AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #21 Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heeeelt utrolig, etter så mange dager med redusert undervisning, må lærerne starte opp skolen igjen med planleggingsdag! Kjenner dette irriterer meg ganske kraftig! Hvordan i all verden kan de ikke ha hatt tid til å tenke over og planlegge åpningen igjen før nå?? De har undervist mye mindre enn de pleier og det kan umulig komme som noen overraskelse at det på et tidspunkt skulle åpnes igjen OG de er allerede i gang mange steder med de minste. Nå burde jo alt være klappet og klart fra dag 1 så fort klarsignalet fra regjeringen kom. Anonymkode: 65a31...928 Dette er så tullete at jeg ikke engang orker å bli provosert. Men joda, vi skal ha planleggingsdag. Den har vi blitt fortalt at vi skal ha, det er ikke noe vi lærere har funnet på selv. Det er heller ikke slik at vi skal sitte der og planlegge egen undervisning. Det som står på planen er at vi skal gjennom alt av informasjon rundt den nye hverdagen, fra romkabal til timeplan og smittevern. Og nei, det er ikke noe jeg har kunnet sitte hjemme og planlegge. Jeg har nemlig ikke myndighet til å ta noe avgjørelser rundt dette. Min oppgave har vært å passe på timene og elevene mine, og avvente beskjed om hva som skjer videre. En av beskjedene som kom på fredag var at jeg skal møte opp på en planleggingsdag før skolen åpner, for gjennomgang av alt det praktiske. Først hele personalet, så trinn og til slutt team. Når alt det er på plass er dagen fort over, og da kan jeg dra hjem for å planlegge egen undervisning. Så du kan egentlig bli så provosert du bare orker, jeg tror ikke noen bryr seg nevneverdig om akkurat det. Anonymkode: d2680...9a3 19
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #22 Skrevet 10. mai 2020 Her har man sluppet relativt billig unna (for denne gangen), så dette er vel ikke noe å klage over TS. Andre land har hatt det langt verre. Spør du meg burde skolene forblitt stengte til august for sikkerhets skyld. Anonymkode: 89c75...91d 4
Maleficenta Skrevet 10. mai 2020 #23 Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Heeeelt utrolig, etter så mange dager med redusert undervisning, må lærerne starte opp skolen igjen med planleggingsdag! Kjenner dette irriterer meg ganske kraftig! Hvordan i all verden kan de ikke ha hatt tid til å tenke over og planlegge åpningen igjen før nå?? De har undervist mye mindre enn de pleier og det kan umulig komme som noen overraskelse at det på et tidspunkt skulle åpnes igjen OG de er allerede i gang mange steder med de minste. Nå burde jo alt være klappet og klart fra dag 1 så fort klarsignalet fra regjeringen kom. Anonymkode: 65a31...928 Der er jeg faktisk fullstendig enig. 1
Maleficenta Skrevet 10. mai 2020 #24 Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De trenger jo helt nye planer nå når det skal være masse uteskole osv og det blir en helt ny hverdag for dem også. Anonymkode: 33c2c...394 Det har de allerede hatt tid til å planlegge 1
Taffel Skrevet 10. mai 2020 #25 Skrevet 10. mai 2020 Heter barnet ditt Bønna? http://www.piasverden.com/ 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #26 Skrevet 10. mai 2020 Vær glad de planlegger litt du. Vår skole starter opp i morgen med en ganske jævlig løsning. Ville heller ventet noen dager. Anonymkode: 4955a...5dc 5
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #27 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Det har de allerede hatt tid til å planlegge Eh, nei. Beskjeden kom i slutten av inneværende uke, det er da ganske knapt med tid å kaste seg rundt igjen. Hele denne situasjonen har vært full av hyppige endringer for mange arbeidstakere, lærere inkludert. Generelt ser jeg ikke helt poenget i å risikere oppbluss igjen. Skolene for resterende alderstrinn burde ha vært stengt til over sommeren, for det er uansett ikke så lenge til ferien nå. Anonymkode: 89c75...91d 10
Maleficenta Skrevet 10. mai 2020 #28 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Beskjeden kom i slutten av inneværende uke, det er da ganske knapt med tid å kaste seg rundt igjen. Hele denne situasjonen har vært full av hyppige endringer for mange arbeidstakere, lærere inkludert. Generelt ser jeg ikke helt poenget i å risikere oppbluss igjen. Skolene for resterende alderstrinn burde ha vært stengt til over sommeren, for det er uansett ikke så lenge til ferien nå. Anonymkode: 89c75...91d De visste jo det kom til å åpne på et tidspunkt. De skulle begynt å planlegge så snart småskolen åpnet 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #29 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Maleficenta skrev: De visste jo det kom til å åpne på et tidspunkt. De skulle begynt å planlegge så snart småskolen åpnet Og du tror at all tid bare kan brukes til planlegging? Da småskolene åpnet, var lærerne fordelt mellom å ha fysisk undervisning for småskoleelevene og fortsatt hjemmeundervisning for de alderstrinnene det ikke er åpnet for ennå. Med smittevernstiltak må man også ha flere lærere enn vanlig, så det er begrenset hvor mye tid man kan bruke på planlegging. At folk får 1-2 dager ekstra før de større elevene kan gå på skolen igjen får folk tåle. Ærlig talt, det er ikke noe å klage over. Det kunne vært så mye verre med portforbud og det hele, som man sannsynligvis nå har sluppet unna hvertfall for første bølge. Syntes det hadde vært direkte uansvarlig å bare måke på med skolestart første dag uten at det er skikkelig planlagt. Et dårlig planlagt opplegg kan føre til ny og stor smittespredning. Virker som om folk tror at det allerede er over. Det er det IKKE, vi er så vidt ferdig med første bølge og bør gjøre alt vi kan for at det ikke blusser opp igjen. Anonymkode: 89c75...91d 14
