Gå til innhold

Redd for at jeg har kronasymptomer!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, nå begynner jeg å bli litt stressa her. Jeg har ikke helseangst, men opplever mye angst på grunn av traumer. Hadde et gigantisk angstanfall på fredag. Jeg pleier å føle meg sikkelig syk i flere dager etter sånne episoder. Men nå som det er korona så vet jeg ikke hvordan jeg skiller mellom det psykiske med korona symptomer. De dagene etter en «episode» kan jeg føle meg svimmel, utmattet, kvalm, få frysninger, sykdomsfølelse, muskelsmerter og dette uten at det er en fysisk årsak. Akkurat nå har jeg mange av de symptomene itilleg til at jeg er ørlite grann sår i halsen. Kan jeg ha fått korona? Eller overreagerer jeg?

Anonymkode: a3493...d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Høres ut som om du overreagerer. Har du oppholdt deg i en setting der du kan ha blitt utsatt for smitte den siste uken? 

Har du reist kollektivt, vært på kjøpesenter eller lignende? 

(Du vil bli dårligere ila noen dager om det faktisk er Corona btw ...)

Endret av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Høres ut som om du overreagerer. Har du oppholdt deg i en setting der du kan ha blitt utsatt for smitte den siste uken? 

Har du reist kollektivt, vært på kjøpesenter eller lignende? 

(Du vil bli dårligere ila noen dager om det faktisk er Corona btw ...)

Jeg reiste kollektivt for første gang siden skolene ble stengt igår, så det er litt tidelig, men var på kjøpesenter på fredag. Jeg blir bare litt usikker fordi jeg har hørt at man kan ha sikkelig vage symptomer når man er ung😬 er 17år

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reiste kollektivt for første gang siden skolene ble stengt igår, så det er litt tidelig, men var på kjøpesenter på fredag. Jeg blir bare litt usikker fordi jeg har hørt at man kan ha sikkelig vage symptomer når man er ung😬 er 17år

Da kan du uansett ta det med knusende ro :) nesten ingen i din aldersgruppe dør av dette. Bare følg med på kroppen, og hold litt mer avstand til omgivelsene enn du pleier frem til du vet mer.

Senk skuldrene og sov godt om natten. Jeg håper ikke du plager deg selv mer enn nødvendig pga dette. 

- klem 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at du har ettersymptomer etter angstanfall. Sånn har jeg det også i etterkant av angstanfall. Det er jo ikke bare sånn at man føler seg dårlig pga. det ene anfallet, men når man går rundt med mye angst i kroppen sånn på generelt grunnlag, blir man jo veldig dårlig. Blir svimmel, dårlig i magen, hodepine, høy puls, vondter her og der, osv. Mange rare symptomer som vanskelig kan forklares men som egentlig bare skyldes angsten.

Sannheten er at vi ikke vet om du har korona eller ikke, men jeg TROR om jeg skal gjette, at symptomene dine skyldes angsten. Og om det skulle vise seg at det var korona, så er du ung og sjansen for at du blir skikkelig syk av dette er SVÆRT liten. Husk at angst ofte er redsel for noe som er svært usannsynlig og som aldri vil skje... kroppen din er bare i "respons-modus" og overreagerer på hver eneste minste ting.

Anonymkode: 63de4...f10

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Da kan du uansett ta det med knusende ro :) nesten ingen i din aldersgruppe dør av dette. Bare følg med på kroppen, og hold litt mer avstand til omgivelsene enn du pleier frem til du vet mer.

Senk skuldrene og sov godt om natten. Jeg håper ikke du plager deg selv mer enn nødvendig pga dette. 

- klem 

Takk ble litt roligere nå🙂 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at du har ettersymptomer etter angstanfall. Sånn har jeg det også i etterkant av angstanfall. Det er jo ikke bare sånn at man føler seg dårlig pga. det ene anfallet, men når man går rundt med mye angst i kroppen sånn på generelt grunnlag, blir man jo veldig dårlig. Blir svimmel, dårlig i magen, hodepine, høy puls, vondter her og der, osv. Mange rare symptomer som vanskelig kan forklares men som egentlig bare skyldes angsten.

Sannheten er at vi ikke vet om du har korona eller ikke, men jeg TROR om jeg skal gjette, at symptomene dine skyldes angsten. Og om det skulle vise seg at det var korona, så er du ung og sjansen for at du blir skikkelig syk av dette er SVÆRT liten. Husk at angst ofte er redsel for noe som er svært usannsynlig og som aldri vil skje... kroppen din er bare i "respons-modus" og overreagerer på hver eneste minste ting.

Anonymkode: 63de4...f10

Leit å vite at du også kan ha det sånn, men hjelper å vite at jeg ikke er den eneste som får rare fysiske symptomer😅 takk for svar

• Opprett ny...