AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Har så smått begynt å se på vogn, og lurer på om det er noe vits i å ha håndbrems? Dere som har/har prøvd, bruker man bremsen? Ser jo for meg at det er praktisk, men vet ikke om det er nødvendig siden de fleste jo ikke har det. Bor i Molde så er en del opp og ned, om det har noe å si. Takknemlig for svar! Anonymkode: ad886...1f4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Jeg hadde håndbrems på min for flere år tilbake, og synest det var spesielt nyttig i nedoverbakker. Anonymkode: 19e51...27c 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Jeg husker jeg savnet det selv når vi brukte vogn. Jeg hadde helt angst for å miste vogna nedover bratte bakker. Grusbakker var verst, da det er så fort gjort å skli og å ikke klare å holde igjen vogna hvis det går for fort. Anonymkode: b547f...92b 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Har aldri savnet det 🤷🏼♀️ Med en god vogn du trives med ellers så er det flisespikkeri. Anonymkode: 1bdb0...a1b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 Har aldri savnet det. Jeg bor også i Molde, så skjønner hva du mener 😊 Gått fra Nordbyen til sentrum med min Bugaboo, null problem når vogna er lett og du har gode hjul. Anonymkode: 6ab23...521 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 Har kjøpt den nye tfk, fordi den har store gode hjul, og håndbrems 😁👌 Anonymkode: b18cc...104 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Har TFK (2019 modell) og ELSKER håndbremsen. Tror ikke man savner den når man ikke er vant med det, men er nok mest fordi man ikke vet hva man går glipp av tenker jeg Bor på toppen av en bakke, og med litt full vogn er det ekstremt deilig å bare rusle rolig nedover, mens de med bugaboo og emmaljunga går og holder igjen vogna med høye skuldre. Skulle ønske jeg kunne kjøpt den nye TFK Mono (mimmis.no) den er superfin og har bag som blir til en vendbar ergonomisk sittedel som varer frem til 36 mnd. (fremfor den eldre som bare varer til rundt året før man må bytte til fremovervendt sportsdel). Anonymkode: abf3d...646 1
Me for life Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Går helt fint uten, men fy flate så deilig det var å ha i nedoverbakker. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 Bor på Vestlandet, og går mye i bratte bakker. Skulle gjerne hatt det, men går fint uten også. Likte ingen av vognene som hadde det. For meg edet viktigere med fire hjul og vendbar sittedel, noe ingen av de med håndbrems hadde. Vi har en som kun sover på dagtid om vognen er i bevegelse, så jeg har trillet i timesvis hver dag, i alle disse bakkene. Og selv om håndbrems hadde vært kjekt en gamg iblant, er det langt ifra et must, og ikke det jeg ville valgt vogn utifra. Anonymkode: 8b534...c24 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 Da jeg jobbet med rullestolbrukere sa jeg til meg selv at jeg ALDRI skulle ha barnevogn uten håndbrems. Men så ser jeg at det bare er trehjulinger som har dette. Hvordan er disse med tre hjul sammenlignet med vogner med fire hjul når det kommer til stabilitet, kjøreegenskaper, hvor høyt barnet sitter/ligger, størrelse når sammenlagt, vekt osv? Anonymkode: 6ec72...e80
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #11 Skrevet 11. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg jobbet med rullestolbrukere sa jeg til meg selv at jeg ALDRI skulle ha barnevogn uten håndbrems. Men så ser jeg at det bare er trehjulinger som har dette. Hvordan er disse med tre hjul sammenlignet med vogner med fire hjul når det kommer til stabilitet, kjøreegenskaper, hvor høyt barnet sitter/ligger, størrelse når sammenlagt, vekt osv? Anonymkode: 6ec72...e80 De er, naturlig nok, mer ustabile. Man må holde med begge hender opp og ned av fortauskanter o.l. I tillegg er de bredere bak, noe som ikke er øike lett mtp fremkommelighet på trange steder. De færreste trehjulinger har vendbar sittedel. Husk at en barnevogn er mye lettere enn en rullestol. Babyer/småbarn veier jo ikke så mye heller. Jeg ville ikke prøvd å trille rullestolen med bestemor oppi ned bakken fra huset vårt om det ikke var håndbrems, men altså, den veier jo fire ganger så mye som vogn + toåring, minst.. Anonymkode: 8b534...c24 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #12 Skrevet 11. mai 2020 Har håndbrems på joggevogna, men bruker den aldri når jeg går. Om jeg løper i nedoverbakke bruker jeg den litt, men ikke mye. Hadde aldri tenkt at håndbrems var noe jeg ville prioritert på en vogn jeg ikke skulle løpe med. Vendbar sittedel er derimot viktig i mine øyne. Anonymkode: 71bfc...23a 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #13 Skrevet 11. mai 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Da jeg jobbet med rullestolbrukere sa jeg til meg selv at jeg ALDRI skulle ha barnevogn uten håndbrems. Men så ser jeg at det bare er trehjulinger som har dette. Hvordan er disse med tre hjul sammenlignet med vogner med fire hjul når det kommer til stabilitet, kjøreegenskaper, hvor høyt barnet sitter/ligger, størrelse når sammenlagt, vekt osv? Anonymkode: 6ec72...e80 Synes TFK Adventure 2 har vært ganske stabil, men du kan ikke krysse en bakke på tvers med den. Om du skjønner hva jeg mener. Og om man er et sted ved (veldig) skjevt fortau, så må man jobbe litt. Men synes den er mye mer stabil en babyjogger. Så man får noe, og mister noe annet uansett vogn tror jeg. Ville uansett valgt den igjen, særlig den nye med vendbar sittedel som varer til 2-3 år. Har trillet Emmaljunga NXT90 og Bugaboo Fox med venninner sine barn, og liker TFK sine trilleegenskaper mye bedre. NXT90 er sykt tung å manøvrere, tung opp og ned fortau og har knapt demping i forhold selv med outdoor understell (og det er liksom den nette vogna til Emmaljunga!). Bugaboo Fox er overlegen så lenge du triller på bar asfalt eller kjøpesenter, men å dra den gjennom snøen gidder jeg ikke prøve på en gang til. Synes også den er ekstremt lav med bag på. Pluss null demping. Har ikke prøvd den helt nye da. TFK kan man vugge skikkelig, det er knall for min baby hvertfall. Og de store fine hjulene går over ganske dyp snø uten å mukke. Også håndbremsen da, som er superdigg for de av oss med dårlige knær. Men synes også denne er litt lav, er ganske høy. Men er veldig lett å slå sammen! Skulle jeg valgt en annen vogn tror jeg at jeg ville hatt Stokke Trailz. Men den er ganske stort Anonymkode: abf3d...646 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #14 Skrevet 11. mai 2020 Jeg hadde et slags bånd rundt hånda og festet det til vogna, så hvis jeg mistet taket så gikk det fint. Hvis det er det man er redd for 😊 Anonymkode: fdd5b...075
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #15 Skrevet 11. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde et slags bånd rundt hånda og festet det til vogna, så hvis jeg mistet taket så gikk det fint. Hvis det er det man er redd for 😊 Anonymkode: fdd5b...075 Det har vi også, og bruker det alltid. Aldri faktisk trengt det, på over to år, men veldig greit å ha i tilfelle. Anonymkode: 8b534...c24 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #16 Skrevet 11. mai 2020 Jeg tror det kommer an på hvor du bor? Bor i Oslo og savnet ikke håndbrems, gjennom to permisjoner. Som falt på vidt forskjellige sesonger. Anonymkode: a56db...8f6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå