AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Del Skrevet 10. mai 2020 Likt utseende og samme pris. Hva ville dere valgt om dere skulle kjøp en leilighet med ganske nytt kjøkken? Kanskje lettere å billigere å bytte IKEA fronter om man vil ha noe annet. Eller spiller det ingen rolle? Anonymkode: 42cb5...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Del Skrevet 10. mai 2020 Mtp på kjøp hadde jeg ikke tenkt over det i det hele tatt. Det er ikke helt andre ting enn produsent av kjøkken som er viktig ved huskjøp. Det jeg evnt tenker over når det gjelder kjøkkenet er om layouten er praktisk og om jeg liker utseendet på frontene. Vet ihvertfall Ikea har mange fine løsninger og fronter, det har sikkert HTH og. Klart det høres finere ut i en annonse med "nytt hth-kjøkken" og det kan kanskje ha noe å si om man selger en mindre leilighet som det finnes tusen like av og man må ha mest mulig å lokke med. Anonymkode: d8bf3...493 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Del Skrevet 10. mai 2020 Bryr meg ikke katta. Utsende/funksjonalitet er mye viktigere enn merke. Anonymkode: 1c4b8...e5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Del Skrevet 10. mai 2020 TS her: Der ser identiske ut. Du klarer ikke å se forskjell. Kanskje om du jobber med salg av de. Jeg tenker mer om jeg som kjøper heller ville hatt Ikea kjøkken med tanke på å kunne bytte ut i fronter jeg selv ville hatt. Ikke at jeg ville blitt mer tiltrukket av HTH. Litt motsatt tankegang en deg over. Anonymkode: 42cb5...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Del Skrevet 10. mai 2020 Spiller ingen rolle, hvis jeg ville hatt nytt kjøkken, ville jeg uansett byttet mer enn fronter. Anonymkode: 8bab1...9da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #6 Del Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: TS her: Der ser identiske ut. Du klarer ikke å se forskjell. Kanskje om du jobber med salg av de. Jeg tenker mer om jeg som kjøper heller ville hatt Ikea kjøkken med tanke på å kunne bytte ut i fronter jeg selv ville hatt. Ikke at jeg ville blitt mer tiltrukket av HTH. Litt motsatt tankegang en deg over. Anonymkode: 42cb5...d83 Poenget er at en megler ville brukt HTH- kjøkken som selling point, men ikke IEA - selv om Ikea og HTH kjøkken kan være identiske og ikea-kjøkken dyrere. 🤷 Personlig liker jeg veldig godt Ikea kjøkken og har hatt det i siste to hjem, ingenting å klage på. Anonymkode: d8bf3...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Del Skrevet 10. mai 2020 Stor kvalitetsforskjell mellom IKEA og HTH. Selv om det ser ganske likt ut, så kjenner man det godt. Det gjorde i hvert fall jeg den gangen jeg først var innom HTH og deretter IKEA for å se på kjøkken... Anonymkode: 0ec2b...954 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stor kvalitetsforskjell mellom IKEA og HTH. Selv om det ser ganske likt ut, så kjenner man det godt. Det gjorde i hvert fall jeg den gangen jeg først var innom HTH og deretter IKEA for å se på kjøkken... Anonymkode: 0ec2b...954 Samme skrog, samme hengsler fra Blum... Ikea godkjenner lavere vekt per skap/skuff for at de skal kunne holde lenger garanti Anonymkode: 42cb5...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #9 Del Skrevet 10. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Stor kvalitetsforskjell mellom IKEA og HTH. Selv om det ser ganske likt ut, så kjenner man det godt. Det gjorde i hvert fall jeg den gangen jeg først var innom HTH og deretter IKEA for å se på kjøkken... Anonymkode: 0ec2b...954 Jeg har et hvitt HTH-kjøkken, og synes ikke det er noe kvalitetsforskjell mellom det og det fra ikea som ser likt ut. Kjøkkenet var her når jeg overtok. Det som er dumt med HTH, er at det er dyrere å endre på kjøkkenet, enn om det hadde vært ikea. (Jeg synes løsningen her er kjip, men det koster for mye å endre lite) Anonymkode: 5d44d...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #10 Del Skrevet 10. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et hvitt HTH-kjøkken, og synes ikke det er noe kvalitetsforskjell mellom det og det fra ikea som ser likt ut. Kjøkkenet var her når jeg overtok. Det som er dumt med HTH, er at det er dyrere å endre på kjøkkenet, enn om det hadde vært ikea. (Jeg synes løsningen her er kjip, men det koster for mye å endre lite) Anonymkode: 5d44d...adc Tenker samme. Skal selge om 1-3 år. Ville selv syntes Ikea trekker opp. Men om egler psykologien sier HTH må det vurderes. Men tenker det er likegyldig. Ser hvem som gir best pris totalt tror jeg. Gidder ikke å legge 10 gjsener ekstra i finesser jeg skal ha i min neste bolig. Anonymkode: 42cb5...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #11 Del Skrevet 11. mai 2020 Jeg ville teoretisk ha trukket 100k for et IKEA kjøkken i forhold til HTH. Basert på teknisk levealder og design. Anonymkode: dc29c...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #12 Del Skrevet 11. mai 2020 For å være ærlig så synes jeg kjøkken fra IKEA er finere enn HTH kjøkken. De har vel samme garanti også. Anonymkode: 58606...969 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #13 Del Skrevet 11. mai 2020 Jeg har bygget hus tre ganger, og hver gang har jeg gått for dyre kjøkken produsert av det som er kjent som kvalitetskjøkkenprodusenten her i området. De to første husene ble solgt uten så mye som et spørsmål om hvor kjøkkenet var fra. Så neste gang kommer jeg til å velge Ikea. Og for meg trekker det opp at det er Ikea, for da kan man så enkelt legge til hylleplater, bytte dører og gjøre andre endringer uten at det blir en stor sak ut av det. Den dyre produsenten jeg har klarer ikke engang hoste opp ei hylleplate uten at man må gjennom telefoner, bestillinger og fire ukers ventetid🙄 Nå ber jeg ikke med HTH, men hos Ikea er det i hvertfall såre enkelt å gå innom og plukke med seg hylleplater og skuffer uten å måtte gjennom fem forskjellige steg først. Anonymkode: 822ab...b94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #14 Del Skrevet 11. mai 2020 Jeg har HTH-kjøkken, og det har ikke imponert meg. Må justere hengsler/fronter hele tiden. Jeg ville kjøpe nye fronter, men likte ingen av frontene til HTH. De skulle i tillegg ha nesten 10 000 for det. Jeg endte opp med fronter fra et annet merke. I forrige bolig hadde jeg et ikea-kjøkken som hadde stått på utstilling i varehuset i 3 år. Det var nesten ingen skraper på det. Jeg kunne bruke alle komponenter, og det var helt super kvalitet. Om man aldri har vært bevisst på materialene i boligen sin, aldri pusset opp eller har noe forhold til det, så vil man sikkert tro at HTH er et bedre kjøkken. Har man derimot erfaring tror jeg de fleste av dem foretrekker ikea. Men du vet jo ikke hvilke interessenter du får. Hvem er kjøpegruppen for din leilighet? Anonymkode: 1d060...4a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #15 Del Skrevet 11. mai 2020 Det er så vanskelig å si! Jeg vil tippe, 90% av markedet vil være fornøyde med ikea kjøkken. Det er både inntektsmessig og geografisk. Så, selger du leiligheten i 10% øverste sikte, prismessig pr kvadratmeter, og beliggenhet (sentralt Oslo, Bergen, Trondheim, Tromsø) bør du gå for dyrere kjøkkenprodusent, men da må du heller ikke velge billig, vanlig, hvit kjøkkenmodell. Hvem er målgruppa di? Anonymkode: df316...e36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #16 Del Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem er kjøpegruppen for din leilighet? Anonymkode: 1d060...4a1 Gjennomsnittsfamilien som handler på Ikea 😂 Anonymkode: 42cb5...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #17 Del Skrevet 11. mai 2020 Jeg har et HTH-kjøkken fra 2007, og jeg er ikke dødsimponert over kvaliteten. For meg er ikke et kjøkken fra HTH noe salgsargument, med mindre det er en av de mer påkostede modellene. Men for mange kjøpere høres kanskje HTH mer fancy ut enn IKEA? Anonymkode: 01756...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå