AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har opprettet bruker til meg og min sønn på 10 år. Jeg har gjort slik at han kan spille spill med 12-års grense, men fortsatt får han ikke søkt opp spill med den aldersgrensen. Hva gjør jeg feil? Og hvordan kan jeg legge inn betalingskort på hans konto? Jeg har lastet ned prøveversjonen av PlayStation plus på min konto, men det virker ikke som de er synkronisert, for han må fortsatt betale for alt. Hvordan kan man laste ned ting som kostet penger hvis ikke man kan legge inn betalingskort? Håper noen gamingforeldre kan gjøre meg litt klokere. Anonymkode: 7c493...ca2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Om du har lagt inn fødselsdatoen hans så får han ikke tilgang til flere spill enn alderen hans tilsier selv om du legger inn høyere aldersgrense. Det er ikke mulig å endre på dette. Vi måtte lage ny konto til sønnen vår pga dette og la inn at han var 18 slik at vi selv kunne bestemme hva han har tilgang til. Og Playstation plus gjelder bare for én konto. Anonymkode: 885c4...597
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 Ja, jeg slettet kontoen hans og laget en ny. Men klarte å gjøre flere feil. Linket epicgames-kontoen hans til min bruker, og deretter la jeg inn en kode med noe ekstramateriale på hans bruker som nå er ubrukelig siden epicgames-kontoen ligger på min bruker 🙄🙄🙄🙄 Må ringe å høre om det er noe å gjøre for dette er jo krise. Anonymkode: 7c493...ca2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Vi legger ikke inn betalingskort. Hvis han skal bruke penger på spill må han selv gå på butikken og kjøpe et PS verdikort. Dette for å holde kontrollen på spill og pengebruk. Han er 14 år. Anonymkode: 16554...480
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #5 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi legger ikke inn betalingskort. Hvis han skal bruke penger på spill må han selv gå på butikken og kjøpe et PS verdikort. Dette for å holde kontrollen på spill og pengebruk. Han er 14 år. Anonymkode: 16554...480 Etterpå er det jo bare å fjerne kortet igjen, lett som bare det. Men det gjør man jo som man vil Anonymkode: 94f9a...cd6
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 PS Plus kjøper du til din foreldrekonto, også spill, så får alle barnekontoene under bruke det. Betalingskort ligger på min foreldrekonto, så setter jeg opp beløp på barnas. Det står på 0. Anonymkode: 40515...74b
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 Skjønte dette ganske fort etter at jeg laget ny konto til han, så det gikk jo greit. Jeg ringte PlayStation support i dag. De kunne ikke hjelpe meg med voucheren jeg hadde lagt inn på feil bruker.. Den eneste løsningen var å kjøpe ny.. Så det var bortkastet gitt.. Syns de kunne vist såpass raushet og tilbakestilt koden og gitt en ny, slik at han faktisk kan bruke den på spillkontoen sin. Ga meg ikke heller, så til slutt sendte han meg et saksnummer på mail som jeg skulle beskrive problemet mitt på (sikkert for å bli kvitt meg) 😛 Anonymkode: 7c493...ca2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønte dette ganske fort etter at jeg laget ny konto til han, så det gikk jo greit. Jeg ringte PlayStation support i dag. De kunne ikke hjelpe meg med voucheren jeg hadde lagt inn på feil bruker.. Den eneste løsningen var å kjøpe ny.. Så det var bortkastet gitt.. Syns de kunne vist såpass raushet og tilbakestilt koden og gitt en ny, slik at han faktisk kan bruke den på spillkontoen sin. Ga meg ikke heller, så til slutt sendte han meg et saksnummer på mail som jeg skulle beskrive problemet mitt på (sikkert for å bli kvitt meg) 😛 Anonymkode: 7c493...ca2 Nei det er ikke noe hjelp å få når du har gjort feil med en kode. Vi ringte for å høre om det gikk an å flytte playstation plus til en annen konto da vi oppdaget at han ikke fikk noen av gratisspillene pga aldersgrense. Men det var helt umulig siden vi hadde brukt kode. Hadde vi betalt for det i playstation store så kunne vi ha angret kjøpet hvis vi ikke hadde tatt det i bruk. Anonymkode: 885c4...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå