Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt fortapt når jeg skal leie film.. :roll: Aner ikke hva som er bra, og hva jeg bør unngå.. Det ender av og til med skikkelige blundere, og noen ganger med helt middelmådige filmer.

Kan jeg få et knallgodt tips på en morsom, romatisk komedie, og så et på en virkelig tåredryppende drama, og ett tips på en skikkelig grøssende triller?

Så kanskje jeg får meg noen gode filmopplevelser i løpet av sommeren.... :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Tåredryppende drama: Broene i Madison County med Meryl Streep og Clint Eastwood og Shadowlands med Anthony Hopkins og Debra Winger.

Thriller: The Changeling. Den er gammel, men absolutt verdt en titt om du finner den. Ellers er jo Nattsvermeren med Anthony Hopkins en klassiker. The Amityville Horror var og ganske bra. Har bare sett originalen fra 70'tallet så jeg vet ikke om den nye versjonen er like bra.

Romantiske komedier er ikke helt min greie, men Notting Hill var ganske ok.

Skrevet

1. Nothing Hill, Pretty woman, Sleepless in Seattle

2. The Champ (tror den het det- med Nick Nolte)

3. Nattsvermeren, ja, men også en film med Sissy Spasec som jeg ikke husker navnet på..- noe med Fra.. et eller annet.. sorry

har du forresten sett "Med hodet over vannet" ?

Skrevet

Hvordan bli dumpet på 10 dager er faktisk ganske ok. Det samme med intolerable cruelty.

Skrevet

jeg liker love actually. den ultimate kjærlighetsjulefilmen. men av den grunn bør du kanskje drøye et halvt med å leie den... :ler:

Skrevet

alle filmer med Arnold er bra.. Bortsett fra Førskolepurk og den filmen hvor han blir gravid.

Gjest messengerboy
Skrevet

Om du vil se en morsom film skal du se "top Secret", den er gammel men god. Å det artige med den er at du er nødt til å se den flere ganger for å få med alle poengene :-)

Litt spenning får du i "pulp fiction" med John Travolta, Samuel Jackson og Uma Thruman.... Utrolig kul film for en kul gutt iallefall :kul: For ikke å glemme "misery" av S. King, der Kathy Bates gjør en fantastisk innsats som "sjefsbitch".

Eller du kan ta litt lett og enkel norsk underholdning, å se på "åpen post -dvdene". Å hvem blir ikke "kozsjuk" etter å ha sett på de da :-)

Er jo så masse filmer å velge mellom, så det er jo ikke rart at du sliter med å finne den rette. Skal selv se "Alexander the great" i kveld om jeg "får tid". Men som du sier, det blir noen bomskudd, så kjøpet av den kan jo kanskje være bortkastet :-(

Skrevet

Takk for mange gode tips! Det må vel bli noen gode filmopplevelser av dette i løpet av sommeren, særlig om regnet fortsetter ..... :tunge1:

Gjest Violetta
Skrevet

Grøsser: The Blairwitch Project er jo en klassiker. Anbefales om du ikke har sett den, men ha noen å holde i hånden etterpå... :wink:

Gjest Aloha
Skrevet

Vil anbefale en spennende grøsser jeg leide nylig: SAW, den var ekkel!! Ellers, av andre litt nyere filmer, er The Grudge (Forbannelsen) god, synes nå jeg. Liker filmer som hårene til å reise seg......

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg syns the Ring og the Others er gode grøssere :)

Anbefales

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Da han møtte henne er en god romantisk komedie.

Skrevet

Steven segal er også en vinner.. :P

Edit: I den nyeste filmen hans så er han både CIA, Sverdmaker, Samurai og kampsport-lærer i ett.. Ikke dårlig! Handlinga foregår i Tokyo hvor han grisebanker hele Yakuza miljøet. ..Fet film.

Gjest kenneth
Skrevet
Jeg blir helt fortapt når jeg skal leie film.. :roll: Aner ikke hva som er bra, og hva jeg bør unngå.. Det ender av og til med skikkelige blundere, og noen ganger med helt middelmådige filmer.

Kan jeg få et knallgodt tips på en morsom, romatisk komedie, og så et på en virkelig tåredryppende drama, og ett tips på en skikkelig grøssende triller?

Så kanskje jeg får meg noen gode filmopplevelser i løpet av sommeren.... :P

Jeg tror ingen av oss er vaksinert mot å leie dårlige filmer. En filmopplevelse er en noget subjektiv affære vettu. Derfor er vel det å be om filmtips (nesten) like bankers som å gå inn i videoforretningen med bind for øynene.

Ingen regel uten unntak: Jeg går god for Donnies tips. Jeg har sett ganske mange filmer, og tror nok filmene han nevner er spiselige for de fleste.

Skrevet

Drama, se The door in the floor. Eller så er jo Chocolat en utrolig søt og romantisk film.

inar

Gjest Solsikke
Skrevet

Under The Tuscan Sun er en utrolig søt romantisk komedie :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...