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #30 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, Maleficenta skrev: De visste jo det kom til å åpne på et tidspunkt. De skulle begynt å planlegge så snart småskolen åpnet Men de fikk ikke vite hvilke retningslinjer og regler de skulle forholde seg til Anonymkode: f6215...054 6
Maleficenta Skrevet 10. mai 2020 #31 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men de fikk ikke vite hvilke retningslinjer og regler de skulle forholde seg til Anonymkode: f6215...054 Er lettere med de store barna det da. De forstår jo hvordan de skal oppføre seg innenfor retningslinjene. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #32 Skrevet 10. mai 2020 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Er lettere med de store barna det da. De forstår jo hvordan de skal oppføre seg innenfor retningslinjene. Mulig de forstår det, men bruker de kunnskapen i praksis? Anonymkode: 4955a...5dc 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #33 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, Maleficenta skrev: Er lettere med de store barna det da. De forstår jo hvordan de skal oppføre seg innenfor retningslinjene. Det skal fortsatt planlegges. Anonymkode: f6215...054 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #34 Skrevet 10. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, nei. Beskjeden kom i slutten av inneværende uke, det er da ganske knapt med tid å kaste seg rundt igjen. Hele denne situasjonen har vært full av hyppige endringer for mange arbeidstakere, lærere inkludert. Generelt ser jeg ikke helt poenget i å risikere oppbluss igjen. Skolene for resterende alderstrinn burde ha vært stengt til over sommeren, for det er uansett ikke så lenge til ferien nå. Anonymkode: 89c75...91d Man kan jo ikke si at beskjeden kom overraskende på?! Helt siden småskolen ble åpent har man jo fått beskjed om at skolene skal stå klare til å ta imot resterende elever på kort varsel. Så man må jo ha planlagt for et slikt scenario også? Sier ikke nødvendigvis den enkelte lærer, men skoleledelse. I vår kommune kom beskjeden om planleggingsdager for hele 1-10 trinn på fredag kl 13.00. Det er lovlig sent å skulle vite at jeg ikke kan dra på jobb i morgen fordi jeg plutselig må passe på 6 åringen min. Anonymkode: df74a...adc 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #35 Skrevet 10. mai 2020 Jeg synes du har lite forståelse for hvordan skolen fungerer, og lite respekt for menneskene som jobber der, tatt i betraktning at du sender barnet ditt dit store deler av uka. Tiltakene er ikke nødvendigvis forenlig med hver eneste skoles fysiske og praktiske utforming, og bemanning kan mangle. Jeg er selv svært imponert over hvordan lærerne har kastet seg rundt og tilpasset seg, til og med de litt eldre som ikke er så teknisk kyndig. At de trenger én eller to dager på tilpasse seg på nytt er selvfølgelig helt ok. Anonymkode: 8be36...2e7 14
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #36 Skrevet 10. mai 2020 Her åpner skolen for eldste i morgen. Han har gått der i 2 uker allerede. De på 5 trinn må vente. Skolen åpner tirsdag , men de skal ikke gå hver dag. Stresser litt med å få vite hvilke dager de er på skole, da jeg får fri fra jobb når der er hjemmeskole. Korona fravær, jobber på sykehus. Anonymkode: dc0d8...cca
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #37 Skrevet 10. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, dette er jo HELT utrolig. Lærere som jo ha vært på jobb hele tiden og konstant hatt arbeid om dagen, med å lære seg nye løsninger og tilpasse seg helt ny undervisningsmetode. Også presterer de å skulle planlegge for at barna kommer tilbake etter denne krisen!!! HALLO!?! Det kunne de da vitterlig gjort i helgen. Anonymkode: 5076e...9c1 det som er helt utrolig, er at du kan få deg til å lire av deg slikt ureflektert oppgulp. Jeg ser du har fått mange gode svar som forklarer situasjonen, og håper du tenker deg om. Anonymkode: 18911...5b0 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #38 Skrevet 10. mai 2020 En privat bedrift som er avhengig av kunder ville nok gjort dette på torsdag og fredag. Det har vært snakk om at skolen skulle åpne i morgen i lang tid, det var bare detaljene som var ukjente. Når man jobber i det offentlige får imidlertid kostnader man påfører brukerene ingen konsekvenser, og derfor kan de gjøre akkurat som de vil. Anonymkode: ee2f7...6a5 3
stan Skrevet 10. mai 2020 #39 Skrevet 10. mai 2020 Det er foreløpig vært én arbeidsdag etter det ble kjent at elevene skal tilbake til skolene. Ikke på vanlig måte, men på en slik måte at smittevernet overholdes. Og det skal overholdes fra første stund, og hele tiden, ikke sånn litt etter hvert. Det blir ikke skole som normalt, med lokale tilpasninger. Hadde regjeringen gitt skolene litt tidligere beskjed, hadde nok planleggingsdager vært mindre nødvendig. 7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #40 Skrevet 10. mai 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her åpner skolen for eldste i morgen. Han har gått der i 2 uker allerede. De på 5 trinn må vente. Skolen åpner tirsdag , men de skal ikke gå hver dag. Stresser litt med å få vite hvilke dager de er på skole, da jeg får fri fra jobb når der er hjemmeskole. Korona fravær, jobber på sykehus. Anonymkode: dc0d8...cca Får du fri for å ha hjemmeskole med femteklassing, eller misforstod jeg deg? Anonymkode: a09d9...94a
Anbefalte innlegg