Gå til innhold

Fy fader altså, skolen starter opp med planleggingsdag!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

hvis du hadde satt på et ironiflagg så er HI en god parodi på et typisk KG syteinnlegg. Men det gjorde du ikke, og da fremstår det som et typisk KG syteinnlegg. Og du har fått mange svar fra folk som gir ordentlige svar på hvorfor det ikke er urimelig at lærerne planlegger, og det viser jo tydelig at de tar HI alvorlig. Jeg ser ingen som forstår at det er ironi.

Jeg er glad det er ironi, men du klarte ikke å formidle det!!!

Anonymkode: 18911...5b0

Du, jeg tror bruken av AB gjør dette forvirrende. Du siterte innlegget mitt og sa det var ureflektert oppgulp. Jeg er ikke TS.

Mitt innlegg var det som var ironisk. TS tror jeg mener dette med blodig alvor.

Anonymkode: 5076e...9c1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg usikker på om du mener dette, men hvis du blant annet ser på responsen så tror jeg det er mange som har forstått budskapet likevel.

Og nei, jeg mener faktisk ikke at lærere skulle planlegge nå i helgen. Jeg mener ikke at man ikke bør planlegge for åpningen, eller at lærere har nå hatt fri i to måneder...

🤦‍♀️

Jeg er glad for at det er ironi, men nei, jeg skjønte ikke at det var ironi. Rett og slett fordi jeg allerede har møtt samme type holdning flere ganger her inne de siste ukene. Jeg nevnte planleggingsdag forrige uke, og det tok ikke mange minuttene før jeg fikk svar a la ditt. Da blir det vanskelig å forstå at akkurat dette er ironisk. 

Anonymkode: d2680...9a3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, jeg tror bruken av AB gjør dette forvirrende. Du siterte innlegget mitt og sa det var ureflektert oppgulp. Jeg er ikke TS.

Mitt innlegg var det som var ironisk. TS tror jeg mener dette med blodig alvor.

haha, sorry, ser det nå!! jeg leste ordene "utrolig" og blabla og trodde jeg siterte hovedinnlegget. Det var det som var meningen. Jeg ser jo at ditt innlegg var ironisk!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det i alle fall en vgs som knapt har gitt elevene undervisning eller oppgaver i tiden med hjemme"undervisning". De trenger nå to uker før de klarer å åpne, så der begynner ikke elevene før 24. mai.

Anonymkode: b5c06...657

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heeeelt utrolig, etter så mange dager med redusert undervisning, må lærerne starte opp skolen igjen med planleggingsdag! Kjenner dette irriterer meg ganske kraftig! Hvordan i all verden kan de ikke ha hatt tid til å tenke over og planlegge åpningen igjen før nå?? De har undervist mye mindre enn de pleier og det kan umulig komme som noen overraskelse at det på et tidspunkt skulle åpnes igjen OG de er allerede i gang mange steder med de minste.  Nå burde jo alt være klappet og klart fra dag 1 så fort klarsignalet fra regjeringen kom.

Anonymkode: 65a31...928

La meg opplyse deg. Selve den digitale undervisningen har ikke tatt så mye tid nei. Her er en liste over andre daglige arbeidsoppgaver jeg har hatt, siden du åpenbart tror vi har lite å gjøre:

- Lese og svare på/sende ut email 

- kontakt med og oppfølging av elever 

- Lese gjennom/gi tilbakemeldinger på det elevene leverer inn (2 klasser) 

- grundigere vurdering av større oppgaver 

- ekstra kontakt med foreldre/elever med spesielt behov for oppfølging 

- planlegging av undervisning/oppgaver 

- lage oversiktlige og gode planer til neste dag + ukeplaner

- møter og planlegging med andre lærere

- annet (skal ikke kjede dere med å fortsette listen) 

Mye av dette tar mye mer tid enn til vanlig, på grunn av situasjonen og at vi ikke har den vanlige kontakten med elevene på skolen. I tillegg har man hatt barn hjemme store deler av perioden. Det har gått med en del kvelder og søndager, men det er greit, jeg elsker jobben min. 

Vi visste lite om hvordan åpningen ville bli før nå torsdag. Nå skal vi: endre/lage nye planer, lage grupper, sjonglere hjemmeskole/vanlig skole (blir begge deler, så vi må fordele lærere, fag, klasserom, osv på en helt annen måte), planlegge godt smittevern, osv. 

Og dette mener du vi ikke skal få en dag til å planlegge? Har aldri følt større behov for en planleggingsdag. 

Folk må gjerne slutte å uttale seg om ting de åpenbart ikke har peiling på. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig. De burde forberedt seg for lenge siden.

Anonymkode: 7861b...808

• Liker 2
Skrevet

Har ikke lest alle sidene, men hvis det var ironisk ment, så beklager. Men har møtt denne holdningen tidligere, så man blir litt lei.. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Titori skrev:

Har ikke lest alle sidene, men hvis det var ironisk ment, så beklager. Men har møtt denne holdningen tidligere, så man blir litt lei.. 

det var ikke HI som var ironisk - det var et senere innlegg som kopierte deler av HI. Derav forvirringen. Det var min feil!! jeg som leste for fort!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. De burde forberedt seg for lenge siden.

Anonymkode: 7861b...808

Helt enig. Hadde de begynt før jul, som de burde, så kunne de hatt dette klar i tide.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Titori skrev:

La meg opplyse deg. Selve den digitale undervisningen har ikke tatt så mye tid nei. Her er en liste over andre daglige arbeidsoppgaver jeg har hatt, siden du åpenbart tror vi har lite å gjøre:

Mye av dette tar mye mer tid enn til vanlig, på grunn av situasjonen og at vi ikke har den vanlige kontakten med elevene på skolen. I tillegg har man hatt barn hjemme store deler av perioden. Det har gått med en del kvelder og søndager, men det er greit, jeg elsker jobben min. 

Vi visste lite om hvordan åpningen ville bli før nå torsdag. Nå skal vi: endre/lage nye planer, lage grupper, sjonglere hjemmeskole/vanlig skole (blir begge deler, så vi må fordele lærere, fag, klasserom, osv på en helt annen måte), planlegge godt smittevern, osv. 

Og dette mener du vi ikke skal få en dag til å planlegge? Har aldri følt større behov for en planleggingsdag. 

Dette! For ikke å snakke om individuell tilpassing i forhold til tiden som har vært med hjemmeskole. Føler jeg har vært tilgjengelig 24 timer i døgnet siden normal skoledag passet dårlig for enkelte som måtte gjennomføre opplegget på kveldstid og trengte hjelp. 

I tillegg til all den tiden det har tatt å produsere instruksvideoer og lignende. Noen av dere som har prøvd innspill av forklaringer med en ettåring og en treåring rundt beina? Ikke gjort på en tagning for å si det sånn. 

Anonymkode: c757c...5c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/norge/mener-skolene-har-fatt-for-liten-tid_-_-ingen-vet-hva-de-skal-gjore-1.15011717

Nei, det ser ikke ut som det er behov for noe planlegging, alt går sømløst!

Dette var vel samme fyr som vil ha sommerskole i to uker? Jeg er enig med ham at vi fikk lite tid, men jeg er uenig med ham mtp hvor skoen trykker. Fra linken: 

Sitat

– Utfordringen er at skolene kun har fått signal om at de skal åpne igjen. De har ikke fått signal om innholdet i det de skal undervise i, noe som gjør at skolen nå har store utfordringer med å vite hvordan de skal avvikle skoleåret, forteller han.

Innholdet i hva vi skal undervise i er det som bekymrer meg minst. Vi har læreplaner og både hel- og halvårsplaner. Innholdet er altså greit, det må bare tilpasses til den nye hverdagen. Jeg er mer bekymret for hvordan alt det praktiske kommer til å fungere. 

Anonymkode: d2680...9a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Example said:

En privat bedrift har heller ikke det samme ansvaret. Det er forskjell på å åpne en butikk igjen enn en skole med potensielt mange hundre elever, hvor en skal ta hensyn til alt mulig. 

Det ville ikke vært noe stort problem å ta det ansvaret på torsdag og fredag i stedet for å prokrastinere til siste liten og tvinge foreldre til å være hjemme i to dager til på veldig kort varsel. Selv om den endelige avgjørelsen kom torsdag så er ikke dette noe som kom dalende ned fra himmelen. Det finnes for øvrig nok av store bedrifter med et gigantisk samfunnsansvar, men det er irrelevant for saken.

Anonymkode: ee2f7...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Titori said:

Det ville bli akkurat det samme om dere droppet å gjøre dette på torsdag og fredag i stedet for mandag og tirsdag. Da hadde imidlertid tusenvis av foreldre sluppet å fortelle arbeidsgiver på fredag at de ikke kan komme på jobb på mandag og tirsdag likevel siden lærerene plutselig har innsett at de må planlegge. At dere måtte legge opp til at barna må ha en viss avstand og ta hensyn til smittespredning og hygiene kan ikke ha kommet som ei bombe. Utover det er det ingen absolutte regler, bare veiledning.

Anonymkode: ee2f7...6a5

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette måtte jo komme...🙄 

Kanskje sette seg litt inn i dette før man uttaler seg? 

Anonymkode: 9bc3f...bc2

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør de her også, og det er vel ikke så rart? Åpningen kom på svært kort varsel. Det er vanskelig å planlegge noe når man ikke vet når eller hvordan. Dessuten har jo lærerne vært opptatt med å undervise. Jeg vet noen lærere har hatt meget lite arbeidskrevende opplegg, mens andre har hatt undervisning som har krevet mye tid. Jeg har to barn på skolen, og det var STOR forskjell på oppleggene deres. Det ene krevde minimalt fra læreren, mens det andre krevde mye.

Anonymkode: ad845...c69

AnonymBruker
Skrevet

Innlegg som HI vitner om uvitenhet og er bare flaut å lese... 

Anonymkode: 01e2a...bc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser du har erfaring med lærerarbeid.

Anonymkode: 5174f...291

Skrevet

Ts, vær så snill fortell meg hva du jobber med så jeg kan få mene litt om hvordan du bør utføre oppgavene dine best mulig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heeeelt utrolig, etter så mange dager med redusert undervisning, må lærerne starte opp skolen igjen med planleggingsdag! Kjenner dette irriterer meg ganske kraftig! Hvordan i all verden kan de ikke ha hatt tid til å tenke over og planlegge åpningen igjen før nå?? De har undervist mye mindre enn de pleier og det kan umulig komme som noen overraskelse at det på et tidspunkt skulle åpnes igjen OG de er allerede i gang mange steder med de minste.  Nå burde jo alt være klappet og klart fra dag 1 så fort klarsignalet fra regjeringen kom.

Anonymkode: 65a31...928

Hvordan vet du at vi har undervist mye mindre enn vi pleier? Jeg har undervist MYE mer enn jeg pleier. Du vet jo heller ikke noe om hvor lang tid det tar å implementere smittevernsreglene på en skole, organisere renhold, skoleskyss eller hvordan man skal omdisponere lærere og assistenter i disse nye kohortene. (Det er vel uansett styggedom å bruke ordet kohort her inne på KG). Når regjeringen informerer om skoleåpning på en torsdag, så er det faktisk ikke et hav av tid å gjøre dette på. 

Anonymkode: d792b...a2e

• Liker 1
  • Opprett ny...