AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #21 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg noen barn du, så kan vi ta diskusjonen igjen da 😀 Anonymkode: 7b776...2e7 Jeg har 2 flotte, veloppdragne, høflige barn 😀 Anonymkode: 8d258...fcb
Mt3 Skrevet 10. mai 2020 #22 Skrevet 10. mai 2020 Om du har mulighet til å holde bursdagsfesten utendørs, med 1meter mellom hvert barn og alt det der så er det vel bare å feire bursdag. Mye ansvar da, så jeg ville ventet. 1
Loff77 Skrevet 10. mai 2020 #23 Skrevet 10. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neivel. Så er du vel ikke forelder til et barn som ikke har fått feire bursdag pga korona. Anonymkode: 7b776...2e7 Er nok det, ser att ikke alle som har barn burde hatt det i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #24 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, Loff77 skrev: Er nok det, ser att ikke alle som har barn burde hatt det i hvert fall Foreldre som synes det er uansvarlig å arrangere bursdag nå, burde ikke hatt barn? koko Anonymkode: 7b776...2e7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #25 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, Mt3 skrev: Om du har mulighet til å holde bursdagsfesten utendørs, med 1meter mellom hvert barn og alt det der så er det vel bare å feire bursdag. Mye ansvar da, så jeg ville ventet. Rådene er oppdatere, så det er ikke så mye stress som det bare var for bare noen dager siden. Anonymkode: 9e663...de0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #26 Skrevet 10. mai 2020 Vi har planer om barnebursdag senere denne måneden. Inviterer jentene på kohorten til barnet. Det blir snakk om 4 barn inkludert bursdagsbarnet og vi feirer ute. Om noe blir dette mindre stress om noe, enn slik det ville vært under normale omstendigheter. Anonymkode: c9ced...620 2
Loff77 Skrevet 10. mai 2020 #27 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldre som synes det er uansvarlig å arrangere bursdag nå, burde ikke hatt barn? koko Anonymkode: 7b776...2e7 Det er jo ikke derfor du mener det, du mener det pga att noen ikke har fått ha det under koronaen.
Mt3 Skrevet 10. mai 2020 #28 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rådene er oppdatere, så det er ikke så mye stress som det bare var for bare noen dager siden. Anonymkode: 9e663...de0 Da er det vel bare å gå igjennom de nye retningslinjene å se om en klarer å følge de, så er det bare å feire. Vil tro at de som ikke har fått feiret tidligere finner seg ett passende tidspunkt til det selv om de ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #29 Skrevet 10. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes vi kan holde på slik til august, i alle fall. Alle vet jo at dersom noen arrangerer barnebursdag nå, så vil det ikke la seg gjøre å overholde smittevernreglene. Derfor er det ego. Anonymkode: 7b776...2e7 Å du tror de klarer å holde ungene fra hverandre i friminuttene?? Nå er det jo slutt på grupper på skolen så nå er alle 21 i klassen samlet. Ikke søren om at de klarer å passe på at alle 21 ungene holder avstand,det lar seg bare ikke gjøre. Så ser ikke hvorfor det er noe verre med bursdagsbesøk. Anonymkode: 1db94...cef 2
Mt3 Skrevet 10. mai 2020 #30 Skrevet 10. mai 2020 Vil tro smittefaren vil være litt større når vi er ferdige med sommerferien, det kommer så klart ann på hvor flinke vi er med fortsatt smittevern når vi farter rundt om i Norges land og muligens også utenlands for å møte familie.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #31 Skrevet 10. mai 2020 Hadde ikke tatt sjangsen. Vil ikke ha på meg at noen ble smittet i mine barns bursdagsfeiring. Anonymkode: 85470...a48 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #32 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neivel. Så er du vel ikke forelder til et barn som ikke har fått feire bursdag pga korona. Anonymkode: 7b776...2e7 Jeg er mamma til et fellesferiebarn, hun blir aldri feiret på dagen sin hun heller. Så om du må ta det nå i etterkant er det ikke noe veldig spesielt med det egentlig.. Anonymkode: ba808...46c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #33 Skrevet 10. mai 2020 Helt ærlig. 1 år må det gå an å drite i barnebursdagen. Det er snakk om ET ÅR. Det går an å ordne noe med familien i stedet, noe mye mindre. Syns det er mange som klager på at de ikke får feira bursdagene sine pga corona. Altså, sorry meg. Men jeg syns mer synd på de som ikke får feira mors og farsdagen med foreldra sine. Anonymkode: 583ab...78d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #34 Skrevet 10. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig. 1 år må det gå an å drite i barnebursdagen. Det er snakk om ET ÅR. Det går an å ordne noe med familien i stedet, noe mye mindre. Syns det er mange som klager på at de ikke får feira bursdagene sine pga corona. Altså, sorry meg. Men jeg syns mer synd på de som ikke får feira mors og farsdagen med foreldra sine. Anonymkode: 583ab...78d Du tenker på voksne som ikke får feiret morsdag og farsdag med sine foreldre på over 65? Anonymkode: 7b776...2e7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #35 Skrevet 10. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er mamma til et fellesferiebarn, hun blir aldri feiret på dagen sin hun heller. Så om du må ta det nå i etterkant er det ikke noe veldig spesielt med det egentlig.. Anonymkode: ba808...46c Poenget mitt er vel at det ikke er særlig hensiktsmessig og smittevernmessig forsvarlig om det skal være et rush av barnebursdager nå. Anonymkode: 7b776...2e7 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #36 Skrevet 10. mai 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er vel at det ikke er særlig hensiktsmessig og smittevernmessig forsvarlig om det skal være et rush av barnebursdager nå. Anonymkode: 7b776...2e7 Er det særlig smittevernsmessig at skolene driter i å dele ungene opp i grupper også nå da? Fra imorgen av så blir ikke lenger barna delt opp i grupper å da vil 21 barn få leke med hvem de vil,å det kommer til å bli mye vanskeligere å fotfølge barna for å passe på at de holder avstand. Så når 21 barn leker sammen i friminuttene så ser jeg ikke hvorfor det er galt å feire bursdag med 11 av ungene. Anonymkode: 1db94...cef
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #37 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det særlig smittevernsmessig at skolene driter i å dele ungene opp i grupper også nå da? Fra imorgen av så blir ikke lenger barna delt opp i grupper å da vil 21 barn få leke med hvem de vil,å det kommer til å bli mye vanskeligere å fotfølge barna for å passe på at de holder avstand. Så når 21 barn leker sammen i friminuttene så ser jeg ikke hvorfor det er galt å feire bursdag med 11 av ungene. Anonymkode: 1db94...cef Vet ikke hvilken skole dine barn går på. Men her hos oss går de IKKE tilbake til vanlige klasser i morgen. I stedet har de laget helt nye klasser med 16-18 elever per klasse. Dermed blir det helt forskjellige barn elevene møter i klassen og på fritiden. Anonymkode: 7b776...2e7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #38 Skrevet 10. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Uenig i at denne diskusjonen bare handler om smittevern. MANGE barn har hatt bursdag siden landet stengte 12. mars. Uten å ha fått feire. Personlig ville jeg syntes det var ekstremt ego å invitere til fest for lille Lise som har bursdag 20. mai, når bursdagen til fem av venninnene har passert i stillhet siden mars. Anonymkode: 7b776...2e7 Og når mener du man kan slippe opp igjen, da? Nøyaktig på bursdagen til lille Lise? Verden ER urettferdig. Har ikke lille Lise lært det før hun begynner på skolen så har noen feila med oppdragelsen. Ts: bare å invitere og feire etter veilederen. Null problem. Vi skal leve med covid-19 til vi dør, så det gjelder å faktisk leve, ikke bare vente. Anonymkode: 1d5b8...ae8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #39 Skrevet 10. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og når mener du man kan slippe opp igjen, da? Nøyaktig på bursdagen til lille Lise? Verden ER urettferdig. Har ikke lille Lise lært det før hun begynner på skolen så har noen feila med oppdragelsen. Ts: bare å invitere og feire etter veilederen. Null problem. Vi skal leve med covid-19 til vi dør, så det gjelder å faktisk leve, ikke bare vente. Anonymkode: 1d5b8...ae8 Eh... om du tror «Lille Lise» er mitt barn så skjønte du overhodet ikke hva jeg skrev. Det jeg skrev er jo det motsatte - at det blir feil å feire bursdagen til Lille Lise. Anonymkode: 7b776...2e7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #40 Skrevet 10. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvilken skole dine barn går på. Men her hos oss går de IKKE tilbake til vanlige klasser i morgen. I stedet har de laget helt nye klasser med 16-18 elever per klasse. Dermed blir det helt forskjellige barn elevene møter i klassen og på fritiden. Anonymkode: 7b776...2e7 Men poenget var jo at når alle 21 ungene i klassen til sønnen min hele tiden leker tett med hverandre så ser jeg ikke noe galt i om 11 av barna blir innvitert i bursdag til sønnen min.Da er jo alle de 11 i samme gruppe som sønnen min uansett. Anonymkode: 1db94...cef
Anbefalte innlegg