AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #21 Skrevet 10. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg har tydeligvis noe å lære om anatomi, visste ikke at det var noen åpning så langt bak i hodet og nesten til øret. Prøvde for "moro" skyld med en q-tip, men det virker helt tett øverst i nesen. Og det når jeg ikke er forkjølet en gang. Tror jeg bare krysser fingrene for at jeg ikke blir det heller, før dette viruset har takket for seg. Den testen der frister ikke mye. Men ned i halsen går det jo tydeligvis ikke, da 😆 De hadde vel ikke trengt å ha en egen test for halsen hvis den nesepinnen gikk til halsen. På noen av testvideoene jeg så gjør de det åpenbart feil, de er ikke i nærheten av så langt inni som denne illustrasjonen viser. Anonymkode: 1ff45...a6c Er en grunn til at man har øre-nese-hals spesialister og avdelinger. De er veldig nær hverandre og hører sammen så og si. Anonymkode: e9b24...306 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #22 Skrevet 10. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså jeg har tydeligvis noe å lære om anatomi, visste ikke at det var noen åpning så langt bak i hodet og nesten til øret. Prøvde for "moro" skyld med en q-tip, men det virker helt tett øverst i nesen. Og det når jeg ikke er forkjølet en gang. Tror jeg bare krysser fingrene for at jeg ikke blir det heller, før dette viruset har takket for seg. Den testen der frister ikke mye. Men ned i halsen går det jo tydeligvis ikke, da 😆 De hadde vel ikke trengt å ha en egen test for halsen hvis den nesepinnen gikk til halsen. På noen av testvideoene jeg så gjør de det åpenbart feil, de er ikke i nærheten av så langt inni som denne illustrasjonen viser. Anonymkode: 1ff45...a6c Den kommer jo ikke ut igjen av munn da, men den føles ut som at den er i halsen. Høyt opp i svelget er kanskje mer riktig 🤷♀️ Den fikk meg til å ville svelge i hvert fall. Anonymkode: 4d63f...1ca
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #23 Skrevet 10. mai 2020 Hvordan i huleste er det mulig vinkelmessig å stikke den nesepinnen helt bak der?? Nei vet du hva😖 Anonymkode: ba930...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #24 Skrevet 10. mai 2020 Testen i nesen synes jeg var ok, og jeg brekker meg veldig lett. Nesen derimot, det var HELT grusomt. Følte han romsterte i hjernen min med den q-tips saken 😆 Det gikk fort over da!:) Anonymkode: 27cc2...705
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #25 Skrevet 10. mai 2020 Just now, AnonymBruker said: Testen i nesen synes jeg var ok, og jeg brekker meg veldig lett. Nesen derimot, det var HELT grusomt. Følte han romsterte i hjernen min med den q-tips saken 😆 Det gikk fort over da!:) Anonymkode: 27cc2...705 Testen i halsen var ok, ikke nesen* Anonymkode: 27cc2...705 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #26 Skrevet 10. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i huleste er det mulig vinkelmessig å stikke den nesepinnen helt bak der?? Nei vet du hva😖 Anonymkode: ba930...8eb Q-tipsen er bøyelig, så den formes jo bare etter vinkelen Anonymkode: 4d63f...1ca
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #27 Skrevet 10. mai 2020 Det er ikke ofte jeg tenker det, men en blodprøve hadde vært LANGT å foretrekke. I tillegg må vel vi vanlig dødelige minst være kraftig forkjølet før vi får noen test, og da er det jo potte tett oppi der fra før. Anonymkode: 1ff45...a6c
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #28 Skrevet 10. mai 2020 Nesetesten min var over på kanskje 5 sekunder. Det er ubehagelig og ekkelt, men det er ikke vondt. Hvis du har fått brus oppi nesa noengang så vil jeg si det føles verre. Testen som tas gjennom munnen synes jeg ikke var noe stress, det er bare bakerst i munnen liksom, ikke langt ned eller noe sånt. Anonymkode: 1d52d...d43
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #29 Skrevet 10. mai 2020 Tatt testen og det er over på 5 sekunder. Det gjør ikke vondt, men er litt ubehagelig. Hvis du har prøvd å stikke en papirbit opp i nesen for å fremkalle et nys, så er det akkurat denne følelsen du får av testen. Anonymkode: f1783...d7b 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #30 Skrevet 10. mai 2020 Jeg ble testet, men fikk bare test i munnen. Anonymkode: e439b...d6d
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #31 Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Burde det gå lettere for en som allerede er vant til deep throating? Spør for en venn. Anonymkode: c0a53...9eb Nei, det er ikke en pikk som skyves ned i halsen, det er lang q-tip. Anonymkode: 3da0d...e28
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #32 Skrevet 10. mai 2020 Jentungen på 5 testa seg nyleg. Tok nokre sekund, ho satt fint og staseleg. Trur du klarar det òg, då. Anonymkode: 5ed10...84d 3
Invicta Skrevet 10. mai 2020 #33 Skrevet 10. mai 2020 Jeg synes det var helt greit. Ikke vondt og fikk ingen brekningsfølelse. Ingenting å grue seg til. Tok tre sekunder.
Alice123 Skrevet 10. mai 2020 #34 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har ikke blitt testet for covid, men har tatt samme test for noe annet. Jeg syntes det minner litt om celleprøve hos gyno, på den måten at det er ekkelt og ubehagelig på en ubeskrivelig måte, men ikke direkte smertefullt.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #35 Skrevet 10. mai 2020 Jeg ble testet. Var potte tett, og veldig problemer med bihulene. Den i halsen var grei, men den i nesa var veldig ubehagelig. Siden jeg var så tett var det direkte vondt å dytte den inn. Så da den endelig var inne, måtte den holdes der i 10 sekunder. Etter den ble tatt ut, begynte jeg å blø neseblod. Og si jeg blødde neseblod av og på i 20 min etterpå. Det er jo ikke smerter, men veldig ubehagelig. Men de sa til meg at det var ekstra ubehagelig når jeg var så tett som jeg var. I tillegg oppleves jo ting forskjellig. Anonymkode: 55f83...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #36 Skrevet 10. mai 2020 Jeg grudde meg en del, men det gikk overraskende greit. I halsen var det som å teste for streptokokker/halsbetennelse. Brakk meg litt, men de fikk gjort det de skulle. Deretter førte de q-tipsen i nesa. Det ble gjort rimelig forsiktig, og jeg konsentrerte meg om å SITTE I RO og puste med munnen. Det var fort gjort, slik jeg opplevde det. Absolutt ikke vondt eller "stikkete", bare litt ubehagelig. Kom noen tårer fra øyet på samme side. Jeg var litt redd og anspent, men det gikk rimelig bra. Hadde ikke greit meg hvis jeg måtte teste igjen. Anonymkode: 0093c...95e
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #37 Skrevet 10. mai 2020 Skrivefeil i forrige innlegg. Skulle være "Hadde ikke gruet meg hvis jeg måtte testes igjen". Anonymkode: 0093c...95e
Eplen Skrevet 10. mai 2020 #38 Skrevet 10. mai 2020 Jeg har blitt testet to ganger siden jeg jobber på et sykehjem og ble satt i karantene. Jeg synes det var veldig skummelt første gangen, så jeg satt å gråt mens de kjørte pinnen ned i halsen og opp i nesen. Ned i halsen var det greit men når de kjørte den inn i nesen var det ekkelt og sikkerlig ubehagelig siden jeg kjente pinnen laaaangt opp i nesen.
EEØm Skrevet 11. mai 2020 #39 Skrevet 11. mai 2020 I nesa var det litt mer ubehagelig enn brus i nesa, men varer bare tre sekunder, så er det over. Halsen var på grensa til brekning, men langt fra vondt.
walden Skrevet 11. mai 2020 #40 Skrevet 11. mai 2020 Jeg har ikke blitt testet for corona, men det ser ut som om det er samme testen som jeg fikk gjennomført da jeg hadde svineinfluensa for et par år siden. Det jeg husker er at den pinnen ble ført langt bakover i nesa (mye lenger enn jeg ante det var mulig å få til), så kjentes det som en boble sprakk langt inni hodet, og så ble tårekanalene trigga. Over. Så det var jo en freaky følelse, men absolutt ikke vondt.
Anbefalte innlegg