Banan Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 (endret) Noen som har prøvd Piano sin ferdige pavlovakrem? Er den god? (https://www.tine.no/merkevarer/piano/produkter/piano-pavlovakrem) Har sagt jeg kan ta med pavlova på 17. Mai, men har aldri laget det før. Lurer på om jeg kunne tatt med merengsbunnen og ferdig pisket pavlovakrem på boks, som jeg bare kunne tilsatt på bunnen rett før servering. Endret 10. mai 2020 av Banan
Brunhilde Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Jeg syns ikke den er god. Jeg pleier å lage kakefyll med vaniljesmak (gjerne den uten koking) og blande den med pisket fløte. En pakke fyll til en 3 dl med fløte syns jeg blir bra. Men den kremen du linker til er bare kjedelig, men det er jo min mening.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Jeg pleier å bruke vanlig krem og har masse bær på. Hadde ikke turt å dukke opp med ferdigprodukt😅 Anonymkode: f120c...5d4 2
GjestSiden2006 Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Jeg sier ja til ferdigprodukter, om det står mellom å lage eller ikke lage. De som har tid og lyst til å gjøre det på en annen måte kan jo det. Godt for meg uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 Jeg antar at den er god, alt som er søtt er godt. Men prisen da! Du får ørten ganger så mye krem for pengene om du kjøper kremfløte, og uansett skal den piskes før bruk. (Og jeg antar at det betyr "rett før bruk".) Litt sukker eller vanlijesukker har du vel i skapet. Dette er en vare for folk med mer penger enn vett. Anonymkode: eb4ac...c13
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Lag heller eggekrem. Legg på, dekk over med pisket krem og topp med bær. MYYYYE bedre enn helfabrikata! Anonymkode: 648f7...9cb 4
Snuppeluppen Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Har aldri prøvd den, men når jeg skal ha med pavlova bort så lager jeg alt ferdig men setter den sammen borte før den serveres. Pisker krem og blander med vaniljekrem hjemme, og legger det i en tett boks. Vasker og skjærer opp frukt og tar med i boks også. Fungerer veldig fint.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 Bruker å piske krem og blande det med en kartong ferdig vaniljekrem. Anonymkode: 8aa0c...a43 9
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #9 Skrevet 11. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bruker å piske krem og blande det med en kartong ferdig vaniljekrem. Anonymkode: 8aa0c...a43 Jeg gjør det samme. Anonymkode: 32bdd...931 2
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2020 #10 Skrevet 11. mai 2020 Jeg bruker både Tine vaniljekrem og pisket fløte når jeg lager pavlova. Med denne blir kaka kanskje rimeligere og kanskje like god.
Brunhilde Skrevet 12. mai 2020 #11 Skrevet 12. mai 2020 (endret) On 5/11/2020 at 10:13 AM, GjestSiden2006 said: Jeg sier ja til ferdigprodukter, om det står mellom å lage eller ikke lage. De som har tid og lyst til å gjøre det på en annen måte kan jo det. Godt for meg uansett. Jeg er stort sett enig, men jeg er blitt servert pavlova med denne kremen flere ganger, og den er faktisk ikke spesielt god, snarere det motsatte. Syns jeg. Endret 12. mai 2020 av Brunhilde
Banan Skrevet 13. mai 2020 Forfatter #12 Skrevet 13. mai 2020 Takk for alle tilbakemeldinger. Virker som at flere ikke har prøvd eller mener at den ferdige pavlovakremen ikke er noe god, så da tør jeg ikke å satse på den. Da blir det pianos vaniljekrem blandet med pisket fløte i stedet 🙂 Sikkert noen som mener at dette heller ikke er godt nok siden det ikke er 100% hjemmelaget, men en slik krem har jeg fått servert flere ganger og jeg synes det er veldig godt.
Banan Skrevet 13. mai 2020 Forfatter #13 Skrevet 13. mai 2020 På 11.5.2020 den 14.57, Snuppeluppen skrev: Har aldri prøvd den, men når jeg skal ha med pavlova bort så lager jeg alt ferdig men setter den sammen borte før den serveres. Pisker krem og blander med vaniljekrem hjemme, og legger det i en tett boks. Vasker og skjærer opp frukt og tar med i boks også. Fungerer veldig fint. Veldig lurt, takk for tips! 🙂 Bruker du en hel boks vaniljekrem (5 dl) til en kremfløte (3 dl)? Tilsetter du sukker i kremen?
Snuppeluppen Skrevet 13. mai 2020 #14 Skrevet 13. mai 2020 Bare hyggelig 😊 Bruker 5 dl kremfløte og 5 dl vaniljekrem. Pleier ikke å tilsette sukker da jeg syns det blir søtt nok med vaniljekrem blandet inn. 2
Gjeste mann Skrevet 13. mai 2020 #15 Skrevet 13. mai 2020 Når man lager marengsbunnen så bruker jo man eggehviter, altså blir det mange eggeplommer til overs. Disse eggeplommene bruker jeg som basis for hjemmelaget vaniljekrem (med vaniljestang) Dette blandes med pisket krem til toppingen. Smaker noe helt annet enn ferdigprodukter. Et annet alternativ til eggeplommene kan være å lage eggekrem til skoleboller. Nam. 2
Brunhilde Skrevet 14. mai 2020 #16 Skrevet 14. mai 2020 On 5/13/2020 at 3:20 PM, Banan said: Takk for alle tilbakemeldinger. Virker som at flere ikke har prøvd eller mener at den ferdige pavlovakremen ikke er noe god, så da tør jeg ikke å satse på den. Da blir det pianos vaniljekrem blandet med pisket fløte i stedet 🙂 Sikkert noen som mener at dette heller ikke er godt nok siden det ikke er 100% hjemmelaget, men en slik krem har jeg fått servert flere ganger og jeg synes det er veldig godt. Det er godt. Den ferdige vaniljekremen er faktisk veldig god. Noen ganger bruker jeg Idun kakefyll og erstatten 1/2 dl melk med en eggeplome som jeg rører i når jeg har tatt den av platen, men mens den fremdeles er varm. Det gjør kremen enda bedre. On 5/13/2020 at 5:01 PM, Gjeste mann said: Når man lager marengsbunnen så bruker jo man eggehviter, altså blir det mange eggeplommer til overs. Disse eggeplommene bruker jeg som basis for hjemmelaget vaniljekrem (med vaniljestang) Dette blandes med pisket krem til toppingen. Smaker noe helt annet enn ferdigprodukter. Et annet alternativ til eggeplommene kan være å lage eggekrem til skoleboller. Nam. Jeg pleier å lage krem selv når jeg lager pavlova, noe må jeg jo bruke eggeplommene til, men når jeg lager skoleboller bruker jeg ofte fyllet på bildet, men erstatter som sagt noe av melken med eggeplomme for både bedre konistens og smak.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #17 Skrevet 14. mai 2020 Jeg bruker en pakke vaniljekrem blandet med en boks pisket fløte. Anonymkode: fed6d...e55
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 Jeg pleier å lage lemoncurd av eggeplommene som blir til overs. Det er helt nydelig, med krem og bær oppå. Anonymkode: 17af1...d11
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 Fysj! Må lages fra bunnen, ellers vil folk kommentere det. Anonymkode: 0e7e1...3c7
MissStiles Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 På 14.5.2020 den 23.14, AnonymBruker skrev: Jeg bruker en pakke vaniljekrem blandet med en boks pisket fløte. Anonymkode: fed6d...e55 Samme her. jeg prøvde den pavlova kremen ifjor, ikke bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå