekt så beskytter den vel dere. Så kan vi andre som ikke gidder å leve i frykt for viruset gå uten. Anonymkode: ec04a...bc9 Du bryr deg ikke om du smitter andre med din utpust mener du vel? Det er jo nettopp det som er poenget med maske, å ikke smitte andre! Vesten er fylt opp med egoistiske idioter! Det kommer på et eller annet tidspunkt til å bli europas undergang. I Asia er folk opptatt av å beskytte hverandre fordi alle tjener på det. Europa er trist sorti! Egoister og drittstøvler utgjør 95 prosent av kontinentet vårt...! Anonymkode: 7d8dd...740 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #11 Skrevet 11. mai 2020 Dette maskestyret. En burde ha greid å finne et soleklart svar på om dette hjelper eller ikke hittil. I 2020 går man fortsatt rundt og krangler om det. Patetisk. Anonymkode: 0ca65...db3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #12 Skrevet 11. mai 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo det samme som å si at det ikke er noen vits i å vaske hendene fordi noen gjør det feil. Anonymkode: 97ab4...246 Nei, ikke helt. Det er enklere å vaske hender korrekt, det krever mindre fokus, det er over et meget kort tidsrom (tar ikke så mange sekunder). I motsetning så er masken på i lang tid, blir ofte bruk om igjen (bare der har vi en kjempefeil), blir brukt feil (mange skyver den opp for å prate, og dermed tar seg til ansiktet, tar på masken mm.). Joda, utrolig nok, men det er langt vanskeligere å bruke maske korrekt, enn det er å vaske hender korrekt. Masker gir dermed raskt en falsk trygghet, som faktisk fungerer mot sin hensikt. Dessuten er vi ikke så tett på hverandre her, som vi ser i andre land. For de som skulle slenge ut "se til Kina, Japan eller Korea". Det er litt som at vi spruter ikke ut deinsfiseringsmiddel på allerede møkkete gater. Det er mye symbolpolitikk ute å går, heldigvis slipper vi unna en del av det. Anonymkode: 15531...9cb 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #13 Skrevet 11. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke helt. Det er enklere å vaske hender korrekt, det krever mindre fokus, det er over et meget kort tidsrom (tar ikke så mange sekunder). I motsetning så er masken på i lang tid, blir ofte bruk om igjen (bare der har vi en kjempefeil), blir brukt feil (mange skyver den opp for å prate, og dermed tar seg til ansiktet, tar på masken mm.). Joda, utrolig nok, men det er langt vanskeligere å bruke maske korrekt, enn det er å vaske hender korrekt. Masker gir dermed raskt en falsk trygghet, som faktisk fungerer mot sin hensikt. Dessuten er vi ikke så tett på hverandre her, som vi ser i andre land. For de som skulle slenge ut "se til Kina, Japan eller Korea". Det er litt som at vi spruter ikke ut deinsfiseringsmiddel på allerede møkkete gater. Det er mye symbolpolitikk ute å går, heldigvis slipper vi unna en del av det. Anonymkode: 15531...9cb Det du nevner har om "feil" ved maskebruk, er jo bare feil dersom man tenker at masken skal beskytte brukeren? Det er jo ikke poenget. Anonymkode: c5ec1...b04 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #14 Skrevet 11. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bryr deg ikke om du smitter andre med din utpust mener du vel? Det er jo nettopp det som er poenget med maske, å ikke smitte andre! Vesten er fylt opp med egoistiske idioter! Det kommer på et eller annet tidspunkt til å bli europas undergang. I Asia er folk opptatt av å beskytte hverandre fordi alle tjener på det. Europa er trist sorti! Egoister og drittstøvler utgjør 95 prosent av kontinentet vårt...! Anonymkode: 7d8dd...740 Flytt til Asia da vel? Det er varmere, billigere, og langt mindre personlig frihet. Virker som det passer deg perfekt. Hvis de som er redde for å bli smittet går med maske, så blir de vel ikke smittet da, om denne masken har noe for seg? Dermed rissikerer vi som ikke vil gå med maske bare å smitte hverandre. Det positive for sånne som deg er at det da blir færre av oss egoister etterhvert, vi kommer jo til å dø som fluer av Korona🤣🤣🤣 Anonymkode: ec04a...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #15 Skrevet 11. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flytt til Asia da vel? Det er varmere, billigere, og langt mindre personlig frihet. Virker som det passer deg perfekt. Hvis de som er redde for å bli smittet går med maske, så blir de vel ikke smittet da, om denne masken har noe for seg? Dermed rissikerer vi som ikke vil gå med maske bare å smitte hverandre. Det positive for sånne som deg er at det da blir færre av oss egoister etterhvert, vi kommer jo til å dø som fluer av Korona🤣🤣🤣 Anonymkode: ec04a...bc9 Maskene er for å ikke smitte andre, ikke for å beskytte dem som bruker dem. Så rart at mange fortsatt ikke har fått med seg dette. Anonymkode: c5ec1...b04 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #16 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Maskene er for å ikke smitte andre, ikke for å beskytte dem som bruker dem. Så rart at mange fortsatt ikke har fått med seg dette. Anonymkode: c5ec1...b04 Ikke overvurder folk... Anonymkode: 7d8dd...740 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #17 Skrevet 11. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Maskene er for å ikke smitte andre, ikke for å beskytte dem som bruker dem. Så rart at mange fortsatt ikke har fått med seg dette. Anonymkode: c5ec1...b04 Vel, vel. I omtrent samtlige land hvor smitten har spredd seg verst går jo folk med masker. I Asia elsker de å spyle gatene med antibac også. Gjør masse rart for syns skyld. Her i Norge har jo smitten vært svært begrenset selv om ingen går med maske. Heldigvis tar jeg aldri kollektivtransport. Jeg slipper å bruke maske i firehjulstrekkeren min😎. Anonymkode: ec04a...bc9 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #18 Skrevet 11. mai 2020 Norge går iallefall ikke tom for eksperter!! Det vrimler jo av de her på KG! Anonymkode: e5576...d93 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #19 Skrevet 11. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Norge går iallefall ikke tom for eksperter!! Det vrimler jo av de her på KG! Anonymkode: e5576...d93 Man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at masker hjelper i en pandemi... Anonymkode: fb2f7...47a 7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #20 Skrevet 11. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, vel. I omtrent samtlige land hvor smitten har spredd seg verst går jo folk med masker. I Asia elsker de å spyle gatene med antibac også. Gjør masse rart for syns skyld. Her i Norge har jo smitten vært svært begrenset selv om ingen går med maske. Heldigvis tar jeg aldri kollektivtransport. Jeg slipper å bruke maske i firehjulstrekkeren min😎. Anonymkode: ec04a...bc9 Er det et poeng at det er en firehjulstrekker her? Anonymkode: 0ca65...db3 2
Anbefalte innlegg