Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Deltapiken
Skrevet

Jeg har en venninne av meg, jeg har kjent henne hele livet, og vi har mye til felles. I går kom mannen hennes bort til oss og ba om en samtale. Han fortalte at for 3 uker siden kom hun hjem fra tur med hunden, vanligvis pleier hun alltid å ta av hunden lenken og slik i stua og samtidig si hei til han, men denne gangen gikk hun rett på badet, hun sa at hun måtte på do og så  hoppet hun i dusjen, noe som heller ikke er så uvanlig. Men hun hadde vært så rar da hun kom ut, hun hadde hatt noen merker i ansiktet men hun sa at hun hadde vært i skogen og lekt med hunden noe som heller ikke er så uvanlig. Men det uvanlige kom senere, hun gav han kun en natta klem, og la seg litt unna. Og neste dagene var hun som om hun gikk i sin egen verden. HUn lager middag til de men spiser lite eller ingenting, og hun søker ikke kroppskontakt lengre. Hun har også sluttet å gå alene i skogen, han ba om hjelp eller tips fra oss men.

Jeg har i de dagene før i går snakket med henne men det er som om hun er konstant trøtt, og hun har alltid planer når jeg spør. Men jeg ser jo at hun er hjemme da jeg ikke bor så langt unna. Mao vi er nesten naboer, med et hus i mellom. 

Jeg vet ikke men jeg mistenker at noe har skjedd med henne men jeg vet ikke hva. Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må prøve å prate med henne, for det er bare hun som kan si hva som har skjedd, det hjelper ikke å spekulere, tenker jeg.

• Liker 3
Gjest Deltapiken
Skrevet
2 minutter siden, blomsteriskogen skrev:

Du må prøve å prate med henne, for det er bare hun som kan si hva som har skjedd, det hjelper ikke å spekulere, tenker jeg.

Jeg var over der i dag, og en god samtale, og spurte henne om hvordan hun hadde det, og det der, og så spør jeg rett ut , hun sier at hu ikke har noe svar fordi hun ikke husker noe av den turen, eller hun husker begynnelsen men ikke noe mer enn at hun traff på 2 menn, og heller ikke at det er noe å bekymre seg over, eneste som irriterte henne er at hun ikke finner ut hvordan mobilen ble knust

Skrevet
15 minutter siden, Deltapiken said:

Jeg var over der i dag, og en god samtale, og spurte henne om hvordan hun hadde det, og det der, og så spør jeg rett ut , hun sier at hu ikke har noe svar fordi hun ikke husker noe av den turen, eller hun husker begynnelsen men ikke noe mer enn at hun traff på 2 menn, og heller ikke at det er noe å bekymre seg over, eneste som irriterte henne er at hun ikke finner ut hvordan mobilen ble knust

Var hun rolig da hun fortalte dette? Tror du på det hun sier? 

Gjest Deltapiken
Skrevet
4 minutter siden, blomsteriskogen skrev:

Var hun rolig da hun fortalte dette? Tror du på det hun sier? 

NOe forteller meg at det er noe som har skjedd. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro rett og slett, hun var nesten litt sånn kald på en måte

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske åpenbart at det haor skjedd noe når hun har blackout, og oppfører seg rart etterpå. Pluss knust mobil, og møtt på to menn. Hun trenger akuttime hos psykiater for å finne ut av det.

Anonymkode: 31881...3ee

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo åpenbart skjedd noe traumatisk som hun fortrenger.

Anonymkode: 3ba53...ed1

AnonymBruker
Skrevet

Få henne til legen så hun blir henvist videre til psykolog. Hun må få hjelp til å bearbeide dette. 

Anonymkode: 84a05...41a

Gjest Deltapiken
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ganske åpenbart at det haor skjedd noe når hun har blackout, og oppfører seg rart etterpå. Pluss knust mobil, og møtt på to menn. Hun trenger akuttime hos psykiater for å finne ut av det.

Vi har snakket med mannen hennes og har blitt enig om at vi kontakter legevakt event fastlege enten i dag eller i morgen tidlig

Gjest Deltapiken
Skrevet

Da har vi vært i kontakt med legevakt. Svaret vi fikk var” så lenge dere ikke tror at hun vil ta livet sitt så tar dere kontakt med fastlegen i morgen” så det blir det

AnonymBruker
Skrevet

Det er riktig å ta henne med til fastlege i morgen. Vær obs på at noen også kan ha truet henne til ikke å fortelle noe.

AnonymBruker
Skrevet

Heller til lege enn psykiater. Lei av at alle slenger på psykiater som om det er løsningen på alt.

Anonymkode: 4eae6...c24

AnonymBruker
Skrevet

Første tanke er at hun har blitt overfalt og voldtatt. 
men prøv å spør henne rett ut. Minn henne på at hun dusjet og ikke var seg selv. Hjelp henne til å huske. 

Anonymkode: da64c...287

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som det er snakk om en voldtekt. Noen som har satt seg ned og spurt henne direkte om det? 

Anonymkode: 478a7...2aa

• Liker 1
Skrevet

Tenker at hun kan ha hatt et lite illebefinnende, et drypp, et lite hjerneslag eller noe slikt somatisk... Da vil det være viktig at en fastlege kan sjekke henne godt, samt få henvist henne til et sykehus for ytterligere undersøkelser....

• Liker 1
Gjest Deltapiken
Skrevet

Hei hei.

Tenkte bare å oppdatere dere, vi setter pris på alle gode råd. Vi har akkurat hatt mannen hennes her , hun fikk noen medisiner for å sove men i samtale med lege var det samme svar der, hun husker ikke og har det bra, så legen lyttet til mannen hennes og det er sendt akutt henvisning til psyk. så håper vi der. De har samme lege så han ble sykmeldt i 2 uker. Så da er det bare å håpe at det går bedre for hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...