Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne..

Har ei venninne som lager og selger (til venner og bekjente) la oss si, kransekaker.. De er veldig gode, og jeg har kjøpt et par ganger til svigermor også. Min samboer har barn fra før, og moren til disse barna har spurt svigermor om jeg kan kjøpe en kransekake til henne også. Jeg sa nei.. Nå syns svigermor jeg er veldig kjip, og gjør meg vanskelig osv. Hun er sur på meg. 

litt bakgrunn: Jeg hadde ingenting med bruddet mellom samboer og eksen hans å gjøre, men hun har behandlet meg som dritt i alle år. Nekter å hilse på meg til og med.. Så jeg føler ikke akkurat at jeg skylder henne noen tjeneste, eller har lyst til å gjøre henne en tjeneste.. Hva kan jeg skrive/si til svigermor for at hun skal forstå det?

Er jeg kjip og vanskelig? Kan gjerne legge til at hvis hun treffer meg på butikken later hun som hun ikke kan se meg, snakker stygt om meg til barna osv. Kunne skrevet et helt innlegg om bare det.. Og hun vet at det er jeg som skaffer kransekake til svigermor

Anonymkode: 2ccd1...585

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du er litt kjip som ødelegger et salg for venninnen din.

Anonymkode: 3f40a...1c1

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du er litt kjip som ødelegger et salg for venninnen din.

Det er bare noe hun driver med utenom. Derfor hun bare selger til venner og bekjente, og ikke på en Facebookgruppe feks

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er kjip når eksen oppfører seg så dårlig overfor deg. Fortell til svigermor hvordan hun oppfører seg, så hun skjønner.

Anonymkode: a39a9...47f

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare noe hun driver med utenom. Derfor hun bare selger til venner og bekjente, og ikke på en Facebookgruppe feks

Du ble ikke noe særlig mindre kjip av denne informasjonen..

Ja, jeg synes du er kjip, det virker som du jobber veldig for å gjøre deg vrang her.

Anonymkode: efd8a...766

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke kjip! Hvorfor skal du gjøre en tjeneste for eksen når hun behandler deg sånn? 

Hun går gjennom svigermor også. Feigt. Du får si til svigermor at hvis eksen vil ha kransekake så får hun spørre deg direkte og begynne å hilse på deg

Anonymkode: 45cc9...1e8

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sant at eksen er så slem så sier du dette til svigermor. Du skriver det ikke på sms, du ringer henne og forklarer situasjonen. At du har rett og slett ikke lyst å hjelpe eksen som sier stygge ting om deg til barnet til mannen din og alt det der.

Anonymkode: 22437...d14

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes du er litt kjip. Du setter svigermor i en vanskelig posisjon når hun må svare x’en, og du gir x’en ny ammunisjon til å mislike deg. Og du koster venninna di et salg. Du sier jo bare nei av prinsipp for å være vanskelig tilbake.
Du hadde nok hatt mer å tjene på å være den storsinnede her.
Men kan du ikke i det minste gi svigermor nummeret til venninna di, så kan de ordne det selv og du slipper å stå i midten?

Anonymkode: 64fb7...05a

• Liker 12
Skrevet

Jeg hadde sendt henne en mld, der det står, Hei. Jeg skal ordne en kransekake til deg. Så håper jeg du nå faktisk hilser på meg når du ser meg. Hilsen .... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg hadde sendt henne en mld, der det står, Hei. Jeg skal ordne en kransekake til deg. Så håper jeg du nå faktisk hilser på meg når du ser meg. Hilsen .... 

Det var faktisk en god løsning :) 

Anonymkode: a39a9...47f

• Liker 9
Skrevet

Mener du å kjøpe til eller for henne? Hvis du mener å kjøpe til, så synes jeg ikke du er vrang. Om hun mener om du kan kjøpe for henne, så kan hun jo ta kontakt med deg for så å få kontaktinformasjon til venninna di f.eks. 

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke bare gi svigermor infoen til venninnen din som selger?

AnonymBruker
Skrevet

De som mener ts ødelegger et salg for venninna, forstår nok ikke helt greia her. Venninna driver ikke en bedrift der hun selger kaker for å tjene penger, hun selger kaker til venner og bekjente fordi det er hyggelig. Å gi kontaktinformasjonen hennes til svigermor eller eksdama til samboeren til ts er meningsløst, for venninna til ts vil nok ikke selge til dem, for hun kjenner dem ikke.

Ts er ikke kjip som ikke vil ordne kake til en dame som er kjip mot henne, og hun er ikke kjip mot venninna. 

Anonymkode: 19a5c...e40

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som mener ts ødelegger et salg for venninna, forstår nok ikke helt greia her. Venninna driver ikke en bedrift der hun selger kaker for å tjene penger, hun selger kaker til venner og bekjente fordi det er hyggelig. Å gi kontaktinformasjonen hennes til svigermor eller eksdama til samboeren til ts er meningsløst, for venninna til ts vil nok ikke selge til dem, for hun kjenner dem ikke.

Ts er ikke kjip som ikke vil ordne kake til en dame som er kjip mot henne, og hun er ikke kjip mot venninna. 

Kjenner du Ts og venninnen eller er du bare synsk?

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Ideen med å sende henne en melding var god. Men jeg ville holdt den helt nøytral. «Hei. Xx har bedt meg ordne med kransekake til deg, setter du over xx på mobile pay til xx. Når skal den være ferdig». Om hun så velger å ikke svare, sier du bare til svigermor at du ikke hørte noe tilbake. Om hun svarer normalt har du gjort ditt for å få en litt bedre relasjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg er litt inne på den samme tanken men jeg ville heller gjort meg dum og spurt svigermor om hvorfor x'en ikke spør meg direkte om dette. Jeg forstår selvfølgelig at det er fordi x'en ikke vil ha noe med TS å gjøre men det er ikke sikkert at svigermor gjør det. Så kunne x'en faktisk ha fått forklart svigermor at hun foretrekker å behandle meg som luft og at hun synes det er under hennes verdighet å kontakte meg om noe som helst. Jeg lurer litt på hva svigermor hadde tenkt om det.

Anonymkode: 642ed...bb7

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

visste ikke helt hvor jeg skulle plassere denne..

Har ei venninne som lager og selger (til venner og bekjente) la oss si, kransekaker.. De er veldig gode, og jeg har kjøpt et par ganger til svigermor også. Min samboer har barn fra før, og moren til disse barna har spurt svigermor om jeg kan kjøpe en kransekake til henne også. Jeg sa nei.. Nå syns svigermor jeg er veldig kjip, og gjør meg vanskelig osv. Hun er sur på meg. 

litt bakgrunn: Jeg hadde ingenting med bruddet mellom samboer og eksen hans å gjøre, men hun har behandlet meg som dritt i alle år. Nekter å hilse på meg til og med.. Så jeg føler ikke akkurat at jeg skylder henne noen tjeneste, eller har lyst til å gjøre henne en tjeneste.. Hva kan jeg skrive/si til svigermor for at hun skal forstå det?

Er jeg kjip og vanskelig? Kan gjerne legge til at hvis hun treffer meg på butikken later hun som hun ikke kan se meg, snakker stygt om meg til barna osv. Kunne skrevet et helt innlegg om bare det.. Og hun vet at det er jeg som skaffer kransekake til svigermor

Jeg hadde ikke gjort det, men hadde sagt navnet til denne venninna og bedt henne om å ordne det selv. Hvis noen lurer på hvorfor du velger å gjøre det slik så svarer du som det er. 

Anonymkode: d47a2...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes du er litt kjip. Du setter svigermor i en vanskelig posisjon når hun må svare x’en, og du gir x’en ny ammunisjon til å mislike deg. Og du koster venninna di et salg. Du sier jo bare nei av prinsipp for å være vanskelig tilbake.
Du hadde nok hatt mer å tjene på å være den storsinnede her.
Men kan du ikke i det minste gi svigermor nummeret til venninna di, så kan de ordne det selv og du slipper å stå i midten?

Anonymkode: 64fb7...05a

Hun er allerede mislikt, så om det blir verre så har det lite å si. 

Anonymkode: d47a2...392

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat sånn. Kan være venninnen min hadde solgt til dem, men ville nok syns det var rart om jeg gå bort hennes navn og nr, fordi det er mer som en hobby ved siden av fordi hun er flink, og hun hadde nok lurt på hvorfor ikke jeg ordnet for dem heller

Ta her forresten. Jeg sendte melding til svigermor, og skrev at jeg kunne sikkert ordne noe, bare be henne ta kontakt med meg... Det kommer aldri til å skje, og svigermor er nok fremdeles sur på meg fordi jeg skrev det, og Ja jeg gjør meg faktisk litt vanskelig, og svigermor vet godt hvordan hun behandler meg, så er faktisk litt fornærmet over at hun vil jeg skal gjøre henne tjenester. Sender hun mot alle odds melding til meg nå, så skal jeg heller svare og være hyggelig.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si til venninna at noen er interessert i kransekake og spørre henne om det er greit at du gir dem kontaktinfoen hennes.

Anonymkode: dc46a...262

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...