Pusheen the cat Skrevet 10. mai 2020 #1 Skrevet 10. mai 2020 Heisann! Jeg har lett gjennom endel nettbutikker i utlandet og funnet mye fine klær jeg har lyst å bestille hjem. Men det koster jo så sykt mye å få fraktet noe til Norge! Handler jeg for f.eks 1500 kr blir det 2225 kr tilsammen i følge tollkalkulatoren 😨. Er det noen her som bruker å handle på nett i utlandet? Er det verdt det om man finner ting man har skikkelig lyst på? Er veldig fristende, men å betale over 700 kr i moms og toll syns jeg er mye 😰
Lillemy- Skrevet 10. mai 2020 #2 Skrevet 10. mai 2020 Jeg handler bare klær fra norske nettbutikker. Jeg synes at utvalget er bra nok i Norge. Hadde det ikke vært for de ekstra avgiftene det er for å bestille varer fra utlandet, hadde jeg kanskje bestilt mer fra utlandet. Men synes ikke at det er verdt det.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #3 Skrevet 10. mai 2020 I disse dager bør vi støtte lokale, og ihvertfall norske, butikker. Anonymkode: 9f6b4...8d7 2
bundaberg Skrevet 10. mai 2020 #4 Skrevet 10. mai 2020 Jeg personlig har sluttet å handle klær utenfor Skandinavia. Toll, importavgifter og fortollingsgebyrer gjør det dyrere, gir lengre ventetid og hodebry.
Pusheen the cat Skrevet 10. mai 2020 Forfatter #5 Skrevet 10. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I disse dager bør vi støtte lokale, og ihvertfall norske, butikker. Anonymkode: 9f6b4...8d7 Jeg handler endel i Norge også, men jeg syns utvalget er kjedelig. Er ikke mange butikker i Norge hvor jeg kan finne Disney klær, Pusheen eller andre litt mer artige motiver. 1
Rowan Skrevet 10. mai 2020 #6 Skrevet 10. mai 2020 Jeg handler bare fra nettsider som er med i VOEC-ordningen nå, som f. eks. Etsy, Ebay, Asos osv. Så da blir det litt ekstra, men ikke like mye som det ville blitt med toll.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #7 Skrevet 10. mai 2020 2 minutter siden, Rowan skrev: Jeg handler bare fra nettsider som er med i VOEC-ordningen nå, som f. eks. Etsy, Ebay, Asos osv. Så da blir det litt ekstra, men ikke like mye som det ville blitt med toll. hva skjer hvis man handler næringsmidler fra en butikk som har VOEC ordning? Hvordan blir det da ? Har ikke handlet noe fra ebay siden den nye reglelen Anonymkode: 10055...ef0
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #8 Skrevet 10. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: I disse dager bør vi støtte lokale, og ihvertfall norske, butikker. Anonymkode: 9f6b4...8d7 De norske butikkene som du snakker så varmt om er jo bare lokaler som videreselger varer produsert på samme sted som alle andre varer - i u-land. At min lokale skal få en andel fortjeneste er ikke noe som er viktig for meg. Tvert imot er det viktig at de ikke får den andelen. konkurser i varehandel er en av koronaens positive ringvirkninger. Anonymkode: 4a3e2...17c
Rowan Skrevet 10. mai 2020 #9 Skrevet 10. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva skjer hvis man handler næringsmidler fra en butikk som har VOEC ordning? Hvordan blir det da ? Har ikke handlet noe fra ebay siden den nye reglelen Anonymkode: 10055...ef0 Det er jeg usikker på - jeg handler omtrent bare klær og tilbehør. Men her burde det stå: https://www.toll.no/no/varer/mat/import/ Det var bare et raskt Google-søk unna.
SPOCA Skrevet 10. mai 2020 #10 Skrevet 10. mai 2020 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: I disse dager bør vi støtte lokale, og ihvertfall norske, butikker. Anonymkode: 9f6b4...8d7 Skulle jeg gjerne gjort, om de hadde hatt det man var ute etter. Ts: Jeg har handlet litt fra noen utenlandske nichébutikker, da også de trenger kunder for å overleve, ikke bare norske. Dette gjelder spesielt butikker som spesialiserer seg på vintage/retroklær. Dessverre er utvalget på dette særdeles dårlig i Norge. Uansett. Jeg føler det har vært verdt det, selv om det ikke er noe jeg kommer til å gjøre mye av. Det må være noe jeg har veldig lyst på. Endret 10. mai 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #11 Skrevet 10. mai 2020 2 hours ago, Pusheen the cat said: Heisann! Jeg har lett gjennom endel nettbutikker i utlandet og funnet mye fine klær jeg har lyst å bestille hjem. Men det koster jo så sykt mye å få fraktet noe til Norge! Handler jeg for f.eks 1500 kr blir det 2225 kr tilsammen i følge tollkalkulatoren 😨. Er det noen her som bruker å handle på nett i utlandet? Er det verdt det om man finner ting man har skikkelig lyst på? Er veldig fristende, men å betale over 700 kr i moms og toll syns jeg er mye 😰 Det er ikke toll på klær, men kan være gebyrer fra frakt leverandør for å kreve inn mva. Er den butikk som er registrert i VOEC så er det bare mva som tilkommer. Mva er 25% av kjøpesum og frakt. Så på 1500,- så blir mva 375,- Anonymkode: e016e...ed6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå