Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
jeg jobber som renholder i kommunen, har ikke utdanning som renholder men ble ansatt pga Covid-19 så trengte de veldig mange flere 

jeg vasker da skole og barnehage, har ikke fått noe som helst info om hva jeg tjener noe som jeg trodde jeg fikk vite da men er det noen som vet hva jeg ca kan forvente i times lønn? 

Anonymkode: 96bcb...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel anta at du får samme lønn som du har i kommunen, hvis begge er kommunale. Med mindre det er overtid?

AnonymBruker
Skrevet

Det er 187 kroner for de over 18 år.

Anonymkode: 3df46...c69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 150 kr som ufaglært renholder i kommunen, er 26 år.

Anonymkode: 3e47f...54c

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 
jeg jobber som renholder i kommunen, har ikke utdanning som renholder men ble ansatt pga Covid-19 så trengte de veldig mange flere 

jeg vasker da skole og barnehage, har ikke fått noe som helst info om hva jeg tjener noe som jeg trodde jeg fikk vite da men er det noen som vet hva jeg ca kan forvente i times lønn? 

Har de ansatt deg uten å fortelle lønnsvilkår? 

Anonymkode: f04ad...438

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Du skal ha minimum 187,66 kr per time. Dette gjelder fra og med 1.juni 2019. Egentlig skal du ha en liten økning igjen nå 1.juni 2020.

https://frifagbevegelse.no/arbeidsmanden/ny-minstelonn-i-syv-bransjer-sjekk-hva-satsene-er-fra-1-juni-6.158.630134.7bbc4575e1

Samtidig har du rett på et minimumstillegg tilsvarende 26 kr per time om du jobber i tidsrommet 21:00 - 06:00.

Anonymkode: 6ac3d...59f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sosial dumping med en fin margin, det. Helt vilt at til og med kommunen driver med slikt. Du har rett på minst 187,66 kr per time, gjeldende fra og med 1.juni 2019. Er faktisk på tide med en ny økning fra og med 1.juni 2020.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere som sier dette med minimumslønn, det er vel i det private? I kommunalsektor følger de vel tariffavtalen KS, og man lønnes da utifra ansiennitet. Jeg jobbet som hjemmehjelp, altså renhold hjemme hos bruker, og fikk 184,21 kr timen fordi jeg hadde mer enn 10 års ansiennitet. De under hadde mellom 150-184 kr timen utifra hvor mange års ansiennitet de hadde. Dette gjaldt også de som jobbet som renholdere på sykehjem/skoler/barnehager osv

Anonymkode: 3eacf...635

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er sosial dumping med en fin margin, det. Helt vilt at til og med kommunen driver med slikt. Du har rett på minst 187,66 kr per time, gjeldende fra og med 1.juni 2019. Er faktisk på tide med en ny økning fra og med 1.juni 2020.

renholdsbedrifter må betale tariff, men kommunen er (dessverre) ikke pålagt det, siden de ikke primært driver som renholdsbedrift. forstå det den som kan...😏

Anonymkode: 86fb5...fa8

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2020 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Seriøst organiser deg. 

Anonymkode: 09fcf...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...