Gå til innhold

Når vet man at man har nok D vitamin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre av legen min for en stund siden, at D vitamin nivåene mine var litt lave. Siden det, har jeg blitt flinkere til å ta tran og drikke biola med D vitamin. Jeg spiser også en del fisk. Jeg får ikke vært så mye ute i solen dessverre.

Når vet man at man har fått i seg nok D vitamin? Det er vel ikke så bra med for mye?

Anonymkode: 6c9e5...2f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en blodprøve hos legen så får de sjekket verdiene dine.

Anonymkode: a8145...77d

AnonymBruker
Skrevet

Når man har testet hos legen.

Anonymkode: d682b...27c

Skrevet

Jeg tror du bare må ta ny blodprøve og sjekke nivået. Det gjorde både min datter og jeg. Vi sjekket etter ca tre mnd med tilskudd. Normalspekteret på verdien er ganske vidt syns jeg: 50-150 anses som normalt nivå, men jeg har skjønt på legen at få kommer over 100.  

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Det letteste ville vært å få ny legetime naturligvis, jeg er i risikogruppen dessverre, så vil liksom ikke oppsøke legekontor mer enn nødvendig.akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar tilskudd året rundt 🤷‍♀️ er anbefalt i vintermånedene i Norge uansett. Jeg har riktig nok hatt alvorlig mangel. 

Anonymkode: df91c...158

AnonymBruker
Skrevet
På 10.5.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk høre av legen min for en stund siden, at D vitamin nivåene mine var litt lave. Siden det, har jeg blitt flinkere til å ta tran og drikke biola med D vitamin. Jeg spiser også en del fisk. Jeg får ikke vært så mye ute i solen dessverre.

Når vet man at man har fått i seg nok D vitamin? Det er vel ikke så bra med for mye?

Såfremt du føler deg ok går det vel bra. Har nettopp selv fått prøvesvar på at jeg har alvorlige mangler på D-vitamin, så tenker ta en ny test om noen uker. 

Anonymkode: 7f19c...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...