AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Er det lett å få jobb med bachelor i IT? Hva slags jobber er det sannsynlig å få med «bare» bachelor? Anonymkode: 627d2...4f7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 er ikke bare bare det å ta en bachelor innenfor it. Mange faller av ved første semester siden de ikke forstår programering. Anonymkode: db39a...801 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Jeg er ferdig nå i 2020, men pga corona har det vært litt utfordrende å få jobb. Har B i snitt. Anonymkode: 627d2...4f7 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Mange havner nok på førstelinje eller on site. Hvis man kan programere er det nok mange flere muligheter. Anonymkode: edea4...248
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #5 Skrevet 12. mai 2020 På 10.5.2020 den 18.51, AnonymBruker skrev: Jeg er ferdig nå i 2020, men pga corona har det vært litt utfordrende å få jobb. Har B i snitt. Anonymkode: 627d2...4f7 IT-bransjen er ikke påvirket av coronasituasjonen. Det er fremdeles haugevis av stillinger for IT-utdannende. Anonymkode: 592da...ed5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #6 Skrevet 12. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: IT-bransjen er ikke påvirket av coronasituasjonen. Det er fremdeles haugevis av stillinger for IT-utdannende. Anonymkode: 592da...ed5 Leser du avisen? IT-bransjen er den som blir hardest rammet. De lever av oppdrag til oppdrag, og har allerede pågående oppdrag, derfor har folk jobb, men etter det er det ikke sikkert de har mer å gjøre, nei. Anonymkode: 6af77...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #7 Skrevet 12. mai 2020 Nei, jeg kjenner ett par stykker som ble ferdig utdannet for 2-3 år siden og som enda ikke har fått relevant jobb. Anonymkode: 35aca...aae 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #8 Skrevet 12. mai 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Leser du avisen? IT-bransjen er den som blir hardest rammet. De lever av oppdrag til oppdrag, og har allerede pågående oppdrag, derfor har folk jobb, men etter det er det ikke sikkert de har mer å gjøre, nei. Anonymkode: 6af77...f4f Nei, ikke alle som jobber med IT lever "oppdrag til oppdrag". Og jeg tviler på at "IT bransjen er den som blir hardest rammet". Ingen jeg gikk på skole med er permitterte og her ringer og mailer rekrutterere flere ganger i uken. Skjerpings. Anonymkode: 6e75e...1fd
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #9 Skrevet 12. mai 2020 Jeg har ingen IT utdannelse men jobber med 1.linjesupport og de fleste av mine kolleger har bachelor innen IT. Anonymkode: 174f0...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #10 Skrevet 12. mai 2020 Har bachelor som dataingeniør og enda ikke fått jobb (er 1 år siden jeg ble ferdig), har flere venner som heller ikke har fått jobb, kun de beste av de beste i klassen fikk jobb samme året de ble ferdig. Ser det ligger flere stillinger ute og jeg søker som bare det, men de aller fleste krever flere års erfaring og om man er heldig til å komme til intervju skal man vite ganske godt hva man gjør, blir ofte tester og oppgaver du må løse foran de som intervjuer deg så man skal være ganske rutta på programmering og for å være det må man ha stor interesse for det, det kommer ikke naturlig med mindre man virkelig liker å holde på med det og bruker mange, mange timer på å lære det. Er som å lære nye språk, det tar lang tid og mye vilje. Folk som studerer det har ofte drevet på med programmering og generelt holdt mye på med data hele livet sitt på fritiden, derfor er nivået på studiene også utrolig harde å følge med på, ikke bare-bare å i det hele tatt fullføre en bachelor innen det. Langt svar kort: nei, det er ikke "lett" å få jobb innen IT. Mange søkere, mange veldig flinke søkere, og man må være på topp for å i det hele tatt få en sjanse. Anonymkode: 2df08...9de 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå