Gå til innhold

Løgn og selvbedrag angående det seksuelle.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir en seksuell person sammen med en som ikke er det, spurte en i annen tråd. Det fikk meg til å tenke på hvordan jeg selv er blitt lurt inn i slike forhold. 

Det er mye løgn og lureri angående sex i starten av et forhold. Kanskje til og med rent selvbedrag. At folk tror på at de er helt annerledes enn de faktisk er. 

Jeg, kvinne, har opplevd dette som løgn, omskriving av sannhet og muligens rent selvbedrag fra menn:

- Jeg er kåt hele tiden. (Han mente antagelig at han tenkte på sex noen ganger daglig, eventuelt VAR veldig kåt i tenårene, for orket kun å faktisk ha sex en gang i uken. Denne påstanden er gjenganger blant menn, ofte uten rot i virkeligheten.) 

- Det er veldig viktig å snakke åpent og ærlig om sex, og fantasier og seksuelle ønsker man har. (Mente helt tydelig at HAN skulle kunne dele fantasier og ønsker fritt. Jeg burde tie fullstendig, ellers ble han såret og sur. Kvinner skal jo ikke ha seksuelle fantasier og ønsker utover det de får!) 

- Jeg elsker å slikke! (Glemte å ta med "En gang i året. Kanskje!") 

- Jeg verken ser på eller fantaserer om andre enn deg. (Jeg har aldri krevd slikt, og det var ikke vanskelig å merke at det var en løgn. En helt unødvendig løgn.) 

- Kvinnens nytelse er svært viktig for meg. (Ærlig setning hadde vært "Det er veldig viktig for meg at kvinner nyter måten JEG nyter sex på, for jeg tilpasser meg så absolutt ikke andre behov og ønsker.) 

- Jeg anser meg selv som ganske så frisinnet og åpen for det meste. (Glemte å ta med "bare jeg ikke utfordres på noen måter utover temmelig smale rammer." Da er man ikke verken frisinnet eller åpen, egentlig, det er bare bullshit.) 

Har du opplevd noen av disse, eller andre løgner/selvbedrag? 

Anonymkode: df39e...2f9

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, var sammen med ei som "aldri sa nei" i begynnelsen, vi hadde sex både høyt og lavt, overalt. Gradvis så forsvant dette, og etter den mest ivrige forelskelsen dabbet litt ut, så kom det også frem at hun egentlig ikke var såå glad i sex. 

Det som var helt akseptert i begynnelsen (som å komme i munnen, ha sex på utradisjonelle steder og mye annet), det ble til noe hun egentlig aldri hadde vært glad i, og sex var noe man skulle holde i senga/på soverommet. Og mye, mye, mye mer.

Anonymkode: dfb96...3d2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg var «blind» og forelsket da jeg gikk inn i forholdet. Lurte meg selv til å tro at han ville bli mer leken og utforskende med tiden. Jeg tok feil.

Anonymkode: f544d...401

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke nødvendigvis være løgn eller selvbedrag. Jeg har i alle tidligere forhold opplevd partnerne mine som mer restriktive enn meg selv. Hvis jeg møtte en partner som utfordrer grensene mine vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert for det har ikke skjedd ennå. Jeg innbiller meg at rimming, golden showers og trekanter er ting jeg ville vært ukomfortabel med. Er jeg kjedelig? 

Anonymkode: 669bd...539

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å være mer tent tidlig i et forhold, i forelskelsefasen. Da er de fleste veldig på og kan ha sex mange ganger pr dag, etterhvert roer det seg ned. Det er jo ikke løgn eller bedrag av noen. 

Problemet er at det er noen som tror dette er slik det alltid vil være. 

Anonymkode: 3fb67...7a3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir en seksuell person sammen med en som ikke er det, spurte en i annen tråd. Det fikk meg til å tenke på hvordan jeg selv er blitt lurt inn i slike forhold. 

Det er mye løgn og lureri angående sex i starten av et forhold. Kanskje til og med rent selvbedrag. At folk tror på at de er helt annerledes enn de faktisk er. 

Jeg, kvinne, har opplevd dette som løgn, omskriving av sannhet og muligens rent selvbedrag fra menn:

- Jeg er kåt hele tiden. (Han mente antagelig at han tenkte på sex noen ganger daglig, eventuelt VAR veldig kåt i tenårene, for orket kun å faktisk ha sex en gang i uken. Denne påstanden er gjenganger blant menn, ofte uten rot i virkeligheten.) 

- Det er veldig viktig å snakke åpent og ærlig om sex, og fantasier og seksuelle ønsker man har. (Mente helt tydelig at HAN skulle kunne dele fantasier og ønsker fritt. Jeg burde tie fullstendig, ellers ble han såret og sur. Kvinner skal jo ikke ha seksuelle fantasier og ønsker utover det de får!) 

- Jeg elsker å slikke! (Glemte å ta med "En gang i året. Kanskje!") 

- Jeg verken ser på eller fantaserer om andre enn deg. (Jeg har aldri krevd slikt, og det var ikke vanskelig å merke at det var en løgn. En helt unødvendig løgn.) 

- Kvinnens nytelse er svært viktig for meg. (Ærlig setning hadde vært "Det er veldig viktig for meg at kvinner nyter måten JEG nyter sex på, for jeg tilpasser meg så absolutt ikke andre behov og ønsker.) 

- Jeg anser meg selv som ganske så frisinnet og åpen for det meste. (Glemte å ta med "bare jeg ikke utfordres på noen måter utover temmelig smale rammer." Da er man ikke verken frisinnet eller åpen, egentlig, det er bare bullshit.) 

Beste innlegget jeg har lest her inne i lang tid! Tror ikke det er bevisste løgner, men selvbedrag. Og så er det noe med at mange (ihvertfall jeg) dabber litt av når forelskelsen gir seg, og i starten med en ny partner tenker jeg alltid at «denne gangen skal det ikke skje». Og så gjør det det allikevel....

Anonymkode: 21362...f6d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanlig å være mer tent tidlig i et forhold, i forelskelsefasen. Da er de fleste veldig på og kan ha sex mange ganger pr dag, etterhvert roer det seg ned. Det er jo ikke løgn eller bedrag av noen. 

Problemet er at det er noen som tror dette er slik det alltid vil være. 

Anonymkode: 3fb67...7a3

Det er det om man fremstiller det som sannheten, selv etter en tid, der partner kanskje er utrolig frustrert over lite sex. Da er det utrolig irriterende å høre "Jeg er kåt hele tiden", når man stadig må være kåt uten å få respons. 

At menn ønsker å se på seg selv som svært kåte og virile, og at de TENKER på sex ganske ofte, det er bare inni deres eget hode, og hjelper absolutt ingenting når partner er kåt, og de ikke orker å HA sex. 

Jeg er ikke en som har besteget Mount Everest, selv om jeg kan se for meg at jeg går der, og gjerne skulle ønske at jeg var i form til en slik utfordring. Det er heller ikke sant å si at jeg løper en mil på under timen, selv om jeg gjorde det for 10 år siden. 

Greit at alle er noe mer kåt i starten, men når realiteten er at man orker og ønsker Å HA sex en gang i uken, så er det løgn/selvbedrag å påstå at man er kåt hele tiden /ønsker sex daglig. Kanskje til og med påstå flere ganger daglig, mens partner VET at det meste man kan håpe på i realiteten er frustrerende sjelden. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Da vi datet sa samboer at sex var viktig for ham, og han ville helst ha sex 2 ganger om dagen. Han ga også uttrykk for at han var veldig glad i å slikke. 

3 år inn i forholdet, og vi har sjeldent sex hver dag mange dager i strekk. Dersom vi har sex 2 ganger om dagen varer det max i 2 (toppen 3, men det er sjeldent) dager på rad. Han blir fortsatt glad når jeg kommer av slikking, og går ned på meg, men det er sjeldent ift hva han ga inntrykk av under dating. Gjennomsnittlig kanskje en gang hver til annenhver uke.. det går veldig i bølger, så noen ganger skjer det noen dager på rad, andre ganger går det flere uker mellom hver gang. Det verste er egentlig at sexen har blitt dårligere all around, han har lagt på seg 15-20kg, og holder ikke ut så lenge fysisk (altså blir sliten mye raskere). Nå de siste månedene har han også begynt å komme tidligere, så vi har sex, og med en gang det begynner å bli skikkelig godt for meg så kommer han... Skuffende. 

Har lest mitt eget innlegg nå, og ser at jeg må ta meg en prat med ham om sexlivet vårt ikveld :(

Anonymkode: 392fb...6a5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

TS er kvinne, men kjønn her er vel underordnet. Jeg kunne som mann ha skrevet noen lunde det samme om min kone. Kjærlighet gjør blind heter det og i begynnelsen av et forhold ser de fleste av oss ikke helt klart. Videre tenker vi at ting skal gå seg til, bare gi det tid så vil hun/han lære seg å like, akseptere, føle seg mere trygg og så videre. Vi er godt gift 10+ år, har sex regelmessig og det er oftest bra, men rutinepreget som en kanskje må forvente etter så lang tid sammen. Kona ordner sin orgasme selv når vi har sex, jeg skulle gjerne ha gjort det, men har aldri klart det. Klarte det fint med tidligere partner, både med fingre og munn. Hun kan kun stimuleres på en spesiell måte og stimuleres det 1 mm feil, feil trykk eller tempo, så er det over! Hun sier hun liker å gi munnsex, men det blir svært sjelden (jeg dusjer som regel før sex). Jeg elsker å gi munnsex, men hun liker ikke å få. Synes det er ekkelt. Jeg elsker forspill, utforske og erte hverandre. Hun vil helst kun ha samleie med minimalt med forspill. Dette kan mange ganger hver fint, men ikke hver eneste gang. Noen ganger dytter hun meg bare inn så det gjør vondt for oss begge og begynner frenetisk stimulering av klitoris. Min jobb da er bare å opprettholde ereksjonen. Forsøk på å diskutere vårt sexliv resulterer kun i at hun blir lei seg og tar absolutt alt som kritikk (selvom jeg prøver å ta det opp på en fin måte). Har av den grunn stort sett sluttet å ta det opp. 

Godt gift mann. Oftest fornøyd, men noen ganger frustrert. 

Anonymkode: 85800...5c3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beste innlegget jeg har lest her inne i lang tid! Tror ikke det er bevisste løgner, men selvbedrag. Og så er det noe med at mange (ihvertfall jeg) dabber litt av når forelskelsen gir seg, og i starten med en ny partner tenker jeg alltid at «denne gangen skal det ikke skje». Og så gjør det det allikevel....

Anonymkode: 21362...f6d

Jeg tror også at det er mye selvbedrag. 

Det er helt greit at det dabber litt av etterhvert. I starten er det jo gjerne sex flere ganger daglig, og i timevis, men livet har ikke plass til slikt i lengden. Jeg synes imidlertid ikke at jeg er nymfoman når jeg synes at to ganger i uken er et minimum, og det er differansen mellom påstand (også etter at realiteten har gått opp for meg iallefall) og hvordan personer faktisk er, hva de ønsker og orker, jeg har reagert veldig på, angående hvor kåte menn sier seg å være. 

Synes det er litt rart at nå når jeg for første gang er med en mann som faktisk gjerne har sex hver dag, om det er tid og anledning (det pleier ikke være det hver dag, utover i ferier), så er det også eneste mannen (av dem jeg har vært lenge nok sammen med til å bli frustrert over avvik mellom hva de sier og gjør) som aldri har hevdet "kåt hele tiden" eller "har gjerne sex hver dag /flere ganger dagen". Han som faktisk orker det virker ikke å ha behov for å poengtere sin kåthet. Den bare er. 

Det får meg til å lure på om selvbedraget/løgnen er forsøk på å snakke seg selv opp NÅR det er avvik mellom hvordan man er og hvordan man ønsker å være. 

Det var mannen med minst lyst som snakket mest om hvor kåt han alltid var. Jeg ble gal av det, for det var utrolig frustrerende å få høre hvor kåt han var, for så å måtte vente en uke på neste gang. Jeg hadde taklet det langt bedre dersom han istedenfor innrømmet at han ikke orket sex mer enn det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er motsatt. Han vil ha mer og mer eksperimentell sex jo lenger vi har vært sammen...sier plutselig at det hadde vært kjekt å hatt sex oftere.... han sa at han ikke liker å slikke men har begynt å gjøre det osv. Han har aldri snakka om at han er lite/mye kåt - jeg tror rett og slett han ikke har vært i et så langt/seriøst forhold før at det har vært noe å tenke over - kanskje fordi han forbinder forhold med krangling eller stagnasjon...vi krangler så å si aldri og har det mye gøy sammen. 

Første eksen min hadde mye mindre lyst enn meg, men hovedproblemet var vel egentlig skam rundt sex.

Ellers så har jeg hatt mye sex med ekser. De har sagt at de tilpassa seg meg/fikk lyst til det pga meg. Ene eksen var jeg sammen med i over 10 år. Han andre sa han digga å slikke og det var helt sant óg. 

Anonymkode: 42f87...7d2

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kåt hele tiden. (Han mente antagelig at han tenkte på sex noen ganger daglig, eventuelt VAR veldig kåt i tenårene, for orket kun å faktisk ha sex en gang i uken. Denne påstanden er gjenganger blant menn, ofte uten rot i virkeligheten.) 

Det å være sammen med en kvinne som konstant er kåt krever sin mann, for de fleste menn bukker dem under etter noen uker... Det er nok fordi de er for dårlig seksuelt trent, og ikke klarer å tilfredstille dine krav... Kanskje er du for kravstor når det gjelder hyppighet? Man kan ikke kreve sex, men man kan ønske sex når man vil, husk det! Fremstår du som overkåt og ei som aldri blir tilfredstilt, virker det litt turn-off for meg selv om jeg elsker sex og ønsker det flere ganger om dagen🙄

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Det å være sammen med en kvinne som konstant er kåt krever sin mann, for de fleste menn bukker dem under etter noen uker... Det er nok fordi de er for dårlig seksuelt trent, og ikke klarer å tilfredstille dine krav... Kanskje er du for kravstor når det gjelder hyppighet? Man kan ikke kreve sex, men man kan ønske sex når man vil, husk det! Fremstår du som overkåt og ei som aldri blir tilfredstilt, virker det litt turn-off for meg selv om jeg elsker sex og ønsker det flere ganger om dagen🙄

Dette punktet..... Hvis man antar at det er ei som aldri blir tilfredsstilt, ja.... Men det kan også være ei som er veldig glad i sex, sexen var jævlig god og man er fort klar for ny deilig sex.....  

I sånne tolkninger mener jeg det ligger endel tanke om at menn er kåte/vil ha sex hele tiden og det er normalt, man er jo mann.... Men om det er ei dame som et sånn så er det unormalt og avtennende.... 

Kvinner kan ha like stor sexlyst som en mann ... Er forskjellen på lysten stor så er man ikke kompatible, og som tråden antyder så må folk begynne å bli mer ærlige..... 

Lyst på mye sex betyr heller ikke konstant daglig livet gjennom, det vil være opp og ned...  Men å late som man er en annen seksuelt er å lure folk og skapet bare problemer senere i forholdet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, *Mocca* skrev:

Dette punktet..... Hvis man antar at det er ei som aldri blir tilfredsstilt, ja.... Men det kan også være ei som er veldig glad i sex, sexen var jævlig god og man er fort klar for ny deilig sex.....  

I sånne tolkninger mener jeg det ligger endel tanke om at menn er kåte/vil ha sex hele tiden og det er normalt, man er jo mann.... Men om det er ei dame som et sånn så er det unormalt og avtennende.... 

Kvinner kan ha like stor sexlyst som en mann ... Er forskjellen på lysten stor så er man ikke kompatible, og som tråden antyder så må folk begynne å bli mer ærlige..... 

Lyst på mye sex betyr heller ikke konstant daglig livet gjennom, det vil være opp og ned...  Men å late som man er en annen seksuelt er å lure folk og skapet bare problemer senere i forholdet.

Det er akkurat dette. 

Den du siterte klippet det og svarte slik slik at det ser ut til om jeg påstår at jeg er kåt hele tiden, men det er altså menn som har påstått dette, mens realiteten var at de orket sex kanskje en gang i uken. 

Jeg liker sex, liker det veldig godt, men påstår ikke at jeg er kåt hele tiden. Det ville være en løgn, selv om jeg helt klart var kåtere enn de mennene som skrøt på seg å være kåt hele tiden. Slik i det jevne er jeg storfornøyd med sex 2-3 ganger i uken, men å være sammen med menn som påsto å være kåt hele tiden, mens sannheten var at jeg måtte bruke alle triks jeg kunne for å få sex en gang i uken... Jeg skjønner da ikke hvorfor menn skryter på seg slik lyst. Man merker jo fort at det ikke stemmer. 

Traff på siste eks som skrøt på seg slikt rundt 2 år etter at forholdet vårt var over, en litt fuktig kveld på byen, og da presterte han å si at han savnet vårt heftige sexliv, og at å være sammen med meg hadde vært å gå rundt med en stiv en mer eller mindre konstant.

Jeg hadde som nevnt drukket litt og ble noe irritert over dette, så jeg kan ikke sverge på at jeg bare tenkte "Det er absolutt ikke slik jeg husker det, verken når det gjelder at det var et heftig sexliv eller at du var mer eller mindre konstant klar. Merkelig om du var i et slikt forhold, mens jeg var i ett som kan beskrives helt motsatt." 

Jeg har en anelse om at jeg tenkte det høyt, for han har iallefall aldri nevnt noe om sex når jeg har truffet på ham igjen. 😜

Samme mann påsto også (da vi var sammen) at han var åpen for det meste, men likevel, hver gang var det samme prosedyre, og uansett hva jeg forsøkte meg på var det umulig å rikke ham ut av standard prosedyre. 

Det verste er jo at menn som påstår slikt virker å tro fullt og helt på det de sier selv. Som om de er programert til å tro at de er sexmaskiner, gange opp alle ting som bekrefter det og slette fra minnet alt som tyder på at at de faktisk ikke er det. 

Som nevnt krever og trenger jeg ingen sexmaskin, men differansen mellom "kåt hele tiden" eller "ønsker sex daglig /flere ganger daglig" og sannheten, at sex en gang i uken holder, det blir et avvik som er tåpelig. Ikke minst frustrerende også, når jeg har normal lyst på sex 2-3 ganger i uken. Hvilket ikke er et vanvittig ønske/krav.

Mannen som selv i etterkant påsto at vi hadde et heftig sexliv og at han gikk konstant klar annonserte stadig at jeg måtte være klar for kvelden, for han hadde store planer om hva han skulle gjøre med meg, og jeg gledet meg til det... og så ble det ingenting. Forferdelig frustrerende! 

Den kåtheten og det "heftige" sexlivet vi liksom hadde var i hans hode. Kun der! 

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, *Mocca* skrev:

Men om det er ei dame som et sånn så er det unormalt og avtennende....

Unormalt og avtennende for meg ja, jeg sier ikke at alle menn tenker som meg! Og alle kvinner er ikke som deg... Problemet til TS var at menn skryter på seg kåtskap at de selv er umettelig, men når det kommer til stykket er det bare bløff... Da er det frustrerende for ei som vil ha sex hele tiden, det forstår vi begge godt😊...

For å være ærlig med deg er jeg såpass trenet seksuelt at jeg tåler noen runder over tid, men jeg påtvinger aldri noen mere sex enn de selv vil... altså null press og null stress...Så kommer poenget mitt at jeg synes det er turn-off at noen sier de er umettelig og ikke noen klarer å tilfredstille dem... håper du forstår hva jeg mener? Ja, viktig poeng du kommer med å være ærlige med hverandre, og lurerier kommer for en dag uansett... For meg handler sex om ærlighet, rettferdighet og en god del gøy...Og for å mette den seksuelle trangen finnes tusenvis andre ting enn å penetrere hele tiden, som kan være vanskelig for de fleste menn🙄

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker sex, liker det veldig godt, men påstår ikke at jeg er kåt hele tiden.

Er det du som er TS? da må jeg unnskylde med en gang. Misforsto innlegget ditt jeg og trodde du var ei som var umettelig og kravstor på mengden... Men nå forstår jeg deg bedre, synes du har et normalt syn på dine lyster og skjønner også godt at du blir frustrert...

Men det som blir diskutert lite er hvor lenge sexen skal vare? for noen er jo 5 minutter nok for noen menn, mens andre kan jo kose seg med forspill og sex opptil 1-2 timer... Jeg har lest endel og vet at det er mange menn som slurver med den nødvendige forspillet, og bare peiser på å tenker bare på seg selv... Fullt uvitende at de fleste kvinner trenger lengre tid på oppvarmingen. Det har jeg jo selv erfart at å bruke lengre tid på forspill/oppvarming blir jeg jo mere utholdende, og ikke minst får jeg jo er mye mere fornøyd kvinne🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Unormalt og avtennende for meg ja, jeg sier ikke at alle menn tenker som meg! Og alle kvinner er ikke som deg... Problemet til TS var at menn skryter på seg kåtskap at de selv er umettelig, men når det kommer til stykket er det bare bløff... Da er det frustrerende for ei som vil ha sex hele tiden, det forstår vi begge godt😊...

For å være ærlig med deg er jeg såpass trenet seksuelt at jeg tåler noen runder over tid, men jeg påtvinger aldri noen mere sex enn de selv vil... altså null press og null stress...Så kommer poenget mitt at jeg synes det er turn-off at noen sier de er umettelig og ikke noen klarer å tilfredstille dem... håper du forstår hva jeg mener? Ja, viktig poeng du kommer med å være ærlige med hverandre, og lurerier kommer for en dag uansett... For meg handler sex om ærlighet, rettferdighet og en god del gøy...Og for å mette den seksuelle trangen finnes tusenvis andre ting enn å penetrere hele tiden, som kan være vanskelig for de fleste menn🙄

Som du ser i innlegget over har jeg aldri påstått at jeg er umettelig, eller at ingen kan tilfredsstille meg. Ikke vil jeg ha sex hele tiden heller, jeg er storfornøyd med 2-3 ganger i uken. 

Det er differansen mellom at menn påstår at de er kåte hele tiden og ønsker sex daglig/flere ganger daglig, og faktisk, når det er temmelig sjelden de faktisk ønsker å ha sex, som er tåpelig og frustrerende. 

Umulig å tilfredsstille eller umettelig er jeg så absolutt ikke. Nå har jeg vært i et langt forhold der sex 2-4 ganger i uken er det normale, og daglig bare skjer i ferier når/om begge har overskudd og lyst til det. Jeg er absolutt tilfreds med det. 

Mannen jeg nå har skryter aldri på seg å være kåt hele tiden heller, men han er jevnt over kåtere enn de mennene som påsto det. Han er kåtere enn meg også, så det hender at jeg må takke nei. Så nei, jeg er ikke umettelig og det er ikke slik at ingen kan tilfredsstille meg. Jeg er meget tilfreds og tilfredsstilt nå... men det var jeg ikke i forholdene der menn bare skrøt på seg en kåthet som absolutt ikke var reell. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Bamseklemmer skrev:

Er det du som er TS? da må jeg unnskylde med en gang. Misforsto innlegget ditt jeg og trodde du var ei som var umettelig og kravstor på mengden... Men nå forstår jeg deg bedre, synes du har et normalt syn på dine lyster og skjønner også godt at du blir frustrert...

Men det som blir diskutert lite er hvor lenge sexen skal vare? for noen er jo 5 minutter nok for noen menn, mens andre kan jo kose seg med forspill og sex opptil 1-2 timer... Jeg har lest endel og vet at det er mange menn som slurver med den nødvendige forspillet, og bare peiser på å tenker bare på seg selv... Fullt uvitende at de fleste kvinner trenger lengre tid på oppvarmingen. Det har jeg jo selv erfart at å bruke lengre tid på forspill/oppvarming blir jeg jo mere utholdende, og ikke minst får jeg jo er mye mere fornøyd kvinne🙄

Nå kryssvarte vi, så jeg så ikke dette før jeg svarte deg. Ja du misforsto nok, men ser at du forsto nå. :)

Det du spør om er litt utenfor tråden, men ja varigheten av sex er jo også vesentlig for å bli tilfreds. Jeg var vant til 5- maks 20 minutter totalt, til jeg traff ham jeg nå er gift med. Om det gikk over 20 minutter var det fordi jeg ga helkroppsmassasje til mannen (sensuelt, men vil ikke akkurat kalle det sex), aldri fordi det var langt forspill med meg i fokus.

Min mann liker langvarig sex. 30 minutter er et minimum, og har vi god tid og anledning kan vi gjerne bruke over timen totalt. Jeg setter pris på det, men kunne gjerne innimellom hatt en kjapp runde. "Det er bare tømming, ikke sex!" sier han, så det blir aldri det. 

Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg skal sette som ideell tidsbruk for min del, men jeg foretrekker nok heller over 30 min enn 5- 10 min. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke nødvendigvis være løgn eller selvbedrag. Jeg har i alle tidligere forhold opplevd partnerne mine som mer restriktive enn meg selv. Hvis jeg møtte en partner som utfordrer grensene mine vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert for det har ikke skjedd ennå. Jeg innbiller meg at rimming, golden showers og trekanter er ting jeg ville vært ukomfortabel med. Er jeg kjedelig? 

Anonymkode: 669bd...539

Nå var det ikke et spørsmål om kjedelig eller ikke, men om løgn og selvbedrag.

Om du har ting du ikke er komfortabel med er det helt greit, og absolutt normalt, men du ville også lyve dersom du sa "Jeg er med på absolutt alt angående sex!", og så er du ikke det. 

Unødvendig løgn også, for det er da helt ok å si "Jeg er åpen for mye, men det er selvfølgelig ting jeg ikke ønsker eller hadde vært komfortabel med." Hvilket også ville være et bedre utgangspunkt for ærlige samtaler om hvor grensene går, og hvilke ting man ikke ønsker. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror de aller fleste har opplevd dette, uavhengig av kjønn. I en datingsammenheng handler det også om å selge seg inn. Man ønsker å fremstille seg selv så bra som mulig. Jeg har hørt det meste av overdrivelser. Nå sist var det ei som skrøt på seg fotballinteresse, men det viste seg raskt at det var en kraftig overdrivelse. Jeg ble ikke overrasket engang, nettopp fordi det er såpass vanlig. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...