Gå til innhold

Hva syns dere om Lilith

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 10a42...761

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller gått for Lillian, Linnea, Edith

Anonymkode: 8149c...ecb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et litt "hardt" navn, litt strengt. Foretrekker personlig noe litt mykere og synes Lillian, Linnea er penere alternativer.

Anonymkode: 898b7...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn sliter med å uttale th-lyden, så det er en dårlig idé.

Anonymkode: 740c4...5e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en av de fineste navnene jeg vet om! Kjenner to jenter som heter det! Veldig sterkt, magisk og litt mystisk navn. 

Ikke hør på de som sier det ikke er fint, det er typisk norsk å kalle ungen sin "Kari" 😉

Anonymkode: 1d634...5b5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Får Ringenes Herre-vibber av det navnet😄

Anonymkode: 0a689...a67

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Babylonsk demon, også kjent som "farlig fristerinne". Ikke noe jeg hadde kalt mitt barn.  https://snl.no/Lilit

Folk må seriøst lære seg betydningen bak alt det rælet de vil kalle ungene sine.

AnonymBruker
Skrevet

Kult syns jeg. 

Anonymkode: 099c4...270

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Navn med ikke-norsk uttale er bare rart på norske barn, så hvis dere ikke har utenlandsk opprinnelse, virker det sært. Syns forøvrig navnet er kjempestygt, uavhengig av opphav. 😆

Anonymkode: 0871f...369

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 12.5.2020 den 9.07, AnonymBruker skrev:

Nordmenn sliter med å uttale th-lyden, så det er en dårlig idé.

Anonymkode: 740c4...5e7

Vi bor i et engelskspråklig land.

TS

Anonymkode: 10a42...761

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det ok med engelsk uttale, men med norsk Lillitt synes jeg ikke det er noe fint. 

Anonymkode: 6d28f...3c1

• Liker 3
Skrevet

Tenker eksen til Frazier med en gang.

Skrevet
3 hours ago, Anonymus Notarius said:

Babylonsk demon, også kjent som "farlig fristerinne". Ikke noe jeg hadde kalt mitt barn.  https://snl.no/Lilit

Folk må seriøst lære seg betydningen bak alt det rælet de vil kalle ungene sine.

Også et fremtredende ikon for dagens feminister. Hun var vel egentlig bare svartmalt som demon fordi hun var en seksuelt frigjort, selvstendig kvinne. Sånn sett syns jeg historien bak egentlig passer ganske bra til den nye generasjonen med kvinner.

Lilith er helt nydelig på engelsk!

• Liker 2
Skrevet

Helt ok navn det, kan selvfølgelig ha negative konnotasjoner for veldig konservative kristne.

Skrevet

Demon og fristerinne. 

Blir sett på som ei skjøge. 

Er grunnen til hvorfor babyer bar amuletter, slik at Lilith ikke skulle ta livet av de, og er en demon som står for sykdom og død. 

Mao har jeg ingen positive tanker om navnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Harry og stygt.

Anonymkode: 700f0...38f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også demoner, men om jeg ser bort fra det, synes jeg navnet er pent. (Men penest uten h-lyden)

Anonymkode: 2b0d8...ebe

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, IkkeAnonymBruker skrev:

Også et fremtredende ikon for dagens feminister. Hun var vel egentlig bare svartmalt som demon fordi hun var en seksuelt frigjort, selvstendig kvinne. Sånn sett syns jeg historien bak egentlig passer ganske bra til den nye generasjonen med kvinner.

Lilith er helt nydelig på engelsk!

Hun "var" jo ingenting, dette er ikke snakk om en historisk person, men om en religiøs mytologisk skikkelse. Synes dette blir litt som å kalle barna Loke eller Hel, for å trekke paralleller til nordisk mytologi.

Det er ikke et engelsk navn.

Skrevet

Populært navn i sataniske kretser iallefall, det står på listen over foreslåtte navn å endre til når man konverterer i Satanic bible. 

Synes det er svært vakkert uansett! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det blir litt som å kalle sønnen sin for Lucifer.

Anonymkode: 65846...eaa

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